رئیسی در نشست با پیروان ادیان توحیدی:

بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم /مانند مردم زلزله‌زده خوی، ناراحت مردم ترکیه و سوریه هستیم

کد خبر: 1203440

رئیس‌جمهور گفت: کسانی که به‌نام یهود در سرزمین‌های فلسطین جنایت می‌کنند ارتباطی با یهود و حضرت موسی(ع) ندارند، کسانی که به‌نام حضرت عیسی(ع) و مسیحیت نسبتی ظلم می‌کنند، نسبتی با حضرت عیسی ندارند و حضرت مسیح از ظلم بیزار است.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم /مانند مردم زلزله‌زده خوی، ناراحت مردم ترکیه و سوریه هستیم

رئیس‌جمهور گفت: کسانی که به‌نام یهود در سرزمین‌های فلسطین جنایت می‌کنند ارتباطی با یهود و حضرت موسی(ع) ندارند، کسانی که به‌نام حضرت عیسی(ع) و مسیحیت نسبتی ظلم می‌کنند، نسبتی با حضرت عیسی ندارند و حضرت مسیح از ظلم بیزار است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه در نشست با پیروان ادیان توحیدی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک دهه فجر گفت: پیروزی‌های جمهوری اسلامی تاکنون مرهون بصیرت و ایستادگی مردم ما با همه گویش‌ها، مذاهب و ادیان و باورهاست.

وی افزود: گام‌های بلندی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته‌ایم مربوط به افتخارات ملت ایران و جوانان ماست. دفاع مقدس یکی از جلوه‌های زیبا از مقاومت ملت ماست و در این دفاع از همه شهرها و ادیان و مذاهاب شهدا تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت ملی هستیم و این مسئله همیشه باید مد نظر باشد. وحدت جامعه زمینه توسعه در کشور است؛ البته این نفی گفت‌وگو را نمی‌کند و مباحث علمی و نشست‌ها برای صاحب‌نظران باید انجام شود ولی وحدت جامعه باید حفظ شود.

رئیسی اظهار داشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب را ببینیم و اقتضای امروز ما داشتن امید است؛ هرگونه یأس و ناامیدی که دشمنان تلاش می‌کنند برای متوقف کردن ملت ماست.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: به‌خوبی می‌دانیم ادیان ابراهیمی ضد کفر و الحاد هستند و محور ادیان ابراهیمی خداپرستی، توجه به خداوند، دعوت به اخلاق و کنارگذاشتن ظلم و فساد است.

وی افزود: سخن امام باقر(ع) که فرمودند "اگر انسان با خدا، خود، دیگران و طبیعت و جهان ارتباط داشته باشد می‌تواند به سعادت برسد"، در ادیان ابراهیمی هم دیده می‌شود. موعود، اجرای عدالت و توجه به خانواده خواسته همه ادیان ابراهیمی است.

خداباوری در ادیان ابراهیمی مورد توجه و تأکید است

رئیس‌جمهور گفت: سیاست در مکتب امام خمینی(ره) با معنویت گره خورده است و سیاست بدون خدا بلاهای زیادی بر سر بشریت آورده و هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین، کلاهک‌های هسته‌ای، ظلم و کشورگشایی نتیجه سیاست بدون خدا و معنویت است.

رئیسی گفت: انسان در هر لحظه باید به‌یاد خدا باشد؛ اگر انسان خود را از یاد ببرد، انسانیت خود را فراموش کرده است. خداباوری در ادیان ابراهیمی مورد توجه و تأکید است.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل 44 سال پیش پرچم اجرای عدالت را برافراشت و جامعه‌ای عدالت‌خواه پرورش داد تا مردم مجری آن باشند؛ جامعه‌ای که نه ظلم کند و نه زیربار ظلم برود. امام جامعه‌ای برخورد از معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت را پرورش داد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مستکبرین نمی‌خواهند چنین جامعه‌ای شکل بگیرد و از طرق مختلف در این سال‌ها فتنه‌گری کرده‌اند و جنگ و ترور به‌راه انداختند ولی این جامعه شکل گرفت و تشکیل، تثبیت و توسعه نظام اسلامی در حال انجام است و جامعه اسلامی مسیر پیشرفت و عدالت را طی می‌کند.

باید ایران قوی را بسازیم

رئیسی گفت: باید به آن‌چه باید انجام می‌شد و آن‌چه انجام گرفته بازنگاهی داشته باشیم و حتما ساختن ایران قوی را دنبال کنیم. مردان و زنان فرهیخته و قوی می‌توانند به این مهم دست یابند.

وی افزود: دشمن احساس می‌کند هرچه نقشه کشیده نقش بر آب شده و سخنگوی کاخ سفید رسما اعلام کرد فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورد؛ مقاومت ملت ایران این را شکست رقم زد.

رئیس‌جمهور گفت: نیازمند استقلال در کشاورزی، صنعت و حوزه‌های مختلف هستیم و با استعدادهای فراوان می‌توانیم به این دست یابیم؛ این مهم با ایستادگی مردم عزیز ما شدنی خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: آینده بسیار امیدوارکننده‌ای پیش روی ملت ایران است و ما نیروی انسانی کارآمد و ذخایر مادی و معنوی نابی داریم و باید با مدیریت مناسب این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

دشمن مجبور به عقب‌نشینی است

وی هم‌چنین اظهار داشت: در گذشته زحمات زیادی کشیده شده و این مسیر را با قدرت پیش می‌بریم. ایستادگی و مقاومت و ساختن ایرای قوی دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند. دشمنان تاکنون در حوزه‌هایی که موفق شدیم کار برجسته‌ای ارائه دهیم، وادار به عقب‌نشینی شده‌اند و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید فعال‌تر از گذشته بروز و ظهور کند.

رئیس‌جمهور گفت: اقدامات خوبی انجام شده ولی ظرفیت کشور بیشتر است تا رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی و اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد و مردم ارامش بیشتری داشته باشند. ملت ما در دل سایر ملت‌ها هم امیدآفرینی کرده و این امید افزون خواهد شد.

اهانت به پیامبر اسلام، اهانت به ادیان الهی است

رئیسی خاطر نشان کرد: انبیاء الهی هرکدام تصدیق‌کننده پیامبر قبلی بودند و حضرت موسی، عیسی، ابراهیم و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) پیامبران قبلی خود را تصدیق کردند. اهانت به پیامبر گرامی اسلام اهانت به انبیای الهی است و اهانت به اسلام اهانت به ادیان توحیدی است. اینکه کسی به خود اجازه دهد تحت لوای یک حکومت به کتاب اسلامی چند میلیارد انسان توهین کند، آزادی بیان نیست بلکه اهانت به ادیان توحیدی، انبیای الهی و خداباوران عالم است.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی اتفاقا محدودکننده آزادی بیان است؛ نباید اجازه داد کسانی به‌نام آزادی بیان به ادیان الهی اهانت و جسارت کنند. موضع متحد ادیان الهی قابل تقدیر است و همه رهبران ادیان الهی اعلام کردند که این اهانت مطرود، محکوم  و مورد سرزنش است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید با انسجام از ادیان الهی و آموخته‌های دینی دفاع کرد، عنوان کرد: ما معتقدیم دین می‌تواند تمام نیازهای انسان معاصر را پاسخگو باشد و ما در ایران اسلامی این پرچم را بلند کرده‌ایم.  انسان می‌تواند متدین بوده و حرفه و فن و جایگاه سیاسی و اجتماعی داشته باشد و در عرصه‌های مختلف حضور یابد. دین مخالف هیچ‌یک از اینها نیست و انسان می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حضور یابد.

رئیسی گفت: اتفاقا متدین بودن برای فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی مصونیت ایجاد می‌کند؛ تا امروز جفاهای بی‌شماری به بشریت شده چون سیاست بدون خدا و دین بوده و بلاهای امروزی بر اثر دوری سیاست از معنویت است.

وی ادامه داد: در مکتب امام خمینی(ره) بین سیاست و معنویت پیوند وجود دارد و ما نسبت به نجات همه انسان‌ها، مستضعفان و رفع مشکلات محرومین احساس مسئولیت می‌کنیم. دگرخواهی در پرتو خداخواهی ارزشمند است؛ رنج دیگران رنج ماست و امام این‌گونه به ما آموختند.

مانند مردم زلزله‌زده خوی، ناراحت مردم ترکیه و سوریه هستیم

رئیس‌جمهور با اشاره به زلزله مهیب در ترکیه و سوریه گفت: امروز که در کنار مرز ما در ترکیه و سوریه حادثه زلزله بزرگی رخ می‌دهد و عزیزان ما گرفتار شده‌اند؛ گویا خود ما گرفتار شده‌ایم و رنج آنان رنج ماست و ما احساس نمی‌کنیم مرز جغرافیایی بین ما فاصله انداخته؛ آن‌ها انسان هستند و فرقی با زلزله‌زدگان کشور ما ندارند.

رئیسی گفت: اگر رنج دیگران رنج ما نبود، شهید حاج قاسم سلیمانی نباید در عراق به شهادت می‌رسید؛ او رفت تا مردم عراق و سوریه و مردمان منطقه را که از گرفتاری تروریسم نجات دهد. جنایتکارانی که ارتباطی با دین نداشتند ولو اینکه نام دین را یدک می‌کشیدند.

اسلام، یهودیت و مسیحیت از ظلم بیزار است

وی تصریح کرد: کسانی که به‌نام یهود در سرزمین‌های فلسطین جنایت می‌کنند ارتباطی با یهود و حضرت موسی(ع) ندارند، کسانی که به‌نام حضرت عیسی(ع) و مسیحیت نسبتی ظلم می‌کنند، نسبتی با حضرت عیسی ندارند و حضرت مسیح از ظلم بیزار است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کسی که به‌نام سنی، شیعه، مسیحی، یهودی، زرتشتی و نام‌های مقدس جنایت می‌کند نسبتی با ادیان توحیدی ندارد و بلکه برای هوای نفس خود می‌کوشد و این نام‌های مقدس را به یدک می‌کشد؛ ملت‌ها می‌دانند که اسلام، یهودیت و مسیحیت از ظلم بیزار است.

رئیسی افزود: آن‌ها می‌خواهند با نام زن، ضدزن و با نام آزادی ضدآزادی عمل کنند. ملت‌ها می‌دانند که آنان می‌خواهند از تقدس این نام‌ها برای اهداف پلید خود سوءاستفاده کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها