رئیسی: هویت اتباع باید ثبت شود/ لزوم احداث زائرسرا در شهرستان ری

کد خبر: 1202721

جلسه شورای اداری شهرستان ری با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

 رئیسی: هویت اتباع باید ثبت شود/ لزوم احداث زائرسرا در شهرستان ری

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران امروز به شهرستان ری سفر و از پروژه های این شهرستان بازدید و در ادامه در جلسه شورای اداری شرکت کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری اظهار کرد: آنچه مردم از دولت توقع دارند یک کار در طراز انقلاب شکوهمند اسلامی است، در طراز ایثار ایثارگران و شهدای عالی قدر است، مردم ما بسیار مردم خوبی هستند، مردم هرجا لازم بوده امتحانشان را خوب پس دادند و امروز نوبت ما مسئولان است که تلاش مضاعف کنیم و با استفاده از همه تجربیاتی که پیشینیان داشتند کارها را پیش ببریم.

رییس جمهور با بیان آنکه طبق فرمایش حضرت امیرالمومنین قطعا باید بدانیم نسبت به رفتار ما داوری خواهد شد، گفت: ما ۴ حوزه پاسخگویی داریم، پاسخگویی نسبت به خدا، شهروندان، ارباب رجوع و پاسخگو به سلسه مراتب نظارتی، مدیریت بدون نظارت تعریف نمی‌شود، ما مدیریت را بدون نظارت تعریف نمی‌کنیم.

رئیسی افزود: رفاه و عدالت اجتماعی حق مردم است. خواسته مردم این بود که عدالت ایجاد شود، عدالت ایجاب می کنه که بهترین ها مسئولیت داشته باشند. عدالت ایجاد می کند که پرداخت حقوق نیروی انسانی عادلانه باشد.

وی گفت: در بازدیدی که از پروژه‌ها داشتیم بیمارستان هفت تیر نیاز درمانی استان هست که با عنوان بیمارستان 320 تخت خوابی تکمیل می‌شود همچنین جاده کمربندی دوم تهران از ضرورت‌های منطقه است و در حال حاضر خیلی باعث اتلاف وقت مردم می‌شود و ظاهراً در تمام 24 ساعت مردم با مشکل ترافیک مواجه هستند.

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم مصوباتی که اعتبارات آن نیز تخصیص می‌یابد پیگیری شود، گفت: صبح امروز در بازدید از بیمارستان، رئیس این مرکز درمانی اذعان داشت که اگر اعتبار بدهید من وعده می‌دهم که در مدت کوتاهی انجام شود، اما این تأخیر در انجام کارها اصلا قابل قبول نیست.

آیت الله رئیسی در خصوص لزوم زائرسرا برای شهرستان ری بیان کرد: زائر سرا و هتل برای این منطقه یک ضرورت است و زیرا که علاوه بر حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ظرفیت‌های گردشگری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید احداث زائرسرا تسریع شود، ادامه داد: محل ایجاد زائر سرا در این منطقه وجود دارد و سرمایه‌گذارانی به صورت داوطلب نیز هستند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اتباع گفت: جمعیت اتباع در این شهرستان ۲۵۰ هزار نفر است لذا ساماندهی اتباع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید به سرعت انجام شود و مشخص شود که چه کسی در کجا زندگی می‌کند و هرگونه تحول و تغییر باید ثبت و ضبط شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: ثبت نام اتباع باید در سامانه‌ای درج شود که برای هریک از اتباع یک شناسه کامل و در دسترس تمامی دستگاه‌ها باشد تا مأموریت خود را در آن انجام دهند.

رییس جمهور در خصوص مسئله رشد اقتصادی گفت: رسیدن به رشد اقتصادی دو پایه اساسی دارد؛ سرمایه گذاری و افزایش بهره وری, کشور ما باید رشد اقتصادی درخورد پیدا بکند. ما بیش از ۳ درصد رشد اقتصادی داریم. به میزانی که امکانات در اختیار سازمان هست، ما به همان میزان به بهره وری نداریم. ما میتونیم در اقتصاد و تجارت منطقه حرف اول را بزنیم.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه حداکثر ظرف یکماه نقل و انتقال قلعه گبری از حرم به میراث فرهنگی باید انجام شود، بیان کرد: ری در عین اینکه شهر تاریخی و فرهنگی لست شهر کشاورزی هم هست، نسبت به تامین اب و پسابی که لازم است در این حوزه باید کار شود.

در ابتدای جلسه شورای اداری حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: متاسفانه در این منطقه زائرسرا نداریم، زائران از کشورهای منطقه به اینجا می آیند ولی در تهران ساکن می‌شوند، اگر ما در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود، به اقتصاد ری کمک خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به وجود حدود 250 هزار اتباع در شهرستان گفت: باید زمینه ساز اموز فرهنگی برای اتباع باشیم و نباید به آن بی توجه باشیم، مثلا دارالقران، حسینیه و مسجد درست کنیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها