اسلامی: تنشی بین ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود ندارد

کد خبر: 1204211

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انتظار ما این بوده و هست و خواهد بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل محترم آن بخشی از جریان فشار سیاسی و روانی علیه کشورمان نباشند.

 اسلامی: تنشی بین ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود ندارد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ، در مورد آخرین وضعیت ارتباط این سازمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تنشی بین ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود ندارد. انتظار ما این بوده و هست و خواهد بود که آژانس و مدیرکل محترم آن بخشی از جریان فشار سیاسی و روانی علیه کشورمان نباشند.

وی افزود: جریان فشار سیاسی علیه کشور ما سال‌هاست که با اهداف مشخص به کشور ما ظلم می‌کند و فشار حداکثری را اعمال کرده که تحریم‌ها یک عامل از آن جریان فشار بوده است. انتظار قانونی ما این است که سازمان انرژی اتمی بخشی از این جریان نباشد و آن را بارها هم اعلام کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از بازرسان آژانس گزارشی داده بود که ما بلافاصله آن را با اعزام نماینده ارشد پادمان و همان بازرس به صورت مجدد بررسی کردیم. به لحاظ حقوقی و فنی مغایرتی بین سند طراحی ارسال شده و آنچه که در اجرا صورت گرفته وجود ندارد و ما هیچ کاری را بدون اطلاع آزانس انجام نداده‌ایم.

به گزارش فارس، اسلامی جمعه شب هفته گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول گفته بود: موارد بیرون از پادمان که سیاسی و دیکته شده از حنجره آژانس و شخص مدیرکل بیرون می‌آیند، مورد اعتراض ما بوده و اتفاقا دیروز نامه‌ای به آژانس دادیم که یک بازرس که خودش با نماینده ارشد پادمان فرستاده شده و از تأسیسات ما بازدید کرده، اشتباه کرده و گزارش نادرستی داده است ولی باز مدیرکل آژانس این مساله را رسانه‌ای کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزوده بود: این رفتار غیرحرفه‌ای است و پذیرفته نیست و امیدواریم این رویه توسط مدیرکل آژانس تداوم نیابد زیرا این کار برای اعتبار وی و آژانس پذیرفته نیست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها