احتمال سفر گروسی به ایران/ خبرهای خوش وزرای رئیسی

کد خبر: 1200929

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه پنجم بهمن) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

احتمال سفر گروسی به ایران/ خبرهای خوش وزرای رئیسی

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه پنجم بهمن) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش داوری جشنواره فیلم فجر امروز اعلام می‌‌شوند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برگزاری چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور اظهار داشت:‌ امروز دبیر جشنواره اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش داوری و جدول زمان‌بندی پخش آنها را اعلام می‌کند. کار داوری هیات انتخاب به اتمام رسیده و نمایش فیلم‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: تعداد بسیاری از فیلم‌هایی که به جشنواره فجر راه پیدا کرده با شعار جشنواره که همان همدلی، وفاق و ایجاد شور و نشاط در جامعه است کاملاً در یک راستاست. امروز دبیر جشنواره اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش داوری را اعلام می‌کند. امر داوری در هیئت انتخاب به بخش نهایی رسیده و از هفته آینده نمایش فیلم‌های فجر آغاز خواهد شد.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر هم آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده است. تقریباً سالن‌ها مملو از جمعیت است و این جشنواره تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و پخش فیلم‌ها هم در بخش داوری جشنواره از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود. تعداد بسیاری از فیلم‌هایی که راه پیدا کرده با شعار جشنواره کاملاً در یک راستا بوده که همان همدلی و وفاق و ایجاد شور و نشاط در جامعه است. تقریباً فیلم‌ها در ژانرهایی به جشنواره آمده است که جامعیت خوبی دارد و هیئت داوران هم به این امر توجه داشته است.

اسماعیلی همچنین درباره از سرگیری مجدد کنسرت‌های موسیقی اظهار داشت:کنسرت‌ها از هفته‌های قبل شروع شده و این هفته هم چند اجرا داریم و در طی بهمن‌ماه تا قبل از آغاز جشنواره موسیقی فجر که ۲۸ بهمن خواهد بود، بسیاری از این‌ها اجراهای عمومی خواهند داشت.

از تحقق وعده یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کرده‌ایم

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به استحضار می‌رسانم که وعده داده شده در رابطه با یک میلیون فرصت شغلی تحقق یافته و به حمدالله از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم. شاید سوال این باشد که شیوه‌های صحت سنجی شما بر چه اساسی بوده است؟ اولاً گزارش‌های مرکز آمار ایران که گزارش فصلی آن روز گذشته منتشر شد، مؤید این عرایض در رابطه با ایجاد اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به فصل بهار ۷ دهم کاهش داشته و به ۸/۲ رسیده است. بر اساس همین گزارش، درصد اشتغالِ کامل افزایش و درصد اشتغالِ ناقص هم کاهش پیدا کرده است. شیوه دوم صحت سنجی و راستی آزمایی ما سامانه رصدی است که در وزارتخانه و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور پیشخوان دارد و قابل مشاهده است. ما به سه روش راستی آزمایی انجام می‌دهیم و یک روش آن پیامکی است.

رایزنی برای سفر گروسی به ایران در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با دستیابی ایران در تولید رادیو داروها و اینکه آیا این میزان نیاز داخلی کشور را برآورده می‌کند؟ گفت: به لطف الهی و با همت جوانان دانشمند و پر تلاش ما در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای مطرح در تولید و عرضه رادیو داروها است.

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این است که رادیو داروهای تولیدی در داخل کشور با توجه به تمرکزی که بر افزایش ضریب دقتی برای داروهای تشخیصی دارند و همچنین با توجه به اثر بخشی بالاتر برای داروهایی که در بخش درمان در حوزه سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرند امروز توانسته اند تراز کشور را در زمره پنج کشور اول دنیا قرار دهند. در حال حاضر سالانه یک میلیون بیمار برای جراحی‌ها و عمل‌های ال اکتیو در بیمارستان‌ها پذیرفته می‌شوند و این اقدام در ۲۰۶ مرکز درمانی انجام می‌شود. ما امروز همه نیازهای کشور را پاسخگو هستیم اما این اقدام ضوابط و ترتیباتی دارد که بر اساس درخواست بیمارستان و نوبت دهی ای که برای بیمار صورت می‌گیرد دارو به نام بیمار و بیمارستان به صورت سفارشی عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: تا قبل از شرایط کرونا، صادرات رادیو دارو به ۹ کشور برقرار بود و پس از آن به دلیل قطع پروازهایی که داروها را به مقصد می‌رساند و با توجه به اینکه عمر رادیو داروها کوتاه بود و باید بلافاصله مورد بهره برداری قرار می‌گرفت با رکود مواجه شدیم اما امروز این صادرات ادامه دارد و به مقصد همان ۹ کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با عقب نشینی اروپا و اعلام مدیر کل آژانس بین المللی هسته‌ای مبنی بر اینکه ایران اشاعه هسته‌ای نداشته است، بیان کرد: یک تفکر در صهیونیست‌ها هست مبنی بر اینکه یک دروغ را آنقدر بگویید و تکرار کنید تا خودتان هم باور کنید راست است. خودشان هم می‌دانند اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می‌زنند دروغ بزرگی است و به عنوان اهرم فشار برای جمهوری اسلامی از استفاده کردند.

اسلامی تصریح کرد: آنها در اسناد رسمی خود و واحدهای اطلاعاتی شأن گفتند هیچ نشانه‌ای از انحراف در برنامه هسته‌ای وجود ندارد و تعاملات با آژانس برقرار است و برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر مدیر کل آژانس هم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.

پرس‌تی‌وی و العالم با ماهواره‌های غیراروپایی در حال فعالیت هستند

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما سالهاست درگیر تحریم هستیم و موضوع جدیدی برای ما نیست گفت: پرس‌تی‌وی و العالم با ماهواره‌های غیراروپایی درحال فعالیت هستند. پس از تحریم‌های شبکه‌های بین‌المللی ما در ماهواره‌های اروپایی توانستیم با ماهواره های غیراروپایی ارتباطات خوبی ایجاد کنیم. بعضی از شبکه‌های اصلی ما مثل العالم و پرس تی وی همان منطقه را منتهی با ماهواره‌های غیراروپایی پوشش می دهند.

رشد 80 درصدی گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خط لوله ۵۲۰ کیلومتری انتقال فراوردهای نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان کشیده می‌شود.در زمینه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: 50 جایگاه CNG جدید در سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد که تجهیزات آن از سوی دولت تامین خواهد شد. 50 میلیون لیتر نفت سفید نیز به خانوارها داده خواهد شد که به هر خانوار 100 لیتر خواهد رسید.

50 کشور به صورت جمعی نه خاص لغو روادید یک طرفه می‌شوند

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ حدود 50 کشور در زمینه گردشگری برای ما مزیت نسبی به حساب می آیند. برخی کشورها که در گردشگری موفق هستند لغو یک طرفه روادید کردند مثل  امارات که با بیش از 130 کشور و ترکیه بیش از 80 کشور لغو روادید کرده‌اند. پیشنهاد دادیم که با 50 کشور به صورت جمعی نه خاص لغو روادید یک طرفه شود.

واکنش وزیر ورزش و جوانان به رفتارهای متناقض غرب درباره «ورزش منهای سیاست»

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: شعارهای قشنگی درباره ورزش عاری از سیاست می‌شنویم اما می‌بینیم که در موضوع جنگ روسیه و اوکراین، تیم‌های ورزشی روسیه را تحریم می‌کنند.

وی در واکنش به خبر تحریم خود از سوی اتحادیه اروپا گفت: این موضوعات جدید نیست؛ شعارهای قشنگی درباره ورزش عاری از سیاست می‌شنویم اما میبینیم که در موضوع جنگ بین روسیه و اوکراین، تیم‌های ورزشی روسیه را تحریم می‌کنند. میلیون‌ها دلار از پول فوتبال ایران به بهانه تحریم‌های ظالمانه ضبط شده است. این فراز و فرودها بوده و ما این انفاق را به فال نیک می‌گیریم و جای خداقوت به همکارانمان دارد که به وظیفه خود به خوبی عمل کردند. منشور المپیک چیز دیگر است و اینگونه اقدامات چیز دیگری می‌گوید.

وی همچنین حضور تماشاچیان در بازی‌های لیگ برتر فوتبال گفت: نه تنها لیگ فوتبال بلکه باید شور و نشاط همه رشته‌های ورزشی بازگردد؛ ظرفیت‌سنجی و هماهنگی انجام شده تا مسابقات ورزشی فعلا با ۳۰ درصد تماشاگر برگزار شود.

درباره ثبت‌نام خودرو به شیوه‌ای عمل شود که به نفع مردم است

 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت قرعه‌کشی و ثبت‌نام خودرو گفت: در مورد خودرو باید منتظر بمانیم و نظر نهادهای کارشناسی و تخصصی این حوزه گرفته شود و هر شیوه‌ای که مناسب‌تر است به همان شیوه عمل شود که به نفع مردم است.

وی افزود: اینکه دلال‌ها بخواهند تاثیرگذاری داشته باشند و سود به جیب دلال‌ها برود و یا اینکه مثلا از سوی دستگاه‌های نظارتی یا هر مجموعه‌ای به نهادهای کارشناسی و تخصصی فشار وارد شود که بخواهد با اعمال فشار تصمیم‌گیری شود طبیعتا اثر آن می‌شود استمرار وضع چند ده ساله‌ای که ما در خصوص خودرو داشتیم. باید اجازه بدهیم نهادهای کارشناسی تصمیم‌گیری کارشناسی خودشان را بکنند و دولت هم دخالتی در حوزه تخصصی و کارشناسی نمی‌کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها