حاجی‌دلیگانی: لایحه بودجه ۱۴۰۲ مغایرت‌هایی با ‌برنامه هفتم توسعه دارد

کد خبر: 1200199

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس گفت: مغایرت برخی از تبصره‌ها و احکام بودجه با سیاست‌های کلی ابلاغی در برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری از مهم‌ترین نقاط ضعف این لایحه است.

 حاجی‌دلیگانی: لایحه بودجه ۱۴۰۲ مغایرت‌هایی با ‌برنامه هفتم توسعه دارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: پس از جلسات متعدد کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 سرانجام پس از استماع گزارش مرکز پژوهش های مجلس و بیان نقاط قوت و ضعف این لایحه، اظهارنظر دیوان محاسبات و ارائه گزارش ایرادات و نقاط قوت این لایحه توسط اتاق تعاون و اتاق ایران کلیات لایحه به تصویب کمیسیون رسید.

وی پیرامون نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه سال آینده، تصریح کرد: حرکت دولت به سمت شناسایی مودیان مالیاتی جدید، تلاش برای عدم افزایش هزینه‌ها از مهمترین نقاط قوت این لایحه است؛ از سوی دیگر مغایرت برخی از تبصره‌ها و احکام بودجه با سیاست‌های کلی ابلاغی در برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری از مهم‌ترین نقاط ضعف این لایحه است.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است که نرخ تورم اقتصادی باید تک رقمی شود اما بررسی این لایحه حکایت از عدم تحقق این اصل دارد و در حقیقت در بودجه سال آینده دولت برنامه‌ای جهت تحول نظام اقتصادی و کاهش تورم ندارد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1402 هیچ شاخص اقتصادی تعیین تکلیف نشده است، خاطرنشان کرد: عدم تعیین تکلیف شاخص تورم، شاخص نرخ بیکاری و شاخص نرخ رشد اقتصادی کشور و از سوی دیگر ناپایداری برخی از منابع درآمدی دولت و امتناع از ارائه مکانیسمی برای حرکت به سمت نظام پرداخت عدالت محور از دیگر نقاط ضعف بودجه سال آینده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها