امیر سرتیپ واحدی: نیروهای مسلح ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

کد خبر: 1204113

فرمانده نیروی هوایی ارتش ارتش با تأکید بر اینکه دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند، گفت: ریشه اصلی دشمنی دیرینه دولت‍‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق‌طلبی، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.

امیر سرتیپ واحدی: نیروهای مسلح ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

فرمانده نیروی هوایی ارتش ارتش با تأکید بر اینکه دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند، گفت: ریشه اصلی دشمنی دیرینه دولت‍‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق‌طلبی، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای خارجی که بمناسبت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، گفت: ما امروز افتخار داریم تا چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار 19 بهمن سال 1357، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

وی افزود: در این روز، کارکنان نیروی هوایی در اقدامی تاریخی که مبتنی بر اخلاص و ایمان بود، با حضور خود در صحنه و بیعت با رهبر بزرگ و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: بعد ار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران نظامی خارجی از ایران، کارکنان غیور و با دانش نیروی هوایی با وجود تحریم های ظالمانه، فشارهای اقتصادی و نظامی، کار بزرگی را انجام دادند و توانستند با تکیه بر دانش فنی خود و بهینه سازی، تعمیرو نگهداری تجهیزات پیشرفته، این نیرو را در بالاترین سطح عملیاتی حفظ کنند که دستاورد آن هشت سال دفاع مقدس و دفاع از فضای کشورمان در برابر دشمنی بود که از هر لحاظ توسط قدرت های شرقی و غربی و بیش از 43 کشور خارجی حمایت می‌شد.

امیر سرتیپ واحدی تصریح کرد: امروز آمادگی نیروی هوایی ما از هر زمان دیگری بیشتر است و با تدابیر حکیمانه و رهنمودهای راهبردی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) با تلاش و کوشش بیشتر در جهت نیل به نیروی هوایی دانشمند در تراز نظام اسلامی حرکت می‍کند و هم اکنون توانسته است با بهره گیری از توان و دانش بومی، با طراحی و ساخت انواع جنگنده های آموزشی و رزمی، ساخت انواع پهپادها با ماموریت‍های مختلف، تولید انواع موشک‍های دور ایستای هدایت شونده راداری، موشک های کروز، بمب های نقطه زن، انواع سامانه های های شناسایی و ناوبری به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران با سخت ترین، ظالمانه ترین و شدید ترین تحریم ها در طول تاریخ روابط بین الملل روبرو است، تاکید کرد: این تحریم‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توسط قدرت های سلطه گر علیه کشورمان آغاز و همچنان ادامه دارد که ریشه اصلی دشمنی و خصومت دیرینه دولت‍های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق طلبی، عدالت محوری، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.

امیر سرتیپ واحدی اظهار کرد: دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند و تحمل پیشرفت ملت ما را ندارند و نخواهند داشت و امروز کشور ما شاهد یک جنگ ترکیبی و تبلیغاتی گسترده توسط دشمن است که هدف آنها تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دومینوی شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا و تجربه تلخ لشکرکشی به افغانستان و خروج غیرمسئولانه و بدون برنامه ریزی این کشور، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد که حضور نیروهای بیگانه در منطقه و سایر کشورها، نتیجه‌ای جز ویرانی و بی ثباتی به بار نیاورده است و این امر نشانگر این واقعیت است که امنیت منطقه در گرو همکاری سازنده و روابط دوستانه کشور های منطقه با یکدیگر بر اساس منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه‌ای و بدون حضور و دخالت های کشورهای فرامنطقه‌ای و سلطه گر است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از بالاترین سطح امنیت برخوردار است و شما سفیران نظامی کشورهای منطقه‌ای و دوست بهترین شاهد بر این مدعا هستید، گفت: تمایل دارم تاکید کنم که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سایر کشورها دوستی و برادری است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، ولی ثابت کرده‍ایم که در برابر هرگونه تجاوز، سخت و قاطعانه خواهیم استاد.

امیر سرتیپ واحدی در پایان ضمن ابراز تاثر و تاسف عمیق از وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور همسایه برادر و دوست ترکیه و سوریه گفت: از خداوند متعال برای خانواده های جانباختگان این حادثه ای دردناک طلب صبر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از وقوع حادثه، به کمک حادثه دیدگان شتافته تا مرهمی بر آلام آسیب‌دیدگان باشد و از این پس نیز از هرگونه کمکی که بتواند انجام دهد دریغ نخواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها