جلسه مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور در خوی

کد خبر: 1201623

وزیر کشور ساعتی پس از وقوع زلزله در شهرستان خوی با حضور شبانه در این شهرستان، ضمن بررسی ابعاد مختلف این زلزله در جریان روند امداد رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت.

جلسه مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور در خوی

وزیر کشور ساعتی پس از  وقوع زلزله در شهرستان خوی با حضور شبانه در این شهرستان، ضمن بررسی ابعاد مختلف این زلزله در جریان روند امداد رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت.

۱۶هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی مقاوم سازی می شود

وزیر کشور گفت: مقاوم سازی ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بامداد یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده داشت، اظهار کرد: دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحدهای مسکونی این منطقه دارد.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم به زلزله زدگان، افزود: رسانه‌ها باید در حفظ آرامش مردم و جلوگیری از وارد شدن استرس به آنان برای تسریع در خدمات رسانی تلاش کنند.

وحیدی در رابطه با ارائه تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان، گفت: بسته‌های تسهیلاتی شهری و روستایی در این راستا در حال بررسی است تا حمایت لازم زلزله زدگان به عمل آید.

وی همچنین به تعیین تکلیف دانشجویان مراکز آموزشی این شهرستان نیز تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فضل امتحانات است و بسیاری از دانشجویان این شهرستان غیربومی هستند، باید نسبت به تعیین تکلیف آنان سریعاً اقدام کرد.

وزیر کشور همچنین اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، به واحدهای مسکونی نوسازی که مقاوم‌سازی شده بودند، آسیبی نرسیده است؛ البته برخی از واحدهای نوساز غیر استاندارد نیز آسیب جدی دیده‌اند که باید با ناظرین آنان برخورد جدی به عمل آید.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها