جوکار : اقدام اروپا در ادامه راهبردهای غلط امریکایی‌هاست

کد خبر: 1200247

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه پارلمان اروپا از خرد سیاسی برخوردار نیست، گفت: پارلمان اروپا در مسیر چارچوب راهبردی آمریکایی‌ها، علیه سپاه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در صورت نهایی شدن، با اقدام متقابل ایران روبه رو خواهد شد.

جوکار : اقدام اروپا در ادامه راهبردهای غلط امریکایی‌هاست

محمدصالح جوکار در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این اقدام نشان داد که پارلمان اروپا از خرد سیاسی برخوردار نیست، اگر این افراد از عقلانیت برخوردار بودند، دست به چنین اقدامی نمی‌زدند. اگر تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، امروز شاهد بی ثباتی در منطقه غرب آسیا بودیم، حتی این ناامنی‌ها دامن غربی‌ها را هم می‌گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم، افزود: این اقدام اولین و آخرین اشتباه اروپایی‌ها نبوده و نخواهد بود زیرا آنها در چارچوب راهبردی آمریکایی‌ها حرکت می‌کنند و در این زمینه با آنها همسو شدند، امریکایی‌ها هم در حال بازی دادن اتحادیه اروپا هستند و اتحادیه اروپا با این اقدام نشان داد به قواعد و موازین بین‌المللی و منشور ملل متحد نیستند.

وی با بیان اینکه اقدام پارلمان اروپا تنها جنبه سیاسی دارد، اظهار کرد: اروپایی‌ها چشمشان را بر روی همه اقدامات مثبت و جانفشانی‌های سپاه در مقابل تروریست‌ها بسته‌اند و این قطعنامه را صادر کردند. جمهوری اسلامی ایران پاسخ متقابل به این عمل گستاخانه اروپایی‌ها خواهد داد.

جوکار تصریح کرد: وزارت امور خارجه در دیپلماسی رسمی خود نیز باید واکنش مناسبی به این موضوع داشته باشد، در صورت نهایی شدن این تصمیم در اروپا، مجلس ایران هم قطعاً مقابله به‌مثل می‌کند و مصوبه محکمی در این زمینه نشان می‌دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی، افزود: تصویب این قطعنامه نشانه استیصال و درماندگی اروپاست. اگر شورای اروپا، سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند به این معنا است که خود اتحادیه اروپا به‌عنوان یک سازمان حامی تروریسم عمل می‌کند؛ چرا که سپاه بزرگترین مبارزه‌گر با تروریسم در سال‌های اخیر بوده است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها