امیرعبداللهیان هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد

کد خبر: 1203218

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین مقصد سفرش به آمریکای لاتین هاوانا پایتخت کوبا را به مقصد تهران ترک کرد.

 امیرعبداللهیان هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در نخستین سفرش به آمریکای لاتین پس از حضور در نیکاراگوئه و ونزوئلا به کوبا سفر کرد، در مدت حضورش در هاوانا پایتخت کوبا با رئیس جمهور، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در پایان این سفر هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنبن در پایان این سفر در گزارشی توئیتری از سفرش به نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا نوشت: در نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا و دیدار با مقامات عالی، همبستگی کشورهای مستقل در استراتژیک غرب آسیا و آمریکای لاتین مورد تاکید بود. تروریسم اقتصادی و استفاده ابزاری از حقوق بشر، با هدف ایجاد فشار اجتماعی در بدنه مردم در کشورهای مستقل بی اثر شده است. یکجانبه گرایی به بن بست رسیده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی و هیأت همراه پیش از این در سفر به نیکاراگوئه و ونزوئلا با مقامات این کشورها درباره راه‌های گسترش مناسبات به ویژه همکاری‌های اقتصادی به رایزنی پرداخت. امیرعبداللهیان قبل از آن هم سفری کوتاه به موریتانی داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور آفریقایی واقع در شمال غرب آفریقا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها