مخبر: ‌مردم خوی را تنها نمی‌گذاریم

کد خبر: 1202310

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش در میان مردم زلزله زده شهر خوی گفت: خوشبختانه مسئولین از نخستین ساعات زلزله تا کنون به صورت کامل در صحنه حضور دارند و میزان خدمات و توزیع اقلام رضایتبخش بوده است.

مخبر: ‌مردم خوی را تنها نمی‌گذاریم

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش در میان مردم زلزله زده شهر خوی گفت: خوشبختانه مسئولین از نخستین ساعات زلزله تا کنون به صورت کامل در صحنه حضور دارند و میزان خدمات و توزیع اقلام رضایتبخش بوده است.

محمد مخبر عصر امروز‌ پس از بازدیدهای میدانی از شهر زلزله‌زده خوی و روند اسکان موقت و اضطراری مردم در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها، در جلسه مدیریت بحران که با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیران استان و دستگاه‌های امدادرسان در فرمانداری خوی برگزار شد، اظهار داشت: حضور مسئولین و پیگیری‌های مجدانه آنها باید به نحوی باشد که آرامش به مردم منتقل شود و زلزله‌زدگان احساس نکنند که در این مصیبت و مشکلات تنها هستند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: با وجود اینکه حجم کمک ها و اقلام توزیع شده وسیع بوده، اما هنوز برخی از مردم موفق به دریافت این اقلام نشده اند که این مشکل باید به سرعت برطرف شود و نیازهای ضروری مردم نظیر اقلام غذایی، پتو و لوازم گرمایشی و بخصوص چادر باید در اسرع وقت تامین شود.

وی بر نقش اثرگذار روحانیت، گروه‌های مردمی، جهادی و داوطلب برای حضور در میان زلزله‌زدگان و آرامش بخشی به آنان تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه ریزی شود تا حضور گروه‌های مردمی و داوطلب در میان زلزله زدگان به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا روحیه مردم آسیب دیده تقویت شده و منجر به کاهش آلام روحی آنان شود.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت الکترونیکی کردن توزیع خدمات و اقلام امدادی در حوادث، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقلام و کمک‌ها باید به هر نحو ممکن به دست مردم برسد و نباید ارائه این خدمات فقط به کمپ‌ها و اردوگاهها منحصر شود. توزیع و پخش اقلام باید به صورت متمرکز انجام شود و تمام کسانی که از زلزله آسیب دیده و به کمک نیاز دارند باید از این اقلام برخوردار شوند.

مخبر ضرورت همدلی، تعامل و همکاری میان دولت و سایر نهادهای امدادرسان، غیردولتی و نظامی را برای امدادرسانی هرچه بهتر به زلزله زدگان مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز باید همه با هم با همدلی و مشارکت، مشکلات مردم خوی را برطرف کنیم.

وی با قدردانی از نجابت، بصیرت و هوشمندی مردم زلزله‌زده شهر خوی اظهار داشت: مردم خوی با وجود آنکه در رنج و زحمت و سختی بودند، بسیار هوشمندانه و نجیبانه عمل کردند که جای قدردانی دارد.

معاون اول رییس جمهور از اهتمام ویژه دولت برای کمک به مردم شهر خوی و جبران آسیب های وارده به آنان خبر داد و گفت: دولت برنامه‌ریزی لازم را برای جبران خسارات از روش های مختلف نظیر کمک‌های بلاعوض، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کمک به بازسازی منازل مسکونی انجام خواهد داد.

در این جلسه استاندار آذربایجان غربی، مسئولین دستگاههای نظامی و انتظامی، هلال احمر و سایر اعضای مدیریت بحران گزارشی از اقدام انجام شده از لحظات نخست وقوع زلزله ارائه و پیشنهاداتی برای امدادرسانی هرچه بهتر مطرح کردند.

در این نشست پس از جمع بندی گزارش های میدانی و طرح نظرات و دیدگاههای مختلف، تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات زلزله زدگان در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها