درخواست نمایندگان برای بازپسگیری لایحه‌ای درباره کوله‌بری

کد خبر: 1204515

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس گفت: درخواست برخی از نمایندگان استان‌هایی که مرز آبی دارند از دولت این است که لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار را برای اصلاح از مجلس پس بگیرد.

 درخواست نمایندگان برای بازپسگیری لایحه‌ای درباره کوله‌بری

غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، گفت: بزرگتری اشکالی که به این لایحه وارد شده این است که 2 موضوع متفاوت کوله بری و ته‌لنجی را در یک لایحه گنجانده است.

وی افزود: بنده با بخش کوله‌بری این لایحه موافق هستم اما بخش ته‌لنجی لایحه مذکور نه تنها مشکلی از مردم را حل نمی‌کند بلکه چندین مسئله دیگر هم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با اشاره به یکی از اشکالات این لایحه در موضوع ته‌لنجی گفت: برای مثال در این لایحه آمده که ظرف 5 سال بحث ته‌لنجی بسته شود، بخش عمده‌ای از درآمد مرد منطقه از همین راه است، این را جمع کنیم منبع درآمد مردم منطقه چه می‌شود؛ ساماندهی مساوی با تعطیل شدن ته‌لنجی و نابود کردن منطقه و مهاجرت مردم این مناطق به حاشیه شهرهای بزرگ است.

کرمی عنوان کرد: بهتر بود که دولت برای تدوین این لایحه با نمایندگان منطقه، مرزنشینان و لنج داران مشورت می‌کرد تا چنین ایراداتی را نداشته باشد و قابل اجرا باشد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه در این باره بنده جلسه‌ای با نیکزاد نایب رئیس مجلس، جمیری نماینده بوشهر و مسئولان تعاونی لنج داران منطقه داشتم، اظهار کرد: درخواست نمایندگان بازپسگیری  لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار  است و قرار شد که مجمع نمایندگان استان‌هایی که مرز دریایی دارند از دولت بخواهیم که لایحه را از مجلس پس بگیرد و آن را اصلاح کند و اگر این اتفاق نیفتد در کمسیون دفاع خواهیم کرد تا بند‌های مربوط ته‌لنجی حذف شود./ تسنیم

به گزارش تسنیم، اخیرا دولت لایحه 2 فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان را به مجلس ارائه کرد که نمایدگان در جلسه علنی روز(چهارشنبه 5 بهمن ماه) با اکثریت آرا با بررسی دوفوریتی لایحه مذکور موافقت کردند که لایحه برای برریس به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها