آیت‌الله خاتمی: استکبار به جنگ ما آمد و امروز توطئه‌شان خنثی شد

کد خبر: 1204199

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا پژوهشکده‌های مرتبطش را برای توطئه در ایران بسیج کرد که، 200 طرح و برنامه آمریکا از این‌ها گرفت، به فضل خداوند همه این توطئه‌ها خنثی شد.

آیت‌الله خاتمی: استکبار به جنگ ما آمد و امروز توطئه‌شان خنثی شد

 آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: باید عبرت بگیریم از اینکه در دنیا هیچکس نمانده است و ما هم می‌رویم تا توشه اعمال صالح را بگیریم، قادر و قدیر از صفات خداوند است و  این واژه‌ها از صفاتی هستند که سخن از قدرت خداوند دارند، انسان مؤمن به خداوند هیچوقت تمام درها را به وری خودش بسته نمی‌بیند. 

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: باور به خداوند سبب می‌شود انسان در همه عرصه‌ها نقطه امید را روشن ببیند، چون خداوند را قادر می‌بیند. دومین برکتی که این باور دارد، غرورشکن است، کسی که قدرت خدا را باور دارد غرورش معنایی ندارد. این قدرت خداوند را شما مردم از آغاز انقلاب اسلامی باور کرده‌اید. 

وی افزود: سقوط حکومت 57 ساله پهلوی  چیزی جز اراده قدرت خداوند نبود،‌ رژیمی سقوط کرد که آزادی‌ستیزی و  دین‌ستیزی در دستور کارش بود. آمریکا در 50  سال اخیر به 25 کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم کرده است، الآن جمهوری اسلامی  نهال نیست، درخت تنومندی است و این جز قدرت خداوند نیست. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: خدای سال 1401 همان خدای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است، با خدا باشید  خدا هم کمک می‌کند. عمر 43 ساله انقلاب تأیید این جمله است، همه کار برای سقوط انقلاب کردند،‌ یکی از آن‌ها، شیطنت‌های حوادث اخیر است. 

وی افزود: استکبار به جنگ ما آمد و امروز توطئه‌شان خنثی شد، آمریکا پژوهشکده‌های مرتبطش را بسیج کرد که طرح‌هایتان را علیه انقلاب اسلامی برای براندازی به ما بدهید، 200 طرح و برنامه آمریکا از این‌ها گرفت، به فضل خداوند همه این توطئه‌ها خنثی شد. 

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به زلزله اخیر در شهرستان خوی اشاره و اضافه کرد: تسلیت عرض می‌کنم به مردم زلزله‌زده خوی و طلب مغفرت برای جانباختگان این زلزله و طلب صبر برای بازماندگانش داریم. تقریبا همه مسئولین مربوط در صحنه حاضر شدند و خدمات را مهیا کردند، ما خود را همدرد این عزیزان می‌دانیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات‌شان حل شود، همچنین به زلزله‌زدگان در کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت می‌گویم.

وی افزود: دهه مبارک فجر هر روزش حادثه و خاطره است، هیچ کشوری شکوه 44 ساله انقلاب اسلامی را ندارد. راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، تکلیف شرعی برای آن‌ها که می‌بینند دین به صحنه آمده است، قانون حاکم بر این مردم دین خداست، این نظام الهی را باید تقویتش کرد تا بماند. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: تکلیف میهنی هم هست برای همه افرادی که به استقلال کشور می‌اندیشند، کشور ما امروز مستقل اداره می‌شود، فردا همه آن‌هایی که به ایران سربلند عشق می‌ورزند در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. قرآن، حضور در صحنه را تکلیف می‌داند و معتقد است مؤمنان در صحنه‌ای که حضورشان تأثیرگذار است، حاضر می‌شوند. 

آیت‌الله خاتمی گفت: برکات راهپیمایی 22 بهمن مثل عملیات فتح‌المبین در جبهه است، این راهپیمایی شما مردم، عمل صالح است، ثواب نماز جمعه، اعتکاف و روزه‌های مستحبی دارد، با قصد انجام عبادت به صحنه بیایید، هر گامی که دشمنان را خشمگین کند، عمل صالح است.

وی افزود: ‌راهپیمایی فردا مصداق وفای به عهد است، به امام گفتیم نمی‌گذاریم پرچم انقلاب بر زمین بیفتد، به شهیدان‌مان می‌گوییم، الحمدلله جوانانمان وفادار خواهند بود. هر جا نام انقلاب اسلامی هست، نام دین و معنویت است، تجلیل از نظام اسلامی تعظیم شعائر است. 

آیت‌الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری بر وحدت و اتحاد ملی تأکید داشته‌اند، این راهیپیمایی نماد وحدت مردم است، راهپیمایی 22 بهمن نماد و مُهر پایانی بر افتخار مردم بر پیروزی انقلاب اسلامی و بر توطئه‌های دشمنان است؛ راهپیمایی فردا نماد بصیرت شما مردم است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: عفو رهبری در زمان امام هم انجام شد و از امیرالمؤمنین و ائمه الگوبرداری شده است. همه اقدام رهبری را تکریم کردند و سلیقه‌های مختلف آفرین گفتند، نکته این است که همه فرمایشات رهبر انقلاب را بشنویم، نه فقط آن حرفی که خوش‌مان بیاید را تأیید کنیم،  رهنمودهای رهبری را بشنویم که خیر و صلاح ما در اجرای منویات رهبر انقلاب است. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف امسال، گفت: اعتکاف امسال مثل همه اعتکاف‌ها برجسته بود، امسال دهه هشتادی‌ها حضور گسترده‌ای داشتند، دهه هشتادی‌ها مثل دهه‌های قبل با انقلاب هستند و می‌مانند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها