ترجمه/ یادداشتی از حسنا نصر الحسین

نتایج سفر وزیر دفاع سوریه به تهران؛ تحول در معادلات نبرد با اسرائیل

کد خبر: 1201637

تقویت جایگاه و موضع سوریه در این جبهه همچنین موجب تقویت موضع دمشق در مقابله با تروریست ها و حتى در برابر ترکیه و کشورهاى حوزه خلیج فارس خواهد شد.

نتایج سفر وزیر دفاع سوریه به تهران؛ تحول در معادلات نبرد با اسرائیل

دکتر حسنا  نصر الحسین، پژوهشگر روابط بین الملل/ ترجمه از سایت فردا: همزمان با تحولات گسترده و پرشتاب منطقه اى حضور وزیر دفاع سوریه و هیات همراه در تهران حاوى نکات و پیام هاى مهمى است که از استمرار همکارى نزدیک و ارتباطات استراتژیک دمشق و تهران در مقابله با نقشه هاى جهانى آمریکا و منطقه اى اسرائیل خبر مى دهد.

پس از ناکامى آمریکا و اسراییل در قطع تعاملات و ارتباط جمهورى اسلامى و سوریه و حمایت از جبهه مقاومت آمریکا تلاش کرد ایران را از جبهه داخلى خودش مشغول و تضعیف کند تا حمایت ایران از مقاومت فلسطین و اقدامات جمهورى اسلامى علیه رژیم صهیونیستى متوقف شود.

در همین حال سفر وزیر دفاع سوریه به تهران نشان دهنده تاکید دو کشور بر استمرار همکارى هاى دوجانبه خصوصا در مسیر اجراى توافقنامه نظامى سال ٢٠٢٠ است آن هم در شرایطى که سوریه از ناحیه تجاوز هاى نظامى مکرر رژیم صهیونیستى با تهدید جدى مواجه است.

با بازگشت نتانیاهو ، طراح تجاوزهاى نظامى رژیم صهیونیستى به راس قدرت و با توجه به اینکه او متولى اصلى پروژه جنگ افروزى در منطقه از سال ٢٠١٧ به شمار مى رود این حملات تا زمانى که با پاسخى شایسته همراه نشود متوقف نخواهد شد آن هم پاسخى که بازوى دشمن صهیونیستى را بشکند و البته چنین پاسخى نیازمند همراهى و حمایت ایران هم پیمان خواهد بود که پیش از این هم موجب وارد آوردن ضربات محکمى به ارتش تروریستى اشغالگران شده است.

اظهارات فرمانده سپاه قدس در استقبال از وزیر دفاع سوریه و تاکید بر آمادگى ایران به منظور انتقال دانش و تجارب نظام در حوزه جنگ الکترونیک و اطلاعات مورد نیاز نیروهاى سوریه به خوبى نشان مى دهد که در روزهاى آتى پیشرفت چشمگیرى در آمادگى نظامى ارتش سوریه به منظور پاسخ دادن به حملات صهیونیست ها شکل مى گیرد.

این موضوع در گزارش روزنامه نیوزویک آمریکا نیز مطرح شده بود که ایران در زمینه تقویت زیرساخت هاى نظامى و تجهیز نیروى هوایى با سلاح هاى پیشرفته به سوریه کمک مى کند و موجب تقویت توان دفاعى این کشور در مقابله با حملات اسرائیل خواهد شد.

این البته حق طبیعى و قانونى دولت سوریه است که مقابل حملات و تجاوزهاى نظامى رژیم صهیونیستى به فکر بازسازى و ترمیم قواى دفاعى خودش باشد و از توان هم پیمانان و متحدانش در این مسیر استفاده کند.

در پى توافقات صورت گرفته در سفر اخیر انتظار مى رود ارتش سوریه با تقویت توان دفاعى خودش قدرت پاسخگویى به حملات دشمن متجاوز را ایجاد کند و با پیشرفت قابل توجه در این بخش پاسخ متناسبى براى این تجاوز نظامى داشته باشد.

تقویت جایگاه و موضع سوریه در این جبهه همچنین موجب تقویت موضع دمشق در مقابله با تروریست ها و حتى در برابر ترکیه و کشورهاى حوزه خلیج فارس خواهد شد. باید منتظر بود تا  ارتش سوریه با حمایت ایران ضربه نهایى را به دشمن صهیونیستى وارد سازد و با پیشرفتى قابل توجه در این بخش بتواند معادلات را به سود خودش رقم بزند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها