مسئولان و شخصیت‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن چه گفتند؟

کد خبر: 1204291

روسای دو قوه مجریه و قضائیه، فرماندهان نظامی و شخصیت‌هایی همچون روحانی و ناطق نوری در راهپیمایی تهران حضور پیدا کردند.

مسئولان و شخصیت‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن چه گفتند؟

روسای دو قوه مجریه و قضائیه، فرماندهان نظامی و شخصیت‌هایی همچون روحانی و ناطق نوری در راهپیمایی تهران حضور پیدا کردند.

 قالیباف: حرکت مردم تبریز به انقلاب تداوم و سرعت بخشید

رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین برجستگی مردم تاریخ‌ساز تبریز را عاشورایی بودن آنها دانست و گفت: ملت آذربایجان، قدرت امت حزب الله و مسیر امام(ره) را به رخ دژخیمان رژیم ستمشاهی کشیدند.

به گزارش تسنیم، ‌محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پس از حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم غیور و همیشه در صحنه تبریز، به ایراد سخنرانی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ضمن درود به روح امام(ره) و شهدا گفت: امام(ره) این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. درود به امامی می فرستیم که توانست با پیروزی انقلاب اسلامی به «الله اکبر» معنابخشی کند. درود به امامی که مبتنی بر سنت های الهی «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» را با پیروزی انقلاب اسلامی تفسیر کرد.

امام(ره) «ما می توانیم» را با مجاهدت و شجاعت امت حزب‌الله تحقق داد

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درود بر امامی که اعتماد به نفس را در این ملت جاری و ساری کرد و درود بر امامی که «ما می توانیم» را با مجاهدت، شجاعت و تلاش شهیدان و امت حزب الله و مردم عزیز تحقق داد و به آن جامه عمل پوشاند. درود بر شهدایی که برای ایران اسلامی، عزت آفریدند. درود بر شهدا و امام شهدایی که در دوره مظلومیت مسلمین به آنها عزت بخشیده و باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شدند.

وی خطاب به مردم حاضر در مراسم بیان کرد: درود بر شما ملت قهرمان، بر شما مردم تبریز، بر شما مردمی که وقتی تاریخ را می بینیم همواره تاریخ ساز و جلودار بوده اید. مهم ترین برجستگی شما محب اهل بیت(ع) و عاشورایی بودن در بیعت است. شما همواره بیعت خود با امام حسین(ع) و سقای کربلا را در هر مقطعی برای کشور به نمایش گذاشتید. در روزهای آینده، مناسبت 29 بهمن سال 56 را در پیش داریم که مردم تبریز و آذربایجان، در این روز آن چنان قیام کردند و سلسله مبارزه را در چهلمین روز شهادت مردم در قیام قم صورت دادند که اگر این حرکت نبود، در تداوم و سرعت انقلاب شک بود. شما قدرت امت حزب الله و مسیر امام(ره) را به رخ دژخیمان رژیم ستمشاهی کشیدید.

 روحانی: انقلاب متعلق به همه مردم است

روحانی رئیس‌جمهور سابق با حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت که انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق در حاشیه حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در مسیر میدان آزادی، انقلاب اسلامی را خواست مردم ایران و متعلق به همه آن‌ها دانست و اظهار کرد: دشمنان مردم ایران روزی سودای این را داشتند که انقلاب چهل‌سالگی خود را نمی‌بیند، اما این توهم با مقاومت و ایستادگی، وحدت و انسجام ملت تبدیل به خیالی باطل شد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: مردم خود صاحب و حافظ انقلابی هستند که استقلال و آزادی را در جمهوری اسلامی می‌بیند. بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، پایگاه مردمی آن و بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت آحاد ملت در صحنه تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت خود است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی، انقلاب اسلامی را با انتخابات تکمیل کرد، افزود: استواری امروز نظام اسلامی نتیجه راهبری مقام معظم رهبری با تقویت جمهوریت و اسلامیت است که پشتیبان رای و نظر مردم است.

روحانی تاکید کرد: انقلاب به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارد، متعلق به آحاد مردم است و با اتحاد و انسجام و احترام به افکار گوناگون و شنیدن صدای مردم بقای انقلاب تضمین می‌شود. نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند که آن روز پایان انقلاب خواهد بود.

آیت‌الله جنتی: مردم حق انقلاب، اسلام و امام را ادا کرده‌اند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ما همیشه بدهکار مردیم؛ مردم حق انقلاب، اسلام و امام راحل را ادا کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی روز شنبه با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر مقدس قم و در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: واقعا ملت ایران،‌ مردم شریفی هستند، خداوند هم برکاتش را برای این مردم مرتب نازل کرده است.

وی اضافه کرد: دشمنان هر چه خواستند برای نظام مشکل ایجاد کنند، خداوند اجازه نداد و باید شکرگذار درگاه باری تعالی باشیم.

وی ادامه داد: من هم از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم؛ مردمی که همیشه در صحنه هستند و هر وقت فراخوان شدند حضور پیدا کردند؛ خداوند این مردم را از همه بلاها حفظ کند.

سعید جلیلی: حضور ملت ایران عامل تولید قدرت است

سعید جلیلی گفت: حضور ملت ایران عامل تولید قدرت در کشور است.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان همدان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: هرگاه یک حرکت حق‌خواهانه در طول تاریخ شکل گرفت شیاطین دنبال این بودند جلوی آن را بگیرند که جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

او با بیان اینکه ملت ما ۴۴ سال در مقابل هر گونه سختی ایستادگی کرد، اما دشمنان انقلاب سعی کردند به شکل‌های مختلف به این نظام ضربه بزنند و موفق نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن‌ها تمام توان و امکانات خود از جمله تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای برای براندازی نظام به کار گرفتند تاکنون هم راه به جایی نبردند.

جلیلی با اشاره به ترور مقامات ایران و تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران از سوی صدام بیان کرد: دشمنان با به کار بردن انواع حربه‌ها علیه نظام، اما امروز دم از نگرانی برای ملت ایران می‌زنند همان‌هایی که کشور را در جنگ تحمیلی بمباران کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان برای فشار اقتصادی علیه ایران همه را به کار گرفتند که فشار رسانه‌ای ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران یکی از راهبرد‌های آنان بود.

جلیلی اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند فروش نفت در ایران به صفر برسد بنابراین فشار سیاسی و قطعنامه‌های مختلف علیه مشور به کار بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نسبت به دسیسه‌های دشمن هوشیار بود  تأکید کرد: دشمن اگر یکی از همین ابزار‌هایی که علیه مردم ایران به کار بردند را در کشور دیگری استفاده می‌کردند، آن کشور نمی‌توانست سر پا بماند.

جلیلی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: ۳۵ موسسه غربی در چهارماه اغتشاشات در این زمینه فعالیت کردند، صد‌ها مقاله علیه کشور منتشر شد و ۲۳۸ محور را بیان کردند و می‌خواستند با غارتگری جلوی حرکت ملت را بگیرند.

طحان نظیف: مردم نشان دادند انقلاب خودشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که زمان‌شناس هستند و انقلاب خودشان را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند.

هادی طحان‌نظیف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در حاشیه راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را متعلق به مردم دانست و گفت: مردم در طول این ۴۴ سال با نگاه جدیدی که این انقلاب به آنها داد دستاوردهای مهم و بزرگی را در حوزه‌ها علمی، فناوری، پزشکی و موضوعات مختلف رقم زدند.

سخنگوی شورای نگهبان، این رشد و بالندگی را محصول ولایتمداری مردم عنوان کرد و افزود: امروز یکبار دیگر تجدید بیعت مردم با آرمان‌های نظام و امام(ره) و مقام معظم رهبری و شور و نشاط و بالندگی را شاهد هستیم.

طحان نظیف عنوان کرد: مسئولان باید قدردان این حضور و شکوه باشند و بهترین قدردانی این است که خدمت خالصانه‌ای را برای مردم داشته باشیم. این حضور آثار بسیار بابرکتی دارد تا وقتی که این حضور وجود داشته باشد می‌توانیم فتنه‌های دشمن را بی‌اثر بدانیم.

وی این حضور را تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: یکبار دیگر مردم نشان دادند که زمان‌شناس هستند و انقلاب خودشان را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند و مشکلاتی که داریم را با یاری و کمک خداوند و در کنار یکدیگر برطرف می‌کنیم و هر روز پیشرفت‌های بزرگی را با همین مردم رقم می‌زنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن برای دشمنان ملت ایران اظهار کرد: ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن تلاش و حضور بابرکت مردم را می‌بینیم و این به طرف مقابل پیام می‌دهد که اگر مشکلاتی داریم خودمان با یاری خداوند و دست در دست هم برطرف می‌کنیم و مشکلات باعث نمی‌شود که از انقلاب دست بکشیم.

طحان نظیف عنوان کرد: تا زمانی که حضور پرشور مردم باشد فتنه‌ها و دشمنی‌ها هر اندازه هم که باشد بی‌اثر خواهد بود و با یاری خداوند و دست در دست هم مشکلات را برطرف کنیم.

حداد عادل: مهمترین دستاورد انقلاب، استقلال و الگو شدن برای سایر کشورهاست

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و الگو شدن برای سایر کشورها عنوان و تاکید کرد: دشمن از این موضوع ناراحت است.  

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در حاشیه راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن درباره پیام حضور حماسی مردم و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: پیام این حضور حماسی این است که کسی به فکر ضربه به انقلاب نباشد. آنهایی که در حوادث اخیر پول خرج کردن و دروغ پردازی کردندتا نشان دهند مردم از انقلاب فاصله گرفتند مردم امروز با حضور پرشکوه جواب آنها را دادند.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نشان دادند که با وجود تحمل مشکلات اقتصادی، پایبند و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و دوست و دشمن را می‌شناسند.

حدادعادل، عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی را بشارت دهنده امید، وحدت و همبستگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب، استقلال و الگو شدن برای سایر کشورها است. دشمن از همین موضوع ناراحت است

مصباحی‌مقدم: مقاومت در برابر دشمنان رمز تداوم انقلاب اسلامی است

 ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمنان رمز تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: با این مقاومت ملت ایران ۴۴ سال موفق شده است مسیر خود را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز شنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه درباره دستارودهای چهاردهه انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: کتابی با عنوان چهل سال صعود منتشر شده است این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای به اختصار دستاوردهای ۴ دهه انقلاب اسلامی را تشریح کرده است که یکی از این دستاوردها و مهمترین آن، ملت ایران که در سال‌ها در کشوری وابسته به بیگانگان زدندگی می کردند را از وابستگی نجات داد و به استقلال رساند.

وی افزود: اکنون ایران اسلامی در اختیار خود مردم است و آنها با رای خود سرنوشت خودشان را رقم زده و مسئولینی که مدنظر دارند برای اداره کشور انتخاب می‌کنند به عبارتی خوب یا بد آنچه که رخ می‌دهد در دست خود مردم است و با انتخابات ۴ ساله مجلس و ریاست جمهوری یا شوراهای خبرگان رهبری افراد مورد نظر خود را برای این ساختمان نظام انتخاب می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفاوت مسائل اقتصادی جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی گفت: در رژیم پهلوی در روز ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌شد و کمتر از یک میلیون از بشکه برای مصرف داخلی بود و بیش از ۵ میلیون بشکه نفت را در روز صادر می‌کرد این در حالی بود که جمعیت ایران اسلامی ۳۵ میلیون نفر بودند اما به رغم فروش بالای نفت از پس این جمعیت کم بر نمی‌آمد.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: ۴۶ درصد مردم ایران در زمان پهلوی دوم، زیر خط فقر بودند که این آمار براساس آمار بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تهیه شده است. همچنین میانگین امید به زندگی و سن عمر در زمان پهلوی ۵۴ سال بود اما در انقلاب اسلامی ۷۶.۲ رسیده است به عبارتی بیش از ۲۲ سال امید به زندگی و طول عمر مردم در انقلاب اسلامی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: این آمار نشاندهنده آن است که بهداشت و اقتصاد در انقلاب اسلامی رشد داشته است و همچنین میزان مرگ و میر کودکان و مادران بسیار کاهش یافته است. چرا که در زمان پهلوی دوم به ازای هر هزار تولد بیش از ۱۰۵ تلفات کودکان وجود داشت که این آمار در انقلاب اسلامی اصلاح شده و بسیار کاهش یافته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اینکه چگونه می‌توان این دستاوردها را به نسل آینده منتقل کرد اظهار داشت: باید در برابر هر آنچه که سبب می‌شود این نظام دچار مشکل یا تزلزل شود بایستیم و مقاومت کنیم و با این مقاومت ملت ایران اسلامی ۴۴ سال موفق شده است مسیر را ادامه دهد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه دشمنان قدر و قسم خورده‌ای مقابل نظام اسلامی قد علم کرده‌اند خاطرنشان کرد: این دشمنان به راحتی ایران اسلامی را رها نمی‌کنند و تمام تلاش آنها این است که سبب فروپاشی نظام اسلامی شوند ولی اگر نسل جوان و نوجوان کشور را تبیین و توجیه کرد و بدانند در گذشته ایران در چه جایگاهی بود و اکنون در چه جایگاهی قرار گرفته است قطعا با تمام وجود پای کار خواهد ماند و انشاءالله این انقلاب با ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت.

 آیت الله آملی لاریجانی: حضور پرشور مردم سیلی محکمی به صورت فتنه گران بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی شک این حضور پرشور، سیلی محکمی بر صورت کسانی است که علیه نظام فتنه گری کردند.

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن قم با تجلیل از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی امسال گفت: این حضور گسترده نشانه وحدت و یکپارچگی مردم است و پیام قاطع و روشنی برای دشمنان دارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم محکم و استوار پای انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی ایستاده اند افزود: بی شک این حضور پرشور، سیلی محکمی بر صورت کسانی است که علیه نظام فتنه و فتنه گری کردند.

او گفت: با این حضور گسترده، ان شاء الله انقلاب اسلامی پاینده خواهد بود و دشمنان مطمئنا نمی‌توانند کاری بکنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 دریادار ایرانی: نظام اسلامی روز به روز قدرتمندتر می‌شود/ دشمن به وحشت افتاده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی روز به روز قدرتمند‌تر شده و دشمن به وحشت افتاده است.

به گزارش تسنیم، دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌ازظهر امروز در سخنرانی مراسم 22 بهمن که در سه راه حبیبی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سالروز پیروزی انقلاب به مردم اظهار داشت: امروز در مقابل همه کردستانی‌ها زادگاه خود، سر تعظیم فرود آورده که مردانه به میدان آمده‌اند.

وی گفت: کردستان سرزمین مجاهدت‌‌های خاموش و دیار قهرمانانی است که همواره و در حساس‌ترین لحظات با رشادت در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز در سالگرد چهل‌وچارمین پیروزی انقلاب اسلامی از قدرت متکی به ولایت فقیه برخورداریم که با فتخار به آن می‌بالیم و در این جغرافیا نظام هر روز قدرتمندتر شده و دشمن وحشت کرده است.

نائب رییس مجلس: هیچ طوفانی نمی تواند درخت انقلاب را ریشه کن کند

 نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران نهال نوپای انقلاب را با پایبندی به شعارهای انقلاب و رهبری به درختی تنومند تبدیل کردند که دیگر هیچ طوفانی نمی تواند این درخت تنومند را ریشه کن کند.

علی نیکزاد در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن که در میدان انقلاب ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه ایام الله دهه فجر یکی از مهمترین ایام الله ها است، افزود: امام راحل با انقلاب زنجیر اسارت را از گردن ملت ایران پاره کرد و عزت و سربلندی و استقلال را به مردم کشور هدیه داد.

وی با اشاره به مجاهدتهای ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس، دوران تحریم و جنگ ترکیبی افزود: ملت ایران تاکنون با تمام توان در مقابل استکبار ایستادند.

نیکزاد ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم ارومیه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و صحنه های تاثیرگذار انقلاب گفت: مردم ارومیه در ۲ بهمن سال ۵۷ از پیش قراولان سرنگونی رژیم شاهنشاهی بودند و در طول ۸ سال دفاع مقدس رشادتهای بسیاری از خود نشان دادند.  

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای شکرگزاری نعمت انقلاب و کسب معرفت نسبت به انقلاب است، اظهار کرد: شناخت دوران پیش از انقلاب، شناخت وضعیت فعلی و شناخت مسیر پیش روی انقلاب راه کسب معرفت و شکرگزاری این نعمت است.

وی با بیان اینکه خاندان پهلوی نمونه واضحی از دیکتاتوری بودند، گفت: عده ای میخواهند دوران پیش از انقلاب را برجسته کنند و خاندان پهلوی را تایید کنند در حالیکه جوانان باید به مطالعه تاریخ و مقایسه پیشرفتهای پیش و پس از انقلاب بپردازند تا بدانند دوران پهلوی دوران گل و بلبل نبود.

نائب رییس مجلس تصریح کرد: در این راستا واجب است با جهاد تبیین بیش از پیش دستاوردهای انقلاب بیان شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب هرگز موافق پیشرفت ایران نیستند و از هر تلاشی برای نابودی نظام و انقلاب کوتاهی نمی کنند، تصریح کرد: دشمنان نظام از توان نظامی و دفاعی کشور در هراسند و می دانند با کوچکترین حرکت، رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب را نابود می کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه راه نجات و دوام جمهوری اسلامی حفظ و پایبندی به شعارهای انقلاب است، اظهار کرد: شعارهای انقلاب برگرفته از ویژگی های انسانی، الهی است و تاریخ مصرف ندارد.

نائب رییس مجلس خاطر نشان کرد: مردم سالاری، جوان باوری، فساد ستیزی، استقلال و معنویت را از شعارهای انقلاب عنوان کرد و گفت:  ملت ایران باوجود مشکلات اقتصادی همچنان با عهدی که با امام راحل بسته اند وفادارند و مسئولین نیز باید در جهت تامین رفاه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

 امیر سرتیپ نصیرزاده: ملت ایران عامل اصلی قدرت نظام اسلامی هستند

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از توان و تجهیزات نظامی نیست، بلکه ملت ایران عامل اصلی قدرت نظام اسلامی هستند.

به گزارش فارس، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از توان و تجهیزات نظامی نیست، بلکه ملت ایران عامل اصلی قدرت نظام اسلامی هستند؛ قدرتی که دیگر حکومت‌ها ندارند، اما ما از آن برخورداریم و باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در مراسم امروز انسجام و اتحاد ملی را به نمایش گذاشتند، افزود: مسئولان باید قدر این حضور را بدانند و تا آخرین توان تلاش کنند تا رفاه، آسایش و امنیت مردم را فراهم کنند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در پاسخ به این پرسش که پاسخ مردم به تهدیدات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چیست؟ گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سال‌هاست که دارند مردم ما را تهدید می‌کنند و از آنجا که خودشان از پشتوانه مردمی برخوردار نیستند، درکی از این ندارند که پشتوانه مردمی چیست.

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: مردم، بزرگترین پشتوانه برای انقلاب هستند و اگر دشمنان این مسئله را درک کنند، دست از تهدید برمی‌دارند؛ اما چون درکی از واقعیت‌ها ندارند، باز هم مردم ما را تهدید می‌کنند؛ این درحالی است که هرچه بیشتر تهدید می‌کنند، انسجام ما هم بیشتر می‌شود.

 حجت‌الاسلام محمدحسنی: ملت ایران فاصله چندانی با غلبه بر آمریکا ندارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ملت ایران با پیروزی نهایی بر آمریکا و غلبه مشکلات باقیمانده خود فاصله چندانی ندارد و به زودی شاهد پیروزی بزرگتری در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع راهپیمایان شهرستان اردبیل، ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، مجاهدان، مبارزان، شهدا و جانبازان دوران بسیار سخت مبارزه، دوران‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم ، شهدای امنیت و سلامت و به ویژه سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران امانت امام، شهدا و نسل انقلابی گذشته در دستان ماست. به حکم آیه : إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‌ أَهْلِها، همه ما موظفیم نسل به نسل از این امانت پاسداری کرده و آن را سالم به نسل‌های بعدی تحویل دهیم تا به دست اهلش که حضرت ولی‌عصر(عج) برسد.

وی در ادامه با بیان دلایل تداوم دشمنی آمریکا با مردم ایران، اظهار کرد: شکسته شدن ابهت ابرقدرتی آمریکا در پرتو انقلاب اسلامی و اثبات درستی نظریه امامین انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عمده‌ترین دلیل دشمنی آمریکا با مردم ایران است.

نماینده ولی‌فقیه ارتش، «اخراج مفتضحانه بالغ بر 60 هزار مزدور آمریکائی از ایران در پی پیروزی انقلاب»، «کوتاه شدن دست آمریکا از نفت و گاز و سایر معادن ایران»، «جلوگیری از فضولی‌های بی‌جای آمریکا در انتخابات‌ها»، «دستگیری تفنگداران آمریکایی متجاوز به آب‌های ساحلی خلیج فارس توسط دلاورمردان سپاه در سال 94» هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی فوق مدرن آمریکا در سال 98» و «موشکباران پایگاه عین‌الاسد توسط سامانه موشکی هوا فضای سپاه سال 98 در پی شهادت سردار سلیمانی» را از جمله دلایل روشن شکسته شدن هیمنه ابرقدرتی آمریکا عنوان کرد.

وی افزود: «نفوذ منطقه‌ای ایران»، «تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ منطقه‌ای» و «پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف با وجود بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها» از دیگر دلایل ادامه دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: بی‌دلیل نیست که با همه توان از اغتشاشگران حمایت می‌کند تا پیشرفت ملت ایران متوقف و او را در رسیدن به آرمان‌های بلندش ناکام کند، اما کور خوانده است. ملت ایران با پیروزی نهایی بر آمریکا و غلبه مشکلات باقیمانده خود فاصله چندانی ندارد و به زودی شاهد پیروزی بزرگتری در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه «حفظ وحدت در پرتو اطاعت از رهبر حکیم انقلاب»، « مقابله منطقی و اقناعی با دروغ‌سازی‌ها، شبهه‌افکنی‌ها، تحریف حقایق و وارون نمایی‌ها»، « روشنگری در باره سنگین‌تر بودن هزینه سازش در مقایسه با هزینه مقاومت» و « افشای اقدامات خصمانه آمریکا برای همگان به ویژه نسل جدیدی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران بی خبر هستند» را راه‌های غلبه بر دشمنی‌های آمریکا عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: کودتا علیه دولت مصدق، مسدود کردن دارایی‌های ایران از 45 سال قبل، تحریک صدام علیه ایران، حمایت از تجزیه‌طلبان، حمایت از اغتشاشگران، حمایت از منافقانی که بیش از 17 هزار نفر از ملت را به شهادن رساندند، ساقط کردن هواپیمای مسافربری بر بالای خلیج فارس، جلوگیری از رسیدن کمک‌های هموطنان خارج نشین به سیل و زلزله‌زدگان، جلوگیری از داروهای مورد نیاز بیماری‌های پروانه‌ای، به شهادت رساندن سردار ملی حاج قاسم سلیمانی، تحریم‌های بی‌سابقه و خروج یکجانبه از برجام و ده‌ها جنایت دیگر از جمله اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان، اردبیل را شهری با تاریخ پنج  هزار ساله و فرهنگی غنی  و مردمانی متمدن و غیور دانست که خاستگاه تشیع، پایتخت عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت اباعبدالله‌الحسین، بزرگ مردانی همچون شیخ ابوسعید اردبیلی، آیت الحق ملا ابراهیم امام جمعه، مولانا مقدس اردبیلی، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله مشکینی و ذاکر قابل اهل بیت رحیم مؤذن‌زاده، و مهد پروش 3400 و هزاران رزمنده گرانقدری است که همواره پای کار انقلاب بوده، هستند و خواهند بود، دانست.

 بادامچیان: راهپیمایی 22 بهمن امسال یک حضور مردمی به معنای واقعی کلمه بود

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در این راهپیمایی پیر و جوان و کودک حضور داشتند و این یک حضور مردمی به معنای واقعی کلمه بود.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای و همت ملت بزرگوارمان، مشکلات را حل کنیم. دشمنان در فتنه سال ۱۴۰۱ شکست کامل خوردند.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال بیش از پارسال گسترش یافته و فریاد «الله‌اکبر» ما دیشب گسترده‌تر از سال‌های قبل بود. وقتی ملتی انقلاب می‌کند و بعد فتنه طراحی شده دشمنان را می‌بیند، می‌خواهد عزم و اراده خود را برای دفاع از انقلاب به آن‌ها نشان دهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره مسائل کشور بعد از این حماسه، خاطرنشان کرد: دولت باید سعی کند معیشت مردم را سامان دهد و این میسر است، به‌خصوص بعد از اینکه ما دیگر نیاز به برجام نداریم. امروز دنیای غرب احساس می‌کند که نباید دنباله‌رو آمریکا و صهیونیست‌ها باشد، حتی عربستان هم می‌گوید که آماده همراهی با ایران هستیم.

بادامچیان بیان کرد: در این راهپیمایی پیر و جوان و کودک حضور داشتند و این یک حضور مردمی به معنای واقعی کلمه است. باید دشمنان خدا را در این جنگ روانی که علیه ما راه انداختند، مأیوس کنیم.

 

امیر سیاری :حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به گذشته باشکوه‌تر است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به گذشته باشکوه‌تر و قدرتمندتر است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده کل ارتش در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به گذشته باشکوه‌تر و قدرتمندتر است.

وی افزود: علت این حضور شکوهمندتر این است که راهپیمایی امسال با آگاهی بیشتری صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده کل ارتش تصریح کرد: مردم امروز کاملاً موضوعات را رصد کرده‌اند و دشمن شناسی مردم بسیار بالا رفته و نسبت به ترفندهایی که دشمن برای آسیب به انقلاب انجام می‌دهد آگاه تر شده‌اند.

امیر سیاری با بیان اینکه مردم آمده‌اند که نشان دهند این انقلاب آسیب پذیر نیست، گفت: امروز جای شهدا خالی است و مسئولیت ما و جوانان این است که باید کشور و انقلاب را نگه داریم.

محسنی اژه‌ای: دشمنان بدانند اقداماتشان راه به جایی نخواهد برد برد

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم امروز به خیابان‌ها آمدند و با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند. دشمنان بدانند که اقدامات و دشمنی‌هایشان راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در حاشیه برگزاری مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران، اظهار داشت: روزهای خدا باید زنده نگه داشته شود و مردم در طول ۴۴ سال گذشته شعائر الهی را زنده نگه داشتند.

وی بیان کرد: مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را کردند تا بگویند مردم در صحنه نیستند، اما امروز می‌بینیم که مردم اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ با شور و ایمان در صحنه حضور دارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم امروز به خیابان‌ها آمدند و با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و نسبت به ارزش‌ها و دین حساس هستند. دشمنان بدانند که اقدامات و دشمنی‌هایشان راه به جایی نخواهد برد.

محسنی اژه‌ای درباره فرمان عفو رهبری، گفت: این اقدام رهبر معظم انقلاب موجب وحدت و همبستگی بیشتر مردم خواهد شد. کسانی هم که القائات دشمن آن‌ها را به اشتباه انداخته بود، متوجه شدند و توجه دارند که به دشمنان بفهمانند مسیر خود را انتخاب کرده‌اند و اگرچه معترض باشند، به اسلام پشت نخواهند کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی: هیچ‌قدرتی نمی‌تواند ریشه انقلاب را از این خاک بکند

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد هیچ قدرتی نمی‌تواند ریشه انقلاب را از این خاک بکند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح شنبه در حاشیه برپایی راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ما هر سال فکر می‌کنیم راهپیمایی آن سال از هر سال بیشتر بوده اما سال بعد می‌بینیم جمعیت به مراتب فراوان‌تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در جشن انقلاب، گفت: به لطف خدا امسال نسبت به سال گذشته مردم اقبال بیشتری نشان دادند و حضور پررنگ‌تری دارند.

وی متذکر شد: این حضور مشخص می‌کند ریشه انقلاب آنقدر عمیق هست که هیچ قدرتی نمی‌تواند ریشه انقلاب را از این خاک بکند.

سخنگوی دولت: دهه هشتادی‌ها مایه امید و پیشرفت کشور هستند

 سخنگوی دولت گفت: دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها امروز مایه امید و پیشرفت کشور هستند.

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه برگزاری مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران خطاب با اشاره به حضور پرشور جوانان دهه هشتادی در راهپیمایی امروز گفت: دهه نودی‌ها با سرود سلام فرمانده و دهه هشتادی‌ها هم با حضور در المپیادهای علمی امسال رکوردشکنی کردند و نشان دادند که واقعا پیشرو بوده و از همه ما جلوتر هستند.

وی ادامه داد: در راهپیمایی امروز هم شاهد حضور پرشور آن‌ها هستیم و همیشه جوانان و نوجوانان یک قدم جلوتر از بقیه هستند. زمانیکه این نسل را می بینیم امیدوارتر از گذشته نسبت به آینده میشویم و مطمئن هستیم که آینده را هرچه بهتر از امروز می‌سازد، همانگونه که امروز ما بهتر از گذشته ما ساخته شده است.

مخبر: با همه دشمنی‌ها ریل پیشرفت انقلاب به جای خوبی رسیده است

 معاون اول رئیس جمهور،‌ مردم را کانون قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: با همه دشمنی‌هایی که با ملت ایران صورت گرفته، ریل پیشرفت انقلاب به جای خوبی رسیده است.

«محمد مخبر» در گفت‌وگو ایرنا، درباره دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: کانون قدرت جمهوری اسلامی مردم هستند و انقلاب اسلامی با حضور مردم اتفاق افتاد و تداوم آن هم با حضور مردم بوده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: با همه دشمنی‌هایی که صورت گرفته ریل پیشرفت انقلاب به جای خوبی رسیده است.

مخبر تصریح کرد: همه مشکلات با همکاری مردم حل شده و امیدواریم مشکلاتی که در برخی از مؤلفه‌های اداره کشور وجود دارد هم به سرعت برطرف شود.

اسلامی: مردم یک بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پیام واضح حضور میلیونی مردم در نقاط مختلف کشور این است که این مردم هشیار و آگاه هستند و یک بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز تهران، گفت: حضور عموم مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیانگر زنده بودن و ایمان راسخ و دلبستگی مردم به اسلام، قرآن و نظام است.

وی بیان کرد: حضور مردم یک بار دیگر خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ زنده کرد. در شرایط فعلی کشور شاهدیم که دشمنان همه ظرفیت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب به کار گرفتند و این باور خام را داشتند که کار انقلاب تمام شده است و می‌توانند به قول خودشان ایران را پس بگیرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: پیام واضح حضور میلیونی مردم در نقاط مختلف کشور این است که این مردم هشیار و آگاه هستند و با ایمان خود پای انقلاب ایستاده اند و یک بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و دنباله روان آن و دشمنان کوبیدند.

اسلامی اظهار داشت: مطمئن هستم توجه به آیه 《واعتصموا به حبل الله جمیعاً و لا تفرقوا》 که فرمان الهی است و موجب نزول برکات آن برای ملت و کشور می‌شود. در نتیجه نیروی عظیمی به وجود می‌آورد که بتوانیم راهمان را سریع‌تر و قوی‌تر طی کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.

اوجی: حضور مردم چشم دشمنان را کور می‌کند/این انقلاب برای مردم است

وزیر نفت با حضور در جمع راهپیمایان 22 بهمن گفت: مردم هر سال از نظام و انقلابی که برای خودشان است دفاع می‌کنند که چشم دشمنان را کور می‌کند، این انقلاب برای مردم است.

به گزارش مهر، جواد اوجی وزیر نفت با حضور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران در خصوص یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: مردم سال به سال حضور گسترده‌ای دارند و از نظام و انقلابی که برای خودشان است دفاع می‌کنند که چشم دشمنان را کور می‌کند، این انقلاب برای مردم است و خدا را شاکریم.

وی افزود: این حضور گسترده وظایف مسئولین را سنگین‌تر می‌کند، دولت شبانه روز ندارد که مسائل اقتصادی مردم را حل کنند.

مرندی: استقلال ایران باعث شده کشورهای قدرتمند به ما اعتماد کنند

مشاور ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: استقلال و استقامت ایران باعث شده کشورهای قدرتمند و متحدین ما در منطقه به ما اعتماد کنند.

محمد مرندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد استقلال کشور بوده و ایران جزو محدود کشورهایی است که تصمیم گیری هایشان در داخل کشور اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری سایر کشورها طی سده‌های اخیر در پایتخت‌های غربی گرفته می‌شود، افزود: یک عده از کشورها تلاش می‌کنند همانند ایران شوند.ش

مشاور ارشد تیم مذاکره کننده با بیان اینکه جهان تک قطبی در حال فروپاشی است، تصریح کرد: استقلال و استقامت ایران باعث شده کشورهای قدرتمند و متحدین ما در منطقه به ما اعتماد کنند.

وزیر کشور در قم: انقلاب اسلامی هیچگاه از مسیر خود منحرف نشده است

قم وزیر کشور، امروز در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در قم بیان کرد: به رغم ادعای برخی از راه ماندگان و منحرف شدگان، انقلاب اسلامی هیچگاه از مسیر خود منحرف نشده است.

دکتر احمد وحیدی امروز ظهر در جمع مردم و در نقطه اوج راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه قم در میدان آستانه گفت: برای شناخت ماهیت اصلی انقلاب و تفاوت آن با دوران شاه پهلوی نگاهی به آمارها باید داشته باشیم. مثلا اینکه درصد بالایی از مردم ما بی سواد بودند به حدی که در کشور ما نهضت سوادآموزی به راه افتاد.

وی افزود: وضع اقتصادی مردم ما به گونه ای بود که ۴۹ درصد مردم زیر خط فقر بودند. در حالی که مردم ما ۳۵ میلیون نفر بودند و بشکه های فراوان نفت فروخته شده به مردم نمی رسید.

وی گفت: آب و برق و گاز در روستاهای ما معنی نداشت. انقلاب ما به لحاظ اقتصادی و سیاسی و علمی، کشور را از فرش به عرش رساند. امروزه کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در نقطه بسیار بالایی است.

وزیر کشور بیان کرد: در شاخص توسعه انسانی که ترکیبی از بهداشت، آموزش و درآمد است، ایران امروز در رتبه نخست توسعه انسانی بالا قرار دارد و در آستانه توسعه انسانی خیلی بالا قرار داریم. درحالی که درگذشته در این حوزه کشوری عقب مانده بودیم.

وی گفت: در دوره پهلوی متوسط عمر مردم ۵۵ سال بود که این امید به زندگی در ایران به ۷۷ سال رسیده است. امروزه به برکت انقلاب اسلامی انواع کشتی های بزرگ، هواپیمای مسافربری و جنگی و.. ساخته می شود. امروزه در رتبه چهارم نانوی جهانی هستیم. امروزه در رتبه ۱۶ تولید علم جهانی هستیم و جزو بزرگترین سازندگان فولاد وبسیاری از صنایع دیگر در جهان هستیم.

وزیر کشور بیان کرد: کشور ما با موتور محرکه انقلاب اسلامی به پیش می رود. امروز در همه حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگی در دنیا تجلی و تبلور داریم. امروزه در دنیا غیر از ایران کسی حرف خاصی برای گفتن ندارد. امروزه انقلاب اسلامی ما تنها انقلاب و مکتبی است که برای آینده بشر با فرهنگ مهدویت خود حرف های دست یافتنی و الهی دارد.

وی با ذکر این مطلب که آنچه جمهوری اسلامی برای آینده جهان و آینده دنیا پیش بینی می کند، آینده مشحون از صفا و صلح عدالت است که هیچ مکتبی نمی تواند از آن دم بزند، عنوان کرد: امروزه تمام تصمیمات مربوط به منافع ملت خود را در کشورمان می گیریم. هیچ کشوری حتی آمریکا هم چنین ماهیتی ندارد زیرا بسیاری از تصمیم گیری های او از بابت تاثیرات سیاست های صهیونیستی و غیر صهیونیستی است.

وی گفت: امروزه بیشترین نرخ رشد علمی و بیشترین همبستگی اجتماعی در سراسر جهان متعلق به مردم ایران است. پس از ۴۴ سال، این ملت بزرگ در میدان حاضر هستند. کدام کشور و انقلابی توان چنین بسیجی دارد؟ این مردم امیدوار به آینده که با تمام وجود به آرمان های انقلابی اعتقاد دارند در میدان انقلاب اسلامی هستند. دشمنان ما نیز گروه منفوری هستند. یک گروه از این دشمنان تحت لوای آمریکا هستند. همان هایی که روزی تحت لوای صدام بودند. این گروه منحوس که امروز منادی آزادی شدند، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند.

وی اظهارکرد: گروهی دیگر پشتیبان رژیم پهلوی هستند که بزرگترین ثروت های ملت ما را به غارت بردند و جوان های ما را به شهادت رساند. این گروه امروز به منادی آزادی مبدل شده اند. کسانی که با کودتا به پا کردند و بزرگترین خفقان ها را ایجاد کردند امروز طرفدار آزادی شده اند.

وزیر کشور بیان کرد: گروهک های تروریست و تجزیه طلب از نقاط مختلف جهان که در میان خود آن اقوام یعنی کردها و بلوچ ها نیز جایگاهی ندارند امروز به دشمنان انقلاب مبدل شده اند. وای بر کسانی که امروز دم از زندگی و آزادی می زنند در حالی که کارنامه آنها مشخص است که دشمن زندگی و آزادی بودند.

وی با ذکر این مطلب که کرامت زن در جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، عنوان کرد: امروزه دشمنان بیگانه که وابسته نفس و مزدور دشمنان هستند در خارج برای ملت ایران صدای خود را بلند می کنند. کشورهای غربی گول این افراد ضعیف و ذلیل را خوردند. گروه فریب خورده و فراری می خواستند جنگ ترکیبی علیه ملت ایران را رقم بزنند که با رهبری فرزانه انقلاب و همراهی مردم این طراحی پیچیده شکست خورد.

وحیدی یادآورشد: امروزه شاهد جنگ رسانه ای و امنیتی و حقوقی و اجتماعی و فرهنگی علیه ملت ایران هستیم ولی امروزه ملت ایران قوی تر از همیشه به دنبال رسیدن به جایگاه اصلی خود و رسیدن به آرمان های الهی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروزه جریان مقاومت، اسراییل را از هم گسسته است. امروزه امت اسلامی ما بر اسلام خود پای می فشارند. امروزه به برکت انقلاب اسلامی و عزیز، امت اسلامی با قدرت حرکت طوفنده خود را به جلو می برند. بی تردید قرن حاضر، قرن اسلام است. عصر جدیدی با انقلاب اسلامی شروع شد و این عصر جدید به سوی قله های افتخار گام بر می دارد.

وی در ادامه یادآورشد: البته عده ای نیز هستند که از ملت فراری هستند و پشیمان شده از انقلاب هستند و در راه انقلاب از نفس افتادند. این گروه فکر می کنند که به دلیل اینکه خودشان نتوانستند در همراهی انقلاب به کمال برسانند ،مردم نیز خسته شده اند. آنها می گویند که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است. از دید این گروه قطعا چنین به نظر می رسد ولی انقلاب اسلامی بر همان شعارهای اصلی خود پایدار است.

وحیدی گفت: امام راحل از روز اول نیز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سر داد و امروز نیز این انقلاب با قدرت همین نکته را با ضرب الاجل تاریخی بیان می کند. انقلاب ما از روز اول مدافع مظلومان عالم بود. امروز نیز هر مظلومی درسراسر جهان به انقلاب ما امید دارد و امروز نیز این انقلاب ازشعار خود بر نگشته است.

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ما از روز اول محور وحدت همه مسلمانان جهاد بود که امروز نیز همین مساله در سراسر جهان هویدا است و امروزه انقلاب اسلامی مهمترین منادی وحدت اسلامی در سراسر جهان است.

وزیر کشور یادآورشد: انقلاب اسلامی از روز اول به دنبال استقلال بود و همین امروز نیز به دنبال استقلال هستیم. به رغم سم پاشی ها و فرضیه تراشی ها برای همراهی با آمریکا امروز شاهد هستیم که رشد کشور ما به چهار درصد رسیده است. در اوج تحریم ها ماهواره خیام را در مدار ۵۰۰ کیلومتری جانمایی کردیم. در همین دوره تلسکوپ بزرگ خود را ایجاد کردیم.

وی با بر شمردن شماری از پیشرفت های اقتصادی دولت حاضر، اظهارکرد: رتبه بندی معلمان با ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه انجام شد. نرخ رشد صنعتی ما به حد بالایی رسیده است. افزایش خرید گندم در اوج تحریم نشان دهنده قدرت اقتصادی کشور است.

وحیدی گفت: امروزه ملت بزرگ ما در راه استوار و مقدس خود به پیش می رود و دولت سیزدهم خود را خدمت گذار مردم می داند. خوشبختانه تاکنون کارهای بزرگی انجام شده و در حال اجرا است. همگان در حال تماشا هستند که فرضیه ای که بدون آمریکا کاری نمی توانیم بکنیم در حال از بین رفتن است. همه ارکان کشور از جمله نیروهای اجرایی و نظامی و انتظامی ایران را در اوج قدرت و عزت قرارداده اند.

وی گفت: دشمنان می خواهند ملت ایران را مایوس و منفعل کنند ولی زهی خیال باطل؛ ملت ما ملتی با نشاط و امیدوار و آرمان خواه است. ملت ما هرگز در مقابل دشمنان دچار انفعال نخواهد شد. ملت ما همه دشمنان خود و مزدوران را زیر پا له می کند و پرچم پرافتخار انقلاب و اسلام را در جهان برافراشته تر می کند. قرآن سوزی های غربی ها نشان دهنده ضعف آنها است.

وی در پایان اظهارکرد: خداوند را به دلیل داشتن چنین ملت و رهبر بزرگی شاکریم. امروزه مکتب ما با تمام وجود از سوی غربی ها در حال هجمه است. دومین مساله ما در این دوران خدمت شبانه روزی به مردم است.دشمنان ما نیز بدانند که این ملت هیچ گاه از مسیر خود خارج نخواهد شد. در محضر حضرت معصومه(س) عهد می بندیم که چنانچه این انقلاب از قم آغاز شده است در همین شهر نیز به آرمان اصلی خود برسد و عهد می بندیم که هیچگاه از مسیر خود منحرف نشویم./ ایسنا

سید احمدخاتمی: ملت ایران بر سر حفظ اصول نظام اسلامی متحد هستند

ایسنا/ عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز ملت ایران با حضور در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن نشان داد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها، در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران متحد و همدل هستند، شرکت آحاد مختلف مردم در این رویداد را دارای پیام‌های مختلفی برای جهانیان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در جمع راهپیمایان ٢٢ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز، با گرامیداشت آغاز چهل و پنجمین سال استقرار نظام اسلامی ایران، بیان کرد: علیرغم آنکه دشمنان این روزها دائم تهدید و تحریک کردند که مردم ما به صحنه نیایند، اما همه آمدند و می‌بینیم که سومین حرم اهل بیت(ع) همانند دیگر نقاط ایران اسلامی، بار دیگر افتخار آفرید.

او با بیان اینکه راهپیمایی امروز مردم ایران حاوی پیام‌های هشتگانه برای جهانیان است، افزود: پیام اول این مردم و زبان حال امروز این جمعیت این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم و به نظام دینی‌مان عشق می‌ورزیم و آمده‌ایم بگوییم تا پای جان پای پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ما ملت ایران همگی یکدل و متحد با هم هستیم، گفت: اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما برای ملت ایران وحدت در اصول یک اصل است. راهپیمایان امروز با آمدنشان نشان دادند در اینکه خواهان ایران سربلند عزیز و مقتدر هستند، تردیدی ندارند.

خاتمی ادامه داد: پیام همدلی از این جمعیت قابل فهم است و نشان از این دارد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها اما در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران با هم هستیم.

او؛ وفاداری را از دیگر پیام‌های امروز راهپیمایان اعلام و ضمن اشاره به آیه‌ای از کلام‌الله مجید، خاطرنشان کرد: مومنان پیمان شکن نیستند و پای عهد و پیمان خود ایستاده‌اند و از پرچم عزت و افتخار دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران به وفای به عهد جوانان با شهدا اشاره و بیان کرد: بسیاری از شهدا در اوج نشاط جوانی رفتند و جان خود را فدا کردند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم. وفای به عهد با شهدا این است که امانت آنها یعنی جمهوری اسلامی را با جان و دل پاسداری خواهیم کرد.

خاتمی همچنین پیام دیگر این اجتماع را ولایتمداری ذکر و اضافه کرد: ولی فقیه ما، جانشین امام زمان(عج) است. ولایتمداران بدانند که ولی‌فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، اگرچه در اوج محبوبیت رهبر سیاسی هم هست اما بالاتر از آن جانشین امام زمان(عج) است.

او اضافه کرد: ١٤ قرن است که ما اهل کوفه‌ی آن روز را نفرین می‌کنیم و هم اکنون هم این شعار را می‌دهیم که "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند". نفرین ما به دلیل این است که سیدالشهدا جانشین خود را به کوفه اعزام کرد اما به او بی وفایی کردند اما ما از سومین حرم اهل بیت(ع) به رهبری می‌گوییم که این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین پیام دیگر شرکت کنندگان این راهپیمایی را نفرت از استکبار و در راس آنها آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، نوچه‌های آمریکا و ...عنوان کرد و افزود: استکبار طی این چهار دهه از هیچ جنایتی علیه ایرانیان فروگذاری نکرده است؛ داعش را آنها پرورش دادند.

خاتمی ادامه داد: روزی با انرژی هسته‌ای مخالفت کردند، چند سال ایران را گرفتار برجام کردند و الان هم حرفشان این است که ایران موشک بالستیک نداشته باشد و معلوم است که آنها با ملت ایران مخالفند و با وهم باطل خود می‌خواهند ریشه این ملت را بخشکانند.  

او تصریح کرد: طی ١٢٠ روز ناآرامی، اغتشاشگران به امر ارباب‌های خود عمل کردند، من امروز با صراحت می‌گویم که اتاق فکر آنها را آمریکا، اسرائیل، سلطنت طلبان جلاد و منافقین آدم کش تشکیل می‌دادند و امروز هم با افتخار می‌گوییم که تیرشان به سنگ خورد و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نفرت مردم ایران از آمریکا و نوچه‌های آنها ریشه دار است، گفت: این ملت مثل سرو قامت کشیده در برابر آنها ایستاده و ذره‌ای عقب نشینی نخواهند کرد.

خاتمی همچنین پیام دیگر این جمعیت را حمایت تمام قد از نیروهای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیجیان ذکر و خاطرنشان کرد: می‌گویند سپاه، سازمان تروریستی است، در حالی که آمریکا که داعش را ساخت، تروریستی است. آنها خودشان می‌گویند که آمریکا داعش را ایجاد کرد؛ این ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده که مدافع نیروهای مسلح به ویژه سپاه بوده، هست و خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران آخرین پیام راهپیمایان را اعلام برائت از خط دشمن، به عنوان خط تخریب خدمت گزاران ذکر و عنوان کرد: مسئولان ما ساعت اداری ندارند و شبانه روز در حال تلاش هستند، لذا بی انصافی است که خدمات آنها زیر سئوال برود البته نمی‌گوییم نقد نباشد اما منصفانه باشد. ما مسئولان خدمت گزار را دوست داریم و به آنها خسته نباشید می‌گوییم.

ذوالنوری: مشکلات اقتصادی روز به روز کمتر خواهد شد

ایسنا/البرز عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: یقین بدانید که آینده از آن شماست و مشکلات اقتصادی هم به حول و قوه الهی و با همکاری دولت و مجلس روز به روز کمتر خواهد شد و دشمن هم آرزوی سلطه بر این کشور را به گور خواهد برد.

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنوری در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرج گفت: آمریکا از فتنه شهریور به بعد مذاکرات برجامی وین را تعطیل کرد چون امید داشت با رهبران و لیدرهای اغتشاشگران پای میز مذاکره بنشینند ولی امروز وزیر خارجه قطر درخواست آمریکا برای مذاکره را به ایران اعلام می‌کند؛ آنها می‌دانند شکست خورده‌اند.

ذوالنور ادامه داد: خانواده‌های زیادی با من تماس گرفته‌ و گفته‌اند که فرزند آنها فریب رسانه‌های معاند را خورده و در تجمعات دستگیر و آزاد شده و امروز آمده در جمع مردم و در مراسم شرکت کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وحدت ملی و یکپارچگی ما زیر پرچم ولایت رمز پیروزی ماست و این پیروزی بر مردم ما گوارا باد. یقین بدانید که آینده از آن شماست و مشکلات اقتصادی هم به حول و قوه الهی و با همکاری دولت و مجلس روز به روز کمتر خواهد شد و دشمن هم آرزوی سلطه بر این کشور را به گور خواهد برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه راهپیمایی ۲۲بهمن امسال را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ولایتمدار میخ محکمی بر تابوت استکبار جهانی کوبیدند.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران عبور از بحران‌ها است، افزود: ایرانیان در این سال‌ها خوش درخشیدند و سختی‌ها را به جان خریدند.

ذوالنوری از تلاش‌های دشمنان در طول این سال‌ها از جمله جنگ تحمیلی و حمایت از صدام و بسیج گروه‌های تکفیری و تروریستی تا تحریم‌های اقتصادی گفت و تصریح کرد: همه این تلاش‌ها برای ضربه زدن به انقلاب ناکام مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مدعی هستند جمهوری اسلامی عقب مانده، اما در مقابل پیشرفت‌های ایران مجبور به اعتراف شده‌اند که ایران همواره در برخی فناوری‌ها قدرت برتر است. جمهوری اسلامی در زمینه فناوری‌های نانو جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و در زمینه انرژی هسته‌ای در زمره هفت کشور برتر جهان در خصوص چرخه سوخت قرار دارد. این‌ها گوشه کوچکی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است.

وی همچنین بهبود شاخص‌های درمان، میزان باسوادی، امید به زندگی، تعداد پزشکان و ... را از نشانه‌های رشد و پیشرفت پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 متکی: ایران با دنیا سر جنگ و لجبازی ندارد

وزیر اسبق امور خارجه گفت: نظام جمهوری اسلامی با دنیا سر جنگ و لجبازی نداریم و مطابق گفته امام(ره) ما از حق خود دفاع می‌کنیم، اما هرگز حاضر به پذیرش ظلم نیستیم.

به گزارش تسنیم از یاسوج، منوچهر متکی در جمع مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب، اظهار داشت: مردم شش ماه تحمل کردند استخوان در گلو و خار در چشم حملات ناحق و توهین‌ها را تحمل کردند، مردم خشمشان را در سینه نگه داشتند، تا عزمشان را با حضور حماسی در این روز به همه نشان بدهند.

وی افزود: امام(ره) در وصف ملت ایران گفت که این مردم از مردم عصر علی(ع) برتر هستند، استقبال پنج میلیونی از ورود به ایران و تشییع 10 میلیونی نشان از ارتباط همیشگی با امام دارد.

متکی بیان کرد: بعد از 15 روز از حوادث اخیر نشستند و گفتند که کار نظام تمام است، اما برخورد هوشمندانه و حکیمانه رهبر، مردم، دولت و نظام باعث شد تا نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی استقلال بود، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است مقابل استقلال وابستگی و اختیار خود به دشمن دادن است، استقلال ایران سوغات امام(ره) در دهه فجر 57 بود.

رئیس خانه احزاب ایران افزود: در زمان جنگ سیم خاردار نداشتیم و امروز جهان به توان نظامی ایران اعتراف می‌کنند.

متکی بیان کرد: امروز در راستای استقلال ایران اسلامی توانسته و خواهیم توانست که نیازهای اقتصادی، نظامی و سایر نیازها را با تکیه بر توان داخلی برآورده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای دشمن توقع ایجاد کرد و ترامپ خیال کرد که می‌تواند با نقشه‌های خود از ملت ایران امتیاز بگیرد، اما امروز این ملت ایران در صحنه هستند و خبری از ترامپ نیست.

وزیر اسبق امور خارجه یادآور شد: مردم ایران از مسئولان می‌خواهند که برای دفاع از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب مشکلات را برطرف کنند.

متکی تصریح کرد: در انتخابات 1400 با انتخاب رئیس جمهور مردم به شخصیت، پاکدستی، مدیریت وی رای دادند، اما مدیران رئیس  جمهور باید به خواسته‌های این مردم توجه داشته باشند.

وی افزود: دشمن این ملت با پدیده داعش درصدد بودند که ملت مسلمان جهان را نابود کنند، امنیت امروز نسبت به قبل از انقلاب با توجه به تمام توطئه‌های دشمن با هوشیاری در عین مظلومیت اما با اقتدار نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

متکی با تأکید به ایستادگی در مقابل دشمن، افزود: نظام جمهوری اسلامی با دنیا سر جنگ و لجبازی نداریم و مطابق گفته امام(ره) ما از حق خود دفاع می‌کنیم، اما هرگز حاضر به پذیرش ظلم نیستیم.

وی بیان کرد: اگر چه با نارضایتی مردم از عملکرد دولت تدبیر و امید میزان مشارکت در انتخابات پایین آمد، با توجه به صداقت ایجاد شده در بین مردم با استقرار دولت سیزدهم انتخابات مجلس 1402 را با مشارکت بالا برگزار خواهیم کرد.

متکی افزود: با اینکه از دولت انتقاد داریم، اما به حل مشکلات مردم با گماشتن مدیران متخصص و متعهد امیدوار هستیم.

سید علی احمدزاده، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چون کوه دنا استوار هستند و در مقابل دشمن کوتاه نخواهند آمد، مردم استان همیشه برای دفاع از اسلام و ایران در صحنه بوده‌اند.

وی گفت: این مردم از نبرد آریوبرزن تا دفاع از انقلاب و جنگ تحمیلی با آمار 24 درصد رزمندگی همیشه پیشگام بوده‌است.

سلاجقه:آرمان‌های ما تغییرناپذیر هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه مردم ما مردم زمان‌های سخت هستند، گفت: خواهیم دید که امسال بانوان، خواهران ما و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها نسبت به سال‌های قبل حضور شورانگیزتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت و به دنیا خواهند گفت که آرمان‌های ما تغییرناپذیر هستند.

علی سلاجقه در حاشیه حضور در میز ارتباطات مردمی سازمان حفاظت محیط زیست که به مناسبت ۲۲ بهمن و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برپا شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم ما مردم زمان‌های سخت هستند که خوشبختانه در طول این ۴۴ سال نشان دادند هر وقت دشمن کوچک‌ترین احساس غروری کرده است مردم درجا غرورش را در هم شکسته‌اند.

وی با بیان اینکه این مردم پشت سر مقام معظم رهبری برای حفظ و ارتقا آرمان‌های حرکت می‌کنند، ادامه داد: مردم امسال با تمام قوا در راهی که حاج قاسم فرمودند که "جمهوری اسلامی ایران حرم است و این حرم باید حفظ شود" پر شورتر حاضر شده‌اند. خواهیم دید که به‌ویژه امسال بانوان و خواهران ما، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها نسبت به سال‌های قبل حضور شورانگیزتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت و به دنیا خواهند گفت که آرمان‌های ما لایتغیر و تغییرناپذیر هستند.

سلاجقه همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما چطور می‌توان همه اقشار جامعه را در این رویداد ملی همراه کرد؟ توضیح داد: خوشبختانه قبل از این مراسم، حضرت آقا دستور عفو تمام جوان‌هایی که احساس می‌شد بعضا شاید فریب خورده‌اند را دادند، هرچند در بین این‌ها شاید افرادی هم بودند که به نوعی توسط دشمن هدایت می‌شدند اما این عفو عمومی که دادند، دستاورد فوق العاده‌ای بود. اینجا جناح، رنگ و پوست و حتی اعتقادات فرقی نمی‌کند و همه در زیر چتر و سایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و این اتفاق به نحو مطلوبی افتاده است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه ما تکلیف داریم. ما خادم و مسئول هستیم و خادم همه مردم شریف ایران هستیم. بحث ملیت، هویت و نظام ما خط قرمز ما است و مردم نیز اینها را حفظ می‌کنند.

استاندار تهران:‌ راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد عشق و دلدادگی به ولایت و انقلاب اسلامی است

استاندار تهران حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نماد عشق و دلدادگی به ولایت و انقلاب اسلامی دانست.

علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور مردم در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور گسترده مردم دریای عشق و دلدادگی به ولایت و امامت و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم با عشق و علاقه و شور وصف ناپذیری در این راهپیمایی حضور پیدا کردند اما چشم دشمن کور است و نمی‌تواند تحمل کند و این اتحاد و همبستگی را ببیند.

استاندار تهران با بیان اینکه دشمن ۴۴ سال است که اتحاد، همبستگی و وفاداری ملت با نظام را کتمان کرده است، گفت:‌ البته آنها در حقیقت و فکر خود می‌دانند که پیوند بزرگی میان ملت و نظام وجود دارد. دشمن نسبت به حقیقت انقلاب اسلامی کور است و حضور گسترده مردم در یوم الله ۲۲ بهمن امسال مانند سال‌های گذشته دشمن را ناامید خواهد کرد.

فخاری همچنین با بیان اینکه بحمدالله تا به این لحظه راهپیمایی در امنیت کامل برگزار شده است، گفت:‌ مردم حضور پررنگی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وزیر رفاه: خادم ملت هستیم/مطالبات مردم به حق است و آنها را رفع می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن، گفت: ما گرد پای این مردم عزیز را طوطیای چشم می‌کنیم و از بزرگواری ملت ایران سپاسگزاریم‌.

صولت مرتضوی در حاشیه راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احساسم این است به حمدالله به برکت خون شهدا با هدایت و زعامت رهبر معظم انقلاب و با عشق و علاقه‌ای که مردم به اصل انقلاب و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، امروز نه در تهران بلکه در جای جای ایران و تمام شهرها، مراکز، بخش و روستاهای ایران، همه مردم یکپارچه شعار اتحاد و انسجام و همدلی و همبستگی را سر می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم به عنوان کوچکترین خدمتگزار این مردم عزیز و انقلابی که همواره برای دشمنان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران پیام واضح و روشن دارند، قدردان باشیم.

مرتضوی در خصوص مطالبات مردم که در حاشیه راهپیمایی با وی در میان گذاشتند گفت: ما پاسخگو هستیم. مطالبات به حق است و ما خادم ملت هستیم و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم همه مباحث را یکی پس از دیگری برطرف کنیم

تاکید  آیت‌الله نوری‌ همدانی بر حفظ انقلاب اسلامی با وحدت و انسجام

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم شرکت کرد.

به گزارش تسنیم از قم، راهپیمایی یوم الله 22 بهمن‌ماه در شهر خون و قیام هم زمان با سراسر کشور در شهر مقدس قم در برگزار و در ین مراسم شخصیت‌های و چهره‌های حوزوی حضور یافته و سبب افزایش شور و جلوه این راهپیمایی شده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی از مرجع تقلید شیعیان در مراسم راهپیمایی با تاکید بر اینکه حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای حفظ انقلاب است، گفت: ملت ایران باید انقلاب اسلامی را با وحدت، اتحاد و حماسه حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای حفظ انقلاب است با اشاره به اهمیت تداوم انقلاب اسلامی بیان کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمود حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: ملت ایران باید انقلاب اسلامی را با وحدت، اتحاد و حماسه حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید با وحدت قدرتمان را به دشمن نشان دهیم، خاطرنشان کرد: مردم و حوزه علمیه همه خدمتگزار این ملت هستند و باید به این ملت خدمت و این نظام را حفظ کنیم تا امام عصر(عج) ظهور کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: شعار انقلاب به مظلومان عالم رسیده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه شعار انقلاب به مظلومان عالم رسیده است، گفت: عفو عمومی رهبر معظم انقلاب نشان از رأفت اسلامی در مجموعه نظام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر شنبه در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم مؤمن و انقلابی خراسان جنوبی امروز مانند تمام کشور حماسه باشکوه آفریدند و مرز خود را با بدخواهان نشان دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: از ابتدای انقلاب حوادثی تحت شعارهای قومیتی، ترور و … توسط بدخواهان شکل گرفت ولی مردم همواره شعار وحدت دادند.

حسینی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن هر ساله برای ما مهم بوده است ولی امسال به واسطه اغتشاشات اخیر اهمیت دوچندانی پیدا کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با رأفت اسلامی جوانانی که در اغتشاشات پاییز از سر احساسات جرایمی را مرتکب شدند مورد عفو قرار دادند که بسیار ارزشمند بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از آنجایی که توکل ما بر خدا است و مردم نیز در صحنه حضور دارند انقلاب پایدار می‌ماند.

حسینی افزود: کسی منکر مشکلات و سختی‌ها در کشور نیست ولی جز در داخل ایران اسلامی چه کسی می‌خواهد این مسائل را رفع کند.

ایران هیچگاه به عقب بر نمی‌گردد

وی با تأکید بر اینکه ایران هیچگاه به عقب برنمی گردد، ادامه داد: مردم هیچگاه ذلت در دوران پهلوی را فراموش نمی‌کرده و ذره‌ای از انقلاب و آرمان‌های شهدا فاصله نخواهند گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شعار انقلاب به مظلومان عالم رسیده است، ادامه داد: ما نقشه‌های دشمن در غرب آسیا را خنثی کردیم.

حسینی با تأکید بر قدرت نظامی ایران گفت: قدرت‌های عالم برای استفاده از پهبادهای ساخت ایران صف کشیده‌اند.

وی با تشکر از مردم خراسان جنوبی برای حمایت از دولت مردمی و تحول خواه آیت الله رئیسی اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته و دوران دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزشمندی برای رفع مشکلات مردم انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز قوای سه گانه برای رفع مسائل همدل هستند، گفت: مشکلی نیست که در جامعه به وجود آید و رئیس جمهور و دولت بخواهند از کنار آن بگذرند.

حسینی بیان کرد: هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کند که اراده دولت بر حمایت از این شرکت‌ها است.

وی با اشاره به تسهیل روابط دولت با کشورهای همسایه گفت: برخی می‌پرسند که چرا به عضویت ایران بر شانگهای افتخار می‌کنید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برخی از نتایج عضویت ایران در سازمان شانگهای در رونق اقتصادی کشور ادامه داد: کافی است بدانیم که ۳۵ درصد جمعیت جهان در هند و چین زندگی می‌کنند و ارتباط تجاری با این کشورها چه ثمراتی خواهد داشت.

استکبار خطا کند پاسخ دندان شکن خواهد گرفت

حسینی با تأکید بر اینکه ممکن است در عملکرد مدیران میانی ضعف‌هایی باشد، افزود: اما مدیران رده بالای دولت تلاش بر خدمت مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، بیان کرد: حتی در دوران اغتشاشات شاهد خدماتی چون افتتاح نیروگاه برق و راه آهن خاش بودیم و این مسیر ادامه خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: چند ماه قبل بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت می‌خواهیم ایران را آزاد کنیم در حالی که زمان تصمیم‌گیری برای ملت ایران توسط بیگانگان گذشته است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زمانی که آمریکا برای ایران وزیر و مسئول… تعیین می‌کرد گذشته است، گفت: امروزه اگر استکبار و به ویژه آمریکا علیه ایران خطا کند با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ما مواجهه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای رشد اقتصادی خواهان تقویت بخش خصوصی قوی هستیم، اظهار کرد: برای پیشرفت کشور تنها مدیریت جهادی دولت و مدیران کافی نیست، بلکه همت مردم و بخش خصوصی نیز لازم است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت از نقد استقبال می‌کند، یادآور شد: در موضوع مولد سازی می‌خواهیم دارایی‌های بلااستفاده را نه در هزینه‌های جاری بلکه در زمینه پروژه‌های نیمه تمام و ضروری مورد استفاده قرار دهیم.

 سردار نقدی: ‌آمریکایی‌ها با خفت از افغانستان فرار کردند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: آمریکایی‌ها با خفت از افغانستان فرار کردند و حتی نتوانستند مزدوران خود را نیز نجات دهند، به‌طوری‌که ۶۰۰ هزار اسلحه، ۲۳ هزار نفربر و ۲۰۰ فروند هواپیما و بالگرد و ۱۶۲ هزار بی‌سیم را در افغانستان جا گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در این شهرستان اظهار داشت: شهدا با نثار هستی خویش مواهب انقلاب، پیشرفت و حاکمیت اسلام را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم غیور ایران 44 سال از آرمان‌های انقلاب پاسداری کرده‌اند، افزود: مردم لرستان معنای غیرت و جوانمردی را در عرصه‌های مختلف مشق کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان را سرزمین آزادگی و شجاعت دانست و عنوان کرد: مردم این استان به‌معنای ایستادگی، بصیرت و دلیری هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در راهیپمایی 22 بهمن حضور گسترده یافتند و دوربین‌ها از نمایش حضور آنان ناتوان است، بیان کرد: ملت ایران با همه وجود و عشق و شور به میدان پیروزی چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب آمدند.

نقدی با تأکید به اینکه مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن وفادارای خود را به آرمان‌های انقلاب و شهدا اعلام کردند، تصریح کرد: مردم ایران در تمام شهرها و روستاها حماسه‌ای عظیم را در امروز رقم زدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در 44 سال پیش تصمیم گرفت که چند هزار سال دیکتاتوری شاهنشاهی و جبارانه را کنار بزند و خود مردم اداره کشور را در دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و سختی‌هایی در راه رسیدن به قله‌های پیشرفت وجود دارد، افزود: حتی فرهنگ، غذا و صنعت کشور ما در قبل انقلاب وارداتی بود و همیشه دست ما پیش دشمن دراز بود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: مستشارهای آمریکایی در قبل انقلاب بیشتر از کادر ارتش حقوق دریافت می‌کردند و آنان ارتش ما را اداره می‌کردند.

وی با تأکید به اینکه دشمنان در دو جنگ جهانی اول و دوم تمام خاک ایران را اشغال کرده بودند، بیان کرد: ملت در بهمن 1357 تصمیم گرفت که خود را از این ذلت بیرون بکشد و فرهنگ ملی، مذهبی و عرصه‌های علم خود را تقویت کند.

نقدی با بیان اینکه مردم لرستان با حضور باشکوه خود در بهمن 1357 به میدان آمدند و در مقابل دژخیمان شاهنشاهی ایستادگی کردند، گفت: همه مردم ایران در آن سال تصمیم گرفتند که با وحدت ارزش‌های خود را پاس بدارند.

وی افزود: دشمن پس از 22 بهمن 1357 بیکار ننشست و در عرصه‌های مختلف برای غارت منابع ما به میدان آمده است، اما مردم از آرمان‌های انقلاب دست نکشیدند و مسیرهای پیشرفت را طی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ما قبل انقلاب در قعر جدول تولید علم قرار داشت، عنوان کرد: ایران امروز به رتبه 15 علمی رسیده است و پرارجاع‌ترین مقالات علمی دنیا را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: کشور ما یک قدرت دفاعی بی‌نظیر در منطقه دارد و همه عالم  معترف هستند که کشور ما یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیا را داراست.

نقدی با بیان اینکه کشور ما در قبل انقلاب ذلیل آمریکا و انگلیس بود، گفت: رزمندگان ما سال‌های اخیر تفنگداران آمریکایی و انگلیسی که وارد آب‌های ساحلی کشور شده بودند را اسیر کردند و آنان را به خفت کشیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های دشمنان در مسیر انقلاب تصریح کرد: همه ارکان نظام با رأی مردم انتخاب می‌شود و این امر برای دشمنان که در پی غارت ملت‌ها هستند، غیرقابل تحمل است.

نقدی با بیان اینکه دنیا ناظر پیشرفت‌های ما در همه عرصه‌هاست، اظهار داشت:  مردم ایران در عرصه فرهنگ الهام‌بخش دنیاست و همچنین پشتیبانی آنان مقاومت را در عراق و یمن زنده نگه داشته‌است.

وی با اشاره به اینکه 200 شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای و 100 شبکه رادیویی ماهواره‌ای علیه ملت ایران تبلیغات می‌کند، افزود: تعداد شبکه‌هایی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها علیه چین و روسیه تدارک دیده‌اند از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشورهای دنیا از ملت ایران برای مقابله با استکبار درس می‌گیرند و همین برای دشمنان خطرآفرین است، عنوان کرد: دشمنان به‌خاطر ایستادگی ملت ایران جنگ‌های روانی و حملات مختلفی را تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه رمز پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: مردم ایران در جنگ‌های مداوم و فتنه‌های رنگارنگ دشمنان علیه کشور ایستادگی کرده‌اند و همواره بابصیرت پشتیبان ولایت‌فقیه بوده‌اند.

نقدی با اشاره به سقوط نظامی آمریکا گفت: تفنگداران این کشور با خفت از افغانستان فرار کردند و حتی نتوانستند مزدوران خود را نیز نجات دهند، به‌طوری‌که 600 هزار اسلحه، 23 هزار نفربر و 200 فروند هواپیما و بالگرد و 162 هزار بی‌سیم را در افغانستان جا گذاشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا امروز برای اینکه رتبه خود را در جدول  اقتصاد دنیا حفظ کند به نفت خام‌فروشی و زغال سنگ‌فروشی روی آورده است، عنوان کرد: این کشور در عرصه‌های دیگری نیز در حال افول است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در مقابل دژخیمان رژیم آمریکا ایستاده است و دست از راه مقاومت بر نمی‌دارد، بیان کرد: مردم ما 44 سال با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» علیه دشمنان ایستاده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما مانند کوه پشت سر ولایت‌فقیه ایستاده‌ایم، تصریح کرد: ملت ایران راه ایستادگی را خواهد پیمود و وفاداری خود به راه شهیدان را با وجود جنگ‌های روانی نشان داده‌اند./ تسنیم

 فرمانده کل ارتش: دشمنان از قدرت ‌دفاعی و نظامی کشورمان هراس دارند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان از قدرت خارق‌العاده دفاعی و نظامی کشورمان هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان‌، امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشن 44 سالگی انقلاب در زنجان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا‌ست.

وی قدرت دفاعی و موشکی کشورمان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: دشمنان از قدرت خارق‌العاده دفاعی و نظامی کشورمان هراس دارند و همه این موفقیت‌‌ها به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امامین انقلاب بوده است.

وی 22 بهمن را یادآور باشکوه‌ترین مقطع تاریخ کشورمان دانست و تصریح کرد: در 22 بهمن 57 ملت ایران، آزادی خود را باز پس گرفت و در این روز بزرگ انقلابی رقم خورد که از بزرگترین انقلاب‌هاست. ملت بزرگ ایران در این راه خدایی با رهبری استوار و محکم پیش خواهد رفت و با توکل به خداوند و عزم و اراده، اتحاد ملی و عزت خود را از نظام سلطه باز پس گرفته و به هیچ قیمتی این عزت را از دست نمی‌دهد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی ایران را مردمی‌ترین انقلاب توصیف کرد و افزود: این انقلاب سبب شد تاثیرات فرهنگی بسیاری ایجاد شود و بزرگترین تحول قرن به وقوع بپیوندد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، استقلال، عظمت و عزت کشور از دست رفته بود و در آن زمان رژیم پهلوی با حقارت هر چه تمام در اختیار بیگانگان بود، اما انقلاب اسلامی عزت را به کشور برگرداند.

امیر موسوی تأکید کرد: دشمن هرگز نگران دموکراسی و حقوق بشر در ایران و دیگر کشورها نیست، که اگر بود از رژیم کودک کش سعودی که مردم و کودکان یمن را به خاک و خون می‌کشد، حمایت نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هر آنچه توانسته در براندازی نظام به کار گرفته است، گفت: اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری دشمن به اهداف شوم خود نرسیده است.

این مسئول تشریح کرد: امروز در 22 بهمن خروش مردم پیام روشن و صریحی به دشمن دارد و آن هم این است که توطئه‌های آنان شکست خورده است.

 سرلشکر رحیم‌صفوی: رئیس جمهور آمریکا به "زوال عقلی و سیاسی" مبتلاست

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضور پر شور مردم پشتوانه اقتدار ملی، بالندگی، امنیت و پیشرفت ایران اسلامی است.

به گزارش تسنیم از گرگان، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی صبح امروز در جمع مردم گرگان در راهپیمایی ٢٢ بهمن اظهار داشت: شما مردم دلاور گرگان و گلستان با این حضور آگاهانه به دوستان و دشمنان و همه رسانه های جهان و منطقه‌ای بار دیگر نشان دارید که پرچم اسلام‌‌‌خواهی، عدالت‌خواهی، ایران‌دوستی، هم‌گرایی، انقلابی‌گری و گفتمان ضدظلم، ضدفساد و تبعیض در دستان قدرتمند شماست و ملت ایران ‌و انقلاب اسلامی یک اسطوره و الگو برای همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: شما مردان و زنان و جوانان خداجو و شهید پرور با همه گرفتاری های معیشتی و اقتصادی که دارید و داریم به دشمنان اسلام و ایران که می‌خواستند در حوادث اخیر ایران را تجزیه کنند و انقلاب شما را سرنگون کنند پاسخی محکم دادید که ملت ایران تسلیم نمی‌شود.

سرلشکر صفوی این راهپیمایی عظیم مردمی و میلیونی در 1400 شهر کشور عزیزمان ایران را نمایش اقتدار و انسجام ملی و سیاسی همه قومیت های ایرانی عزیز و تجلی اراده الهی و بلوغ سیاسی، اجتماعی و غیرت دینی و ملی شما مردم گرگان و استان سرسبز گلستان دانست و افزود: پیام جهانی این راهپیمایی شما جوانان، پسران و دختران گرگان آن است که عملیات روانی، جنگ ترکیبی، جنگ شناختی، تحریم‌ها، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای ضد اسلام و ضد‌ایران، دشمنان آمریکایی، صهیونیستی، عربی و اروپایی در این حوادث اخیر شکست خورده است. آنها به رهبری آمریکا می‌خواستند به قول خودشان یک انقلاب جدید در ایران کنند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران افزود: رییس‌جمهور کم خرد آمریکا جو بایدن سوم نوامبر سال 2023 در کالیفرنیا آمریکا در سخنرانی اش گفت ما ایران را آزاد خواهیم کرد و بعداً هم رییس‌جمهور ایران را تعیین کرد، آن زن منافق آدمکش را معرفی کرد، البته با سلطنت‌طلبان هم که مدعی حکومت ایران هستند به اختلاف خوردند. همان منافقینی که دستشان به خون پاک 17 هزار شهید مظلوم ایران آغشته است. منافقینی که هم اکنون نوکران آمریکا، اسرائیل، اروپا و جیره بگیر و مزدور دلارهای برخی از کشورهای عربی شده اند.

رحیم صفوی تأکید کرد: آیا در این مواضع سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا که خودشان را ابرقدرت دنیا می پندارند، برداشت غلط، محاسبه اشتباه، نادانی و زوال عقلی و سیاسی را نمی‌بینید؟ آنها وفاداری و هوشمندی شما مردم قهرمان و صبور ایران را، آنها صلابت، خردمندی و حکمت و عقلانیت و محبوبیت رهبری ایران حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را محاسبه نکرده بودند.

وی با اشاره به  فرمان عفو عمومی که رهبری صادر کردند تأکید کرد:خدا را شکر که رهبری رئوف، مقتدر و البته مظلوم داریم. خدا را سپاس می‌گوییم که مردم از این اغتشاشات حمایت نکردند، از تجزیه ایران حمایت نکردند، از آنهایی که قرآن را آتش زدند، پرچم ایران را آتش زدند، عده‌ای از مردم بیگناه را کشتند و یا زخمی کردند، دست به تخریب اموال عمومی مردم زدند ولی ناکام شدند و رهبرانشان یک بار دیگر از مردم و رهبری ایران شکست خوردند.

سرلشکر صفوی با ارائه تحلیلی از شرایط و مسائل ایران ، منطقه غرب آسیا و جهان گفت: واقعیت و حقیقت آن است که هم اکنون ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با سرعت در حال تغییر و تحول است، تحولات سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی ، امنیتی، فناوری های جدید ، آب و هوایی و زیست محیطی. تغییر در ساختار قطب بندی قدرت جهانی قدیم و بروز و ظهور قدرت‌های جدید در جهان اما نکته مهم آن است که آنچه در آینده جهان و منطقه و ایران شاهد آن خواهیم بود، ممکن است از آنچه تاکنون در زندگی تجربه کرده‌ایم متفاوت باشد.

این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه نگاه ما و فهم ما به مسائل داخلی ایران و مسائل جهانی و منطقه ای بایستی یک نگاه کلان و جامع باشد افزود: این نگاه جامع نگر به ملتها، به جوانان ما معرفت و بصیرت می دهد تا جایگاه خودمان را در وضعیت کنونی کشور بازسازی کنیم و راه پیشرفت ، رفاه و آسایش و عزت ملت و کشورمان را بشناسیم و یک فهم مشترک بین مسئولان و مردم عزیزمان بوجود آید و با یک معرفت برای سال آینده و سالهای آینده کشور و ملت عزیزمان ایران برنامه و راهبرد داشته باشیم.

رحیم صفوی بنیادی‌ترین اصل در این تغییر و تحولات را چهار عامل تاثیرگذار عامل زمان، حرکت، فطرت و شکافهای فرهنگی، ارزشی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در سطوح ملی منطقه ای و بین المللی دانست.

سردار صفوی در رابطه با عامل گذشت زمان به یک سؤال اصلی اشاره کرد و گفت: آیا چهل و چهار سال گذشته دشمنان ما قوی تر شده اند یا ملت و نظام ایران قوی تر شده است؟ وی در پاسخ به این سؤال خاطرنشان ساخت: بطور مشخص منحنی عمر قدرت بزرگ ظالم و مستکبر جهان یعنی آمریکا رو به نزول و افول است.

سرلشکر صفوی مصادیق آن را در شکست تنها ابرقدرت شدن آمریکا بعد از فروپاشی شوروی سابق یا شکست ایجاد خاورمیانه جدید، آخرین آن هم قرار مفتضانه ارتش آمریکا و هم پیمانانش از افغانستان مظلوم بعد از بیست سال اشغال و انهدام و تجاوز به یک سرزمین و ملت مسلمان و هزینه کردن حدود 8 هزار میلیارد دلار و کشته و زخمی شدن حدود 35 هزار نیروی آمریکایی و دیگر هم پیمانانش دانشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: همین شکست را به فضل الهی در عراق و سوریه خواهد خورد و آمریکایی‌ها مجبور هستند از غرب آسیا و منطقه خلیج فارس فرار کنند. یعنی همان کاری که انگلیسی ها سال 1968 به بعد کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: آمریکایی‌ها در پروژه راه‌اندازی داعش و سرنگونی دو دولت سوریه و عراق شکست خوردند و این دو دولت و این دو ملت با حمایت‌های رهبری شجاع و دوراندیش و مجاهدت‌های مدافعان حرم و با خون پاک امثال حاج قاسم سلیمانی و شهدای لشکر فاطمیون افغانستان و حیدریون پاکستان و هزار شهید حزب‌الله لبنان، این پروژه تروریستی- تکفیری-آمریکایی-صهیونیستی و عربی شکست خورد.

سردار صفوی خاطرنشان ساخت: اگر می بینید در این حوادث اخیر، آمریکاییها از منافقین و سلطنت طلبان و عده ای از کسانی که در فضای مجازی زندگی می‌کنند برای براندازی ایران و تجزیه ایران حمایت کردند بخاطر همین قدرت ملت و نظام ایران است که در این حوادث هم شکست خوردند ولی ممکن است باز هم تکرار شود که هشیاری جوانان و دولتمردان را می‌خواهد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه عامل حرکت ملت ما در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، اسلام خواهی، ایران دوستی و تبعیت از رهبری ولایت فقیه بوده است گفت: فطرت انسانی و اسلامی قرن هاست که هویت ما ایرانیان را در سرزمین عزیز ایران شکل داده، وحدت و سازگاری همه قومیت های فارس، ترکمن، بلوچ، کرد، آذری که همه اصالتا آریایی هستند، فرهنگ وتمدن ایرانی و اسلامی ما را ساخته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: به فضل الهی جبهه مقاومت به رهبری ایران و با الگوگرفتن از صبر و تحمل و مجاهدت ملت بزرگ ایران در منطقه شکل گرفته و این جبهه مقاومت در مقابله با جبهه ظلم و جور آمریکایی ها، اروپایی ها، صهیونیست ها و برخی از کشورهای عربی است که سالهاست با راه اندازی جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به دنبال براندازی یا تضعیف ملت و دولت ایران هستند.

رحیم صفوی با بیان اینکه دولت ما و ملت ما در در برخورد با این ظالمین جهانی و منطقه ای دو نوع رفتار می توانند داشته باشند افزود:یکی تسلیم شدن و زانو زدن در برابر خواسته و اراده  آنها و دیگری مقاومت و مقابله با آنها.

سردار صفوی با اشاره به تجربه تاریخی انتخاب دو راه تسلیم یا مقاومت توسط ملت ها تصریح کرد:تجربه تاریخی نشان داده تسلیم ملت ها، تسلیم برخی از سیاسیون، تسلیم برخی از روشنفکران جوامع مختلف، ملت های مختلف باعث از بین رفتن هویت ملی، عزت ملی و استقلال آن ملت ها و تحقیر شدن آن ها و غارت منابع اقتصادی آنها شده است.

وی افزود: مثلا جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب 444 روز می گوید شاه ایران تسلیم پیشنهادهایی که سفارت ما انشاء می کرد بود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت، انتخاب ملت ایران است گفت:به همین جهت ملت های آزاده، شجاع، هوشمند و فداکار یک راه بیشتر ندارند و آن هم مقاومت است، ملت عظیم الشأن ایران به رهبری امام خمینی(ره) و ادامه راه آن بزرگوار توسط حضرت امام خامنه ای راه دوم را انتخاب کرده است.

وی با تأکید بر مشکلاتی که بر سر راه ملت ایران قرار دارد خاطرنشان ساخت:اگرچه این راه هزینه دارد، فشار همه جانبه دارد، محاصره اقتصادی دارد، و لیکن سرانجامش پیروزی است، این سنت و بشارت الهی است، "نصر من الله و فتح قریب‌ و همچنین "کتب الله لاغلبن انا و رسلی" در قرآن آمده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: این گفتمان عین عقلانیت است،  عین تجربه بشری ملت های استقلال طلب است، گفتمان مقاومت در بین ملت های اسلامی جا افتاده است، بیداری اسلامی یک کنش راهبردی و درازمدت جهان اسلام در برابر جهان استکبار است

سرلشکر صفوی با بیان اینکه تغییر در دانش و فناوری های جدید همه چیز را تغییر داده گفت:واقعیت آن است که امپراطوری رسانه ای، جنگ شناختی و شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تأثیر اصلی را در فکر، رفتار و سلیقه انسان ها می گذارد.

وی با بیان اینکه هر انسانی همان طور که فکر می کند، زندگی می کند و رأی می دهد گفت:امریکایی ها و غربیها می خواهند فرهنگ و ارزش های خودشان را به عنوان بالاترین ارزش های انسانی به دیگر مردم جهان غالب کنند.

سردار صفوی تأکید کرد: این تحمیل و سلطه فرهنگی برای ملت های آسیایی برای ملت های مسلمان که خودشان از فرهنگ ملی و تمدن چندهزارساله برخوردارند قابل قبول نیست.

صفوی افزود:واقعیت دیگری که غربیها باید بفهمند و شاید هم فهمیده باشند این است که تا سال 2050 جمعیت کنونی جهان به حدود 10  میلیارد نفر می‌رسد و مردم جهان به سمت خداگرایی و معنویت حرکت می کنند، تا سال 2050 جمعیت مسلمانان جهان به اندازه مسیحیان خواهد شد و از آن سال به بعد جمعیت مسلمانان بیشر خواهد شد اگرچه حکومت‌ها اکثرا در ید قدرت لائیک‌ها خواهد بود.

سید رحیم صفوی گفت:در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ما، کارگزاران حکومتی ما عامل زمان و حرکت را خوب بشناسند. راهبرد دشمنان خارجی را درست درک کنند و غافلگیر نشوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: راهبرد انقلاب و نظام اسلامی را تا 20 سال آینده چه راهبرد سیاست خارجی و چه داخلی، راهبرد اقتصادی، فرهنگی و احتماعی و جمعیتی را در قالب برنامه های 5 ساله مانند برنامه هفتم توسعه و آمایش سرزمین درست تنظیم کنند و برای این راهبردها مدیرانی خردمند و توانمند به کار بگیرند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد:از همه مهم‌تر این وحدت و انسجام در سطوح مختلف استانی و ملی و اجتماعی و سیاسی را تقویت کنند، مشارکت مردم در انتخابات را تقویت کنند و توکل و امید به آینده با اقدامات عملی مثل تولید و اشتغال زایی در سطوح خرد و کلان، رفع تنگنای معیشتی و اقتصادی و رفاه و عدالت اجتماعی و فضایی را برای مردم عزیزمان قابل لمس کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها