افتتاح آنلاین ۵ هزار کلاس درس با دستور رئیسی در فشافویه ری

کد خبر: 1202626

یت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان ری، در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز دکتر رضا گل نراقی در بخش حسن آباد فشافویه ری حضور یافت ضمن افتتاح این مرکز آموزشی به صورت برخط (آنلاین) ۵ هزار کلاس درس در ۱۶ استان را به بهره‌برداری رساند.

افتتاح آنلاین ۵ هزار کلاس درس با دستور رئیسی در فشافویه ری

رییس جمهور امروز در بدو ورود به شهرستان ری، در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز دکتر رضا گل نراقی در بخش حسن آباد فشافویه ری حضور یافت و ضمن افتتاح این مرکز آموزشی، به صورت برخط (آنلاین) ۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به شهرستان ری، در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و پس از آن در مراسم بهره برداری از مدارس تازه ساخت کشور از جمله دبیرستان گل نراقی که به صورت همزمان و بر خط در بخش حسن آباد فشافویه برگزار می شد، شرکت کرد.

همچنین از طریق ارتباط تصویری با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، به صورت همزمان یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و طرح آموزشی و پرورشی با ۵ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد طرح آموزشی، ۵۸۲ طرح  از محل منابع دولتی و ۵۱۸ طرح  هم از محل منابع مشارکتی ساخته شده است.

رییس جمهور در حاشیه این آیین با حاضران و مردم گفت وگوی صمیمانه داشت.

دبیرستان خیرساز  دکتر رضا گل نراقی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۸۰ متر مربع و زیر بنای سه هزار و ۱۴۷ متر مربع با ۲۲ کلاس درس احداث شده است و هفت اتاق اداری و پنج آزمایشگاه نیز دارد.

بخش حسن آباد فشافویه یکی از محروم ترین نقاط کشور به شمار می رود که با وجود داشتن ۱۲ هزار و ۹۴۹ دانش آموز، فقط ۴۸۸ کلاس درس و به ازای هر ۱۶ دانش آموز یک معلم با سرانه آموزشی ۱.۱۵ متر فضای آموزشی دارد.

شهرستان ری پنج بخش دارد که حسن آباد فشافویه در جنوب غرب یکی از آنها به شمار می آید و دبیرستان گل نراقی نیز در مرکز این بخش در شهر حسن آباد احداث و به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

دکتر رضا گل نراقی متولد منطقه ری در تهران است. او که تحصیلات عالیه خود را در رشته دندانپزشکی در دانشگاه تهران سپری کرده، پس از فارغ التحصیلی جهت دریافت تخصص به دانشگاه Tufts در آمریکا رفت. پس از بازگشت به ایران مشغول به تدریس در دانشگاه و طبابت شدند. در ادامه همین مسیر با خیرین مدرسه‌ساز آشنا و علاقه مند به همکاری با خیرین مدرسه‌ساز می‌شود.

شهرستان ری ۲۲۶ هزار و ۱۴۲ دانش آموز دارد که ۱۳ درصد دانش آموزان کل استان تهران را تشکیل می دهند و سرانه فضای آموزشی آن به ازای هر محصل به ۲ متر می رسد و هم اکنون ۸۴ باب مدرسه در این شهرستان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ( آذرماه ) در دیدار با مجمع خیران مدرسه‌ساز با بیان اینکه شکر نعمت، سبب بزرگی و اعتبار انسان می شود، اظهار داشت: ما وظیفه خود می‌دانیم در سفرهای استانی از خیران عزیز در که راه علم قدم برداشته‌اند قدردانی شود.

نوری ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با ۴ رکن نهاد خانواده، حکومت، رسانه و خیران و مؤسسات خیریه، ارتباط و تعامل مناسب داشته باشیم.

عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش با کمک مردم اداره می شود، گفت: خیر مدرسه‌ساز می‌تواند به عنوان یکی از ارکان مدرسه، در تصمیمات مدرسه نقش‌آفرینی کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد، سهم آموزش و پرورش را در پروژه‌های مدارس خیرساز پرداخت کنیم.

نوری ادامه داد: امکانات اداری و آموزشی در اختیار مدارسی که عملیات احداث آنها تکمیل شده اما تجهیز نشده‌اند، قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، فرهنگ مدرسه سازی را توسعه داده است افزود: فرهنگ مدرسه سازی و اقدامات عام‌المنفعه در دوران پربرکت انقلاب اسلامی، توسعه یافته است.

همچنین پیشتر فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این باره گفته است : خیران طی هفته‌های گذشته عملیات ساخت پنج مدرسه را در این شهرستان آغاز کردند.

حمید زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشستی با خیران مدرسه ساز طی ماه های گذشته برگزار شد که به تبع آن جریان جدیدی برای ساخت مدارس در این شهرستان شکل گرفت.

وی یادآور شد: هم اکنون انگیزه کافی برای ساخت و اصلاح مدارس در سطح شهرستان ری وجود دارد و فقط باید به مجمع خیران مدرسه ساز در قالب تشکیل هیات مدیره ساختار بخشید.

فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: سرانه آموزشی این شهرستان به نسبت جمعیت آن قابل قبول نیست در حالی که همین ظرفیت در کنار دانش آموزان ایرانی به دانش آموزان اتباع نیز خدمات رسانی می کند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها