گفت‌وگوی «فردا» با محمدعلی پورمختار

نه اصلاح‌طلبان و نه براندازان موسوی را قبول ندارند

کد خبر: 1203183

یک فعال و تحلیلگر سیاسی می‌گوید: میرحسین موسوی بعد از بیانیه اخیرش از هر دو جریان «اصلاحات و معترض داخلی» و جریان «برانداز خارجی» مورد حمله قرار گرفت و بیش از پیش جایگاه از بین رفت.

نه اصلاح‌طلبان و نه براندازان موسوی را قبول ندارند

گروه سیاسی فردا: اخیرا میرحسین موسوی بیانیه صادر کرده و در ادامه رویه ساختارشکنانه خود گفته که باید قانون اساسی جدیدی نوشته شود. اگر بیانیه پیشین او را نیز بررسی کنیم درمی یابیم که تحلیل های او از شرایط داخلی و سیاست خارجی کاملا در چارچوب گفتاری ضدانقلاب می گنجد.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره بیانیه اخیر میرحسین موسوی گفت: او در سال  1388 با عدم پذیرش سازوکارهای قانونی انتخابات عملا از جمهوری اسلامی عبور کرد. مواضع امروزش نیز خارج از دو حالت نیست یا خطی از بیرون گرفته است یا پیش خود محاسباتی انجام داده تا عقب ماندگی اش را از فتنه و اغتشاشات اخیر جبران و نام خودش را دوباره در اذهان مطرح کند تا میان مخالفان و جریان ضدانقلاب صاحب جایگاه و موقعیتی شود.

وی مواضع اخیر میرحسین موسوی را تاریخ گذشته خواند و افزود: مردم از سال 1388 تا به امروز نشان دادند که مواضع میرحسین موسوی را قبول ندارند چراکه او را فردی با حرف های بی منطق شناختند.

این فعال سیاسی درباره انتقادهای دوسویه اصلاح طلبان و براندازان به بیانیه اخیر میرحسین موسوی اظهار کرد: در داخل کشور وقتی جریان «اصلاحات و معترض به نحوه مدیریت دولت» می بیند آقای میرحسین موسوی مقید به هیچ قانونی نیست و همچنان بر همین رویکرد و منش اصرار دارد، مگر آنکه آن قانون به نفعش باشد، طبیعی است که با او و مواضعش مخالفت می کند، مخصوصا آنکه از بیانیه اش بوی براندازی می آید.

وی با اشاره به خواسته میرحسین موسوی برای تدوین قانون اساسی جدید افزود: در  چند ماه گذشته ما همین حرف را از ضدانقلاب خارج نشین هم نشنیدیم بنابراین بیانیه او همراهی با ضدانقلاب است. آقای موسوی تصور می کرد برخی اصلاح طلبان و افراد معترض در داخل کشور با او همراهی نشان دهند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

پورمختار با اشاره به هجمه ضدانقلاب به میرحسین موسوی یادآور شد: جریان معاند نیز همچنان میرحسین موسوی را آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی می داند بنابراین به مواضع ساختارشکنانه او اعتماد نمی کنند. در مجموع میرحسین موسوی بعد از بیانیه اخیرش از هر دو جریان «اصلاحات و معترض داخلی» و جریان «برانداز خارجی» مورد حمله قرار گرفت و بیش از پیش جایگاه از بین رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها