یک روز با آیت‌الله رئیسی در شهرری

کد خبر: 1202729

رئیس جمهور امروز(پنجشنبه) در شهرری حضور یافت تا ضمن دیدار چهره به چهره با مردم قبله تهران و شنیدن درددل آنها، بازدیدی از پیشرفت طرح های مختلف داشته باشد. البته که آیت الله رئیسی در این سفر پر برکت به جنوبی ترین منطقه تهران، دستوراتی را برای تسریع امور صادر کرد.

یک روز با آیت‌الله رئیسی در شهرری

رئیس جمهور امروز(پنجشنبه) در شهرری حضور یافت تا ضمن دیدار چهره به چهره با مردم قبله تهران و شنیدن درددل آنها، بازدیدی از پیشرفت طرح های مختلف داشته باشد. البته که آیت الله رئیسی در این سفر پر برکت به جنوبی ترین منطقه تهران، دستوراتی را برای تسریع امور صادر کرد.

آیت الله رئیسی در دهمین سفر خود به شهرستان های تهران، پا به قبله تهران گذاشت؛ گو اینکه پیشتر هم او به این دیار آمده بود اما سفر امروز، از جنس دیگری بود.

رئیس جمهور به شهرری آمد تا صدای مردم را از نزدیک بشنود، درددل آنها را گوش کند و ضمن بازدید از طرح های مختلف عمرانی، به صورت آنلاین از فشافویه شهرری که یکی از محروم ترین نقاط کشور است، بیش از ۵ هزار کلاس درس در قالب ۱۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور را افتتاح کند.

او البته برای این سفر یک روزه که تا پاسی از شب هم ادامه دارد، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی را به همراه داشت تا نشان دهد حل مشکلات شهرستان ری از دغدغه های دولت است.

ساعت از ۱۱ صبح امروز/ پنجشنبه/ گذشته بود که رئیس جمهور پس از جلسه با اعضای ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، پا به قبله تهران گذاشت و در ابتدا مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

افتتاح آنلاین ۵ هزار کلاس درس در کشور با دستور رییس‌جمهور در فشافویه ری

او بدون فوت وقت و بدون تشریفات، در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز دکتر رضا گل نراقی در بخش حسن آباد فشافویه ری حضور یافت و این مرکز آموزشی را افتتاح کرد.

همچنین از طریق ارتباط تصویری با سراسر کشور و در حضور وزیر آموزش و پرورش، به صورت همزمان یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و طرح آموزشی و پرورشی با ۵ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد طرح آموزشی، ۵۸۲ طرح از محل منابع دولتی و ۵۱۸ طرح هم از محل منابع مشارکتی ساخته شده است.

دبیرستان خیرساز دکتر رضا گل نراقی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۸۰ متر مربع و زیر بنای سه هزار و ۱۴۷ متر مربع با ۲۲ کلاس درس احداث شده است و هفت اتاق اداری و پنج آزمایشگاه نیز دارد.

بخش حسن آباد فشافویه یکی از محروم ترین نقاط کشور به شمار می رود که با وجود داشتن ۱۲ هزار و ۹۴۹ دانش آموز، فقط ۴۸۸ کلاس درس و به ازای هر ۱۶ دانش آموز یک معلم با سرانه آموزشی ۱.۱۵ متر فضای آموزشی دارد.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

رییس جمهور در این آئین گفت که فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی مدرسه‌سازی است و مسئولان و خیران در شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند.

او ادامه داد: مهمتر اینکه این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

آیت الله رئیسی با یادآوری زحمات شهیدان رجایی، باهنر و مرحوم پرورش در سراسر کشور با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در عرصه آموزش و پرورش انجام شده، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و خیران در راستای شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند و فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی این مسیر است.

اندکی از ظهر گذشته بود که اعضای هیات دولت و شخص رئیس جمهور با حضور در مسجد حضرت حسین بن علی (ع) بلوار شهید آوینی شهرری نماز ظهر و عصر با نمازگزاران این مسجد اقامه کردند و آیت الله رئیسی به دیدار و گفت وگوی صمیمی با نمازگزاران پرداخت.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

البته که پیش از این رئیس جمهور به بیمارستان شهدای هفتم تیر در جنوب ری رفت و در جریان عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

بیمارستان هفتم تیر چشم انتظار تامین اعتبار

طرح توسعه اورژانس و اتاق های عمل این بیمارستان سال ۱۳۹۵ و عملیات عمرانی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان قدیمی سال ۱۳۹۷ آغاز شد که هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اورژانس این بیمارستان در یک هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا احداث می شود که هم اکنون با مشکلاتی نظیر نبود فضای کافی درمان بیماری، نبود فضای بستری تحت نظر، تداخل فضای ورودی با ساختمان بستری، تداخل فضای تریاژ با ورودی، نبود اتاق معاینه، خارج بودن فضای صندوق، پذیرش و داروخانه از محدوده اورژانس، تخریب سرویس بهداشت به علت تداخل با ساختمان توسعه اورژانس، خارج بودن فضای تصویر برداری از محدوده اورژانس، استاندارد نبودن اتاق عقونی و نبود فضای شستشوی تجهیزات و تخت، نبود فضای درمان و بستری برای اطفال، نبود اتاق دارو و کار تمیز، نبود اتاق سرم تراپی برای خانم ها و آقایان و نبود قضای تزریقات مواجه است.

پروژه توسعه اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر، با متراژ ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه طراحی شده و در سال ۱۳۹۶ فاز اول آن شامل اسکلت و سقف های ساختمان به اتمام رسید و پس از آن پیشرفت پروژه متوقف شده است.

ساختمان اورژانس شامل بخش های پزشکی هسته ای، آزمایشگاه، اورژانس هسته ای، تصویر برداری، اتاق عمل و بخش ویژه آی سی یو است.

عملیات عمرانی بیمارستان جایگزین ساختمان کنونی بیمارستان هفتم تیر نیز سال ۱۳۹۷ آغاز شد و پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد و در مرحله اتمام اسکلت است که در ۳۰ هزار و ۴۲۹ متر مربع و هشت طبقه احداث خواهد شد.

تکمیل و تجهیز ساختمان اورژانس این بیمارستان به ۱۲۰ میلیارد تومان و ساختمان جایگزین نیز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

آیت الله رئیسی: تکمیل بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران تسریع شود

مقصد بعدی رئیس جمهور تصفیه خانه جنوب تهران بود؛ البته بازدید از این تصفیه خانه به صورت سرزده رخ داد تا نشان دهد کاروان دولت اشراف خاصی به منطقه دارد و در این بازدید هم مدیران این پروژه بزرگ ملی آخرین وضعیت مراحل تکمیل این تصفیه خانه را برای رئیس جمهور تشریح کردند.

بزرگ‌ترین تصفیه‌ خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران در ۸ فاز طراحی شده است که ۶ فاز آن به بهره‌برداری رسیده و ۲ فاز پایانی آن نیز در حال تکمیل است.

تکمیل فاز ۷ و ۸ این تصفیه خانه از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به استان تهران است که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

این پروژه بزرگ ملی ۱۷ منطقه از ۲۲ منطقه شهرداری تهران با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد و با بهره‌برداری کامل آن ۸۴ میلیون مترمکعب در سال به ظرفیت تولید پساب استان تهران برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت اضافه خواهد شد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از مراحل تکمیل این پروژه، معاون اجرایی و استاندار تهران را به تسریع در تامین و تخصیص بودجه این پروژه با مشارکت دادن بخش خصوصی و همچنین منابع داخلی مکلف کرد.

عالی ترین مقام اجرایی کشور همچنین با تعدادی از کارگران این پروژه به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت و وضعیت کاری و معیشتی آنها را جویا شد و بر پرداخت به موقع حقوق و معوقات آنها تاکید کرد.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

رئیس جمهور دستور ساماندهی مجتمع انبارهای چای امین‌آباد را صادر کرد

آیت الله رییسی در ادامه بازدید از طرح‌های شهرستان ری، از مجتمع انبارهای چای امین آباد بازدید و دستورات لازم برای ساماندهی این مرکز را صادر کرد.

مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه ۴۰ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۰ در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

مساحت این مجتمع به ۷۹ هزار متر مربع می رسد که هشت سوله با زیر بنای ۳۸ هزار و ۶۷۰ متر مربع و سه باب ساختمان اداری به مساحت یک هزار و ۴۱۵ متر مربع دارد.

این مجتمع دارای امتیازاتی مانند آب، برق، گاز و تلفن به همراه محوطه سازی با روکش آسفالت و محوطه پارکینگ مجهز به باسکول های توزیع بارهای سبک و سنگین، ساختمان آتش نشانی، حمل و نقل، تعمیرگاه و پست برق، موتورخانه، رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و منع ذخیره آب است.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان تهران در سال ۱۴۰۰، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، همچنین برای تکمیل و ارسال طرح سردخانه سه هزار تنی با برآورد اعتباری ۲۰ میلیارد تومان و تهبه برآورد بازسازی و تجهیز مشاعات و امکانات مجتمع به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تصویب شد.

تاکنون سالن شماره ۱ به صورت اجاره ای به اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی برای ایجاد پایانه فروش محصولات پروتئینی تحت سامانه توزیع هوشمند با هزینه کرد تقریبی هشت میلیارد تومان از منابع خود این اتحادیه واگذار شده است.

همچنین ۱۸ غرفه عمده فروشی محصولات کشاورزی در فاز نخست توسط اتحادیه تعاونی های روستایی ایجاد و مزایده برای هفت سالن و امکانات باقی مانده از طریق سامانه ستاد دولت در ۲ مرحله برگزار شده است.

کاهش ۱۸ درصدی بار ترافیکی جنوب تهران با احداث کمربندی دوم

آیت الله رئیسی در ادامه در منطقه عملیاتی اجرای کمربندی دوم تهران واقع در بخش قلعه نو ری حاضر شد و در جریان کم و کیف اجرای آن قرار گرفت.

طرح کمربندی دوم تهران در سال ۱۳۸۶ آغاز شد، مسیری که به طول ۲۸ کیلومتر در ۶ لاین، جاده بزرگراه امام رضا(ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت متصل می کند و از مسیر جاده قدیم آزاد راه قم عبور می کند.

سال ۱۳۹۹ حدود هشت کیلومتر مسیر ۶ خطه توسط راهداری بهسازی شد و آخرین برآورد سالانه ۱۴۰۱ برای تکمیل کمربندی سه هزار میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی مورد نیاز است.

این مسیر ۹ تقاطع دارد و پش بینی می شود که روزانه بیش از ۶۰ هزار خودرو در روز از آن تردد کنند، مسیری که محور اصلی ۲ خطه تبدیل به بزرگراه ۶ خطه می شود و برای تکمیل و بهره برداری کامل نیاز به اعتبارات ملی دارد.

برای این کمربندی سه قسمت پیش بینی شده است که شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و برنامه ریزی در مسیر جاده ری- ورامین به جهت کاهش ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی می شود.

برای تکمیلی تقاطع غیر همسطح فیروزآباد برآورد امسال نشان از اعتبار مورد نیاز ۴۴ میلیارد تومانی دارد که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

اصلاح هندسی میدان غنی آباد در برآورد اولیه به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ میلیارد تومان تامین شده است و برای تکمیل به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

برای کاهش ترافیک مسیر ری- ورامین در مسیر ۲.۵ کیلومتری با چهار خط مسیر، براورد اولیه نشان از نیاز به اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بدون تملک و تقاطع غیر همسطح داشت که اکنون این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل رسیده است.

با اجرای این پروژه ها، ۱۸درصد به کاهش بار ترافیکی جنوب پایتخت در ساعات پیک عبور و مرور کمک خواهد شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص این پروژه اعلام کرد: این مسیر بنا است در ۲۶ کیلومتر و در ۶ لاین اجرا شود که هشت تقاطع در طول آن پیش بینی شده و عملیات عمرانی آن از محل اعتبارات استانی و از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

حشمت الله سلیمانی افزود: ۱۳ کیلومتر آن واقع در حد فاصل سه راهی سیمان در محور امام رضا (ع) تا آزاد راه تهران- قم، بدون عملیات احداث تقاطع احداث شده است و اکنون تداوم و تکمیل آن بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان از این اعتبار بناست صرف تملک اراضی مسیر شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده تا اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شود.

رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی تجارت در منطقه داریم

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سفرش به زیارت مضجع شریف مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) رفت.

او سپس خطاب به مردمی که از ساعت ها قبل برای دیدن رئیس جمهور مردمی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آمده بودند، گفت: به برکت راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما مردم، بسیاری از تحریم ها خنثی شده است؛ فکر می کردند با تحریم ها نمی توانیم نفت را صادر کنیم اما امروز میزان خوبی صادرات داریم و تجارت ما رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی در منطقه دارد.

آیت الله رئیسی افزود: دشمن وقتی دید تحریم ها خنثی شد یک جنگ ترکیبی که همه در آن حضور داشتند، آغاز و فکر می کردند می توانند ملت ایران را متوقف کنند؛ جنگ روانی شروع و فتنه کردند با تصور اینکه که می توانند موفقیتی کسب کنند اما ملت ایران با هوشیاری نقشه آنان را نقش بر آن کرد.

رئیس جمهور گفت: من از مردم به ویژه از زنان و دختران با فضیلتمان تشکر می کنم که دشمن را ناکام گذاشتند؛ امروز کشورهای منطقه و اروپایی که نادرست عمل کردند به ما پیغام می دهند که بیایید در یک سطحی با هم حرف بزنیم؛ عجب! شماها جفا در حق ملت ایران کرده و تصور کردید کار را پیش می برید اما اینجا ایران است.

دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد

رئیس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دچار اشتباه در محاسبه شدید چراکه ملت ایران مقاوم و با بصیرت است؛ تصور کردید که در تحریم ها به ملت فشار می آید البته تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرد اما نتوانست ملت را از اهداف خود باز دارد.

او تصریح کرد: دشمن در اوضاع اقتصادی کشور فتنه گری می کند؛ سعی بر تضعیف پول ملی ما دارد اما بدانید که مردم ما شما را می شناسند و حتما این شرایط هم با مشارکت همه قابل عبور است چراکه این ملت ثروت و آگاهی دارد و از این شرایط گذر می کند.

یک روز با آیت الله رئیسی در قبله تهران

آینده اقتصاد ایران روشن است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: با امکانات موجود در کشور و مقاومت مردم، شرایط به سمتی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و آینده روشنی را برای اقتصاد، سفره و معیشت مردم در پیش داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رقم بیکاری در ۱۹ استان کشور نزولی است، خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم آمار بیکاری ۸,۹ درصد بود اما امروز با کاهش ۷ دهم درصدی به رقم ۸.۲ درصدی رسیده و این آمار همچنان رو به کاهش است.

جای نگرانی برای ذخایر ارزی نیست

رییس جمهور  با بیان اینکه  با افزایش فروش نفت و رونق تولید و افزایش تجارت، ذخایر ارزی کشور جای نگرانی ندارد، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های دولت و اعلام رسمی این مسئله، برخی قصد بلوا و ایجاد نگرانی در بین مردم را دارند، اما بدانند که دولت به صورت رسمی به فعالان اقتصادی برای تولید و صادرات، ارز اختصاص می‌دهد و به کوری چشم دشمنان در این حوزه کمبود و کسری نداریم.

آیت الله رییسی در خصوص برخی ناکارآمدی ها در نظام اداری و ضرورت پاسخگویی به مردم که از دیگر مطالبات عمومی است،خطاب به مسوولان تصریح کرد: خدمت به مردم از بزرگترین افتخارات است.

وی با یادآوری اهمیت خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان به ویژه در ماه رجب به عنوان ماه استعفار و نجوا با خدا، گفت:  باید کاری کنیم مردم از ادارات ناراضی بیرون نروند و عبادت ما، نوکری مردم است.

دیدار با علمای شهرستان ری و حضور در شورای اداری این شهرستان پایان بخش سفر یک روزه رئیس جمهور به قبله تهران است که تا ساعتی دیگر این موارد انجام می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها