اخراج نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا از کمیته روابط خارجی به دلیل حمله به رژیم صهیونیستی

لیبرالیسم توتالیتر

کد خبر: 1202878

کیوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان گفت که با توجه به اظهارات یهودی ستیزانه ایلهان، او از کمیته روابط خارجی اخراج شده است. این سخن در حالی است که رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان گفته است که این رأی‌گیری یک انتقام‌گیری سیاسی بود.

لیبرالیسم توتالیتر

گروه سیاست سایت فردا: خبر کوتاه است اما عمیق و پرمعنی ، ایلهان عمر نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا مهد دموکراسی و آزادی بیان به دلیل انتقاد از جنایت های رژیم نژاد پرست و کودک کش اسرائیل از کمیته روابط خارجی کنگره  اخراج شد!

تفسیر تازه از مقام و جایگاه زن در آپارتاید حکومتی امپریالیسم ، رویکردی تبعیض آمیز در پایمال ساختن همیشگی حقوق رنگین پوستان  که البته در تاریخ سراسر نژادپرستی آمریکا عجیب و بی سابقه نیست و در نهایت تعریف مصداقی شعار زن، زندگی و البته آزادی.

کنگره نژاد پرستی صهیونیستی آمریکایی چندی پیش ایلهان عمر را به دلیل انتقاد از جنایات اسرائیل از کمیته مرتبط با حوزه کشورهای آفریقایی مجلس نمایندگان کنار گذاشته بود و روز پنج شنبه با رای گیری در خصوص اخراجی وی از کمیته امور و روابط خارجی برای دومین بار نماینده زن مسلمان آفریقایی تبار از به دلیل انتقاد از اسراییل مجازات شد.

بانوی مسلمان حاضر در مجلس آمریکا البته پیش از را گیری خطاب به نمایندگان گفت:"تصور نکنید نقش و صدای من کمرنگ یا خاموش خواهد شد بلکه اگر از یک یک این کمیته ها کنار بروم صدایم قوی تر و بلندتر می شود. رای بدهید یا ندهید من اینجا هستم و اینجا می مانم تا صدایی علیه شرارت در سراسر جهان باشم و به دنبال رسیدن به دنیایی بهتر."

با وجود پافشاری جمهوری خواهان بر اخراج ایلهان اعضای هر دو حزب این نماینده را به یهودی ستیزی متهم کردند. کیوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان نیز اظهار داشت:با توجه به اظهارات یهودی ستیزانه این تصمیم گرفته شده و این نماینده از کمیته روابط خارجی اخراج شده است.

در سوی دیگر حکیم جفری رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان گفت:این رای گیری یک انتقام گیری سیاسی بود در حالی که در جمعه هفته گذشته هم ایلهان را از کمیته مرتبط با روابط آفریقایی کنگره کنار گذاشته بودند.

کمیته روابط آفریقایی بخشی از کمیته اصلی روابط خارجی کنگره به شمار می رود که از کمیته ها مهم و تاثیرگذار در حوزه دیپلماتیک و امنیت ملی ایالات متحده به شمار می رود و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله ارتباطات خارجی ، رویدادهای بین المللی همچنین موضع گیری ها و قطع نامه های بین المللی تصمیم گیری می کند.

کیوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری خواه حاضر در کنگره سال گذشته در خصوص ایلهان عمر گفته بود:او را از کمیته روابط خارجی بیرون می کنیم ودیگر حق حضور در این کمیته را ندارد. او پس از رای گیری نیز اظهار داشت:"به یاد می آورم در این خصوص چه گفته بودم. با توجه به اظهاراتی که در خصوص اسرائیل داشته باید از این کمیته کنار گذاشته می شد و من به وعده خودم عمل کردم."

ایلهان که اصالت سومالیایی دارد در این خصوص گفت:این رفتار مظهر تبعیض ، نژادپرستی و نفرت پراکنی علیه مهاجران است. "

او نخستین زن محجبه و مسلمان حاضر در کنگره آمریکاست که در سال 2016 با وجود تهدیدها و توهین های گسترده نژادپرستان و اسلام ستیزان این کرسی را از آن خود کرد.

اخراج این بانوی مسلمان اعتراضات گسترده ای را در شبکه های اجتماعی همچنین از جانب تحلیلگران و کارشناسان به همراه داشته است. انتقاد از دموکراسی و آزادی بیان نمادین و غیر حقیقی که جتی برای نماینده مجلس ایالات متحده نیز صادق نیست و تبعیض آشکار بر اساس قاعده آپارتاید اسرائیلی که به هیچ شهروندی در هیچ سمت و جایگاهی اجازه مطرح نمودن کوچک ترین انتقاد علیه رژیم صهیونیستی را نمی دهد محور اصلی انتقادات مطرح شده در 48 ساعت گذشته است.

تفاوت آشکار میان مهاجران و آمریکایی های سفید پوست ، میان حامیان اسرائیل یا مخالفان حتی منتقدان و البته در نهایت میان مسلمانان و غیر مسلمانان از کاخ سفید تا کنگره و تا پایین ترین سطح جامعه مدعی آزادی و دموکراسی آمریکایی مشهود است و با این رفتارهای ناپسند و افراط گرایی چهره های سیاسی وابسته به لابی صهیونیستی آی پک  جایی برای انکار و دفاع از این عملکرد باقی نمانده است.

ایلهان عمر حالا نماد زن ، زندگی و آزادی در الگوی غربی آمریکایی است ، زنی که نقش آفرینی سیاسی اش مشروط به همسو شدن با سبک زندگی و باورها، بایدها و نباید های امپریالیسم انحصار طلب غربی است، زندگی سیاسی اجتماعی اش تحت تاثیر تبعیت از همین الگوی سرشار از ظلم و تبعیض قرار می گیرد و آزادی اش در حمایت جبری از رژیم جنایتکار و غاصب کودک کش معنی پیدا می کند که اگر غیر از این باشد در سرزمین مدعی صدور آزادی و دموکراسی از کمترین حقی به عنوان یک شهروند عادی برخوردار نیست!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها