علی باقری: بیگانگان نباید در امور داخلی لبنان دخالت کنند

کد خبر: 1204235

معاون سیاسی وزارت امورخارجه گفت: لبنان یکی از کشورهای مهم منطقه به شمار می رود و نباید بیگانگان در امور داخلی آن، دخالت کنند.

علی باقری: بیگانگان نباید در امور داخلی لبنان دخالت کنند

معاون سیاسی وزارت امورخارجه گفت: لبنان یکی از کشورهای مهم منطقه به شمار می رود و نباید بیگانگان در امور داخلی آن، دخالت کنند.

علی باقری در جریان سفر به بیروت  گفت: یکی از محورهای سیاست خارجی دولت آیت الله دکتر رئیسی سیاست همسایگی است؛ به این معنا که تمرکز سیاست خارجی بر کشورهای همسایه و منطقه است و لبنان هم یکی از کشورهای مهم منطقه است که این سفر در راستای رایزنی و همفکری با مقام های مسئول این کشور انجام شد.

وی افزود: در ۲ روزی که در لبنان بودم با برخی از مقامات مسئول این کشور از جمله رئیس مجلس و وزیر خارجه لبنان دیدار کردم و بر پیشینیه درخشان روابط ۲ کشور و همینطور ریشه های فرهنگی میان ۲ ملت تاکید داشتیم و تاکید هر دو طرف بر این بود که باید زمینه های ارتقای روابط به ویژه در زمینه اقتصادی فراهم شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: همانطور که می دانید لبنان با مقاومت در هم آمیخته است و مقاومت رکن رکین ثبات و امنیت لبنان است و بر همین اساس تاکید بر این بود که باید از مقاومت به گونه ای صیانت شود که بتواند در نقش اصلی خود برای ثبات بخشی و اسقرار آرامش و امنیت در این کشور، نقش آفرینی لازم را داشته باشد.

باقری با اشاره به دیدارهای خود در لبنان، گفت: در این دیدارها بر این مسئله تاکید شد که مردم تصمیم گیر اصلی در مورد امور داخلی لبنان هستند و بیگانگان هیچ حقی برای دخالت در امور داخلی آن، ندارند؛ هر چند ممکن است در برخی از امور بین جهات مختلف لبنانی اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد ولی مردم لبنان هوشمندتر از آن هستند که اجازه بدهند بیگانگان در امور داخلی آنها دخالت کنند.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی این سفر با ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برخی مراسم های مردمی که در شهرهای غیر از بیروت برگزار شد، شرکت کردیم و باعث افتخار است که مردم لبنان به اسم انقلاب اسلامی و به نام امام خمینی(ره) گرد هم می آیند و برای پاسداشت این دستاورد بزرگ از مسیر انقلاب اسلامی و راه بنیانگذار کبیر آن قدردانی و از تلاش ها و مجاهدت های شهدای بزرگواری مانند شهید حاج قاسم سلیمانی حمایت می کنند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه شنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد و در این سفر با مقامات سیاسی لبنانی و رهبران گروه های مقاومت فلسطینی دیدار و گفت وگو کرد.

معاون‌ وزیر خارجه همچنین در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان حاضر شد.

وی شامگاه پنج شنبه بیروت را به مقصد تهران ترک کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها