اسماعیلی: تا پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود

کد خبر: 1203042

رئیس دفتر رئیس جمهور از آغاز فرایند نهضت مسکن به متقاضیان در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا هر هفته ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود و بنابراین تا پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود.

اسماعیلی: تا پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود

غلامحسین اسماعیلی شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی به عملکرد دولت در ۴۴ سالگی انقلاب و دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور تا مولد سازی دارایی‌ها پرداخت و گفت: در همین ایام دهه فجر رئیس جمهور با حضور در شهر پرند کلید ۱۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده و اعلام شد که این آغاز نهضت و فرآیند تحویل مسکن به متقاضیان است و از هفته آینده هر ماه ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان مسکن واگذار خواهد شد و تا قبل از پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود و این زنجیره ادامه خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با توضیح بیشتر در این باره گفت که تا پایان سال این روند ادامه دارد و علاوه بر آن در ارتباط با واگذاری زمین هم برنامه ریزی شده که امیدواریم با شتاب بیشتری انجام شود. البته با همراهی مردم و بخش‌های مختلف در ایران اسلامی مشکل مسکن مرتفع شود و کمبودهایی که در اثر قصور دولت‌های سابق به میزان مورد نیاز شهروندان مسکن ساخته نشده است به توانیم تعهد چهار میلیون مسکن را عملیاتی و بخشی از قصور دولت‌های سابق را هم جبران کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره پراکندگی مسکن‌هایی از نظر جغرافیایی که تحویل داده شده گفت: امروز بخش عمده تحویل مسکن در شهر پرند بود که ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در تهران و پرند و حدود ۲ هزار واحد مسکونی در روستاها تحویل داده شد که یک پراکندگی روستایی داشتیم.

امروز هیچ فردی بدون بیمه نیست

وی درباره برنامه دولت در حوزه بهداشت و تثبیت قیمت کالاهای اساسی و همین طور خودرو توضیح داد: در حوزه بهداشت امروز شاهدکاهش آمار تلفات هستیم که در بسیاری روزها صفر گزارش شده است.

اسماعیلی بهداشت و درمان را جزو اولویت‌های دولت برشمرد و در ارتباط با پزشک خانواده و نظام ارجاع و به تعبیری رایگان کردن درمان توضیح داد: تا پایان سال، طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام اینکه خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان شده است، اظهار داشت: آنهایی که قبلا بیمه داشتند ۹۰ درصد را بیمه پرداخت و ۱۰ درصد را خود بیمار پرداخت می کرد.

وی خاطر نشان کرد که با اجرای طرح بیمه سلامت حدود ۶میلیون نفر از هموطنان زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که به طور عمده از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: با این اقدامات، خدمات بستری در بیمارستان‌ها برای این قشر رایگان شد و از ماههای اول سال ۱۴۰۲ از اردیبهشت و خرداد ماه این طرح همگانی خواهد شد.

اسماعیلی درباره اینکه چقدر از مردم هنوز بیمه درمان ندارند، گفت: امروز هیچ فردی بدون بیمه نیست حتی اگر خودش هم نداند ما تمام افراد؛ آن ۶ میلیون نفری که اشاره کردم همان اشخاصی بودند که از طریق سامانه‌ها ما مطلع شدیم که پوشش بیمه‌ای ندارند، امروز عرض می‌کنیم که هر شهروند عزیز ما که بیمه ندارد بداند که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی آیت الله رئیسی این افراد را زیرپوشش بیمه قرار داده است.

وی ادامه داد: ممکن است که پیامک برای آنها ارسال نشده باشد یا از تلفن همراه استفاده نکنند، ممکن است که آشنایی و به لحاظ برخی از نقاط دور افتاده نسبت به تلفن همراه و سامانه‌های پیامکی نداشته باشند، اما بدانند همه اینها امروز زیر پوشش درمان هستند و ما با تدابیری که اتخاذ کردیم مدعی هستیم که اگر کسی هم به او اعلام نشده به پزشک خانواده و به بیمارستان دولتی مراجعه کند مشخصاتش را بدهد به عنوان فرد بیمه شده زیر درمان قرار می‌دهند و به هیچ عنوان نباید دغدغه درمان داشته باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها