لگد زیر میز ائتلاف اپوزیسیون

کد خبر: 1204556

۸ چهره ضدانقلاب قرار بود در دانشگاه جورج‌تاون گرد هم بیایند؛ با وجود این، تنها ۴ نفر از آنها حضور فیزیکی داشتند و سرکرده گروهک کومله که یکی از مدعوین بود، در مصاحبه با شبکه‌ای کردی‌زبان بحث تجزیه‌طلبی را مطرح کرد.

لگد زیر میز ائتلاف اپوزیسیون

دانشگاه جورج‌تاون در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نشست چند چهره ضدانقلاب بود، در این نشست که از مدت‌ها قبل بر سر آن تبلیغ می‌شد و شبکه‌های معاند نیز آن را پوشش زنده می‌دادند قرار بود 8 نفر (رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، شیرین عبادی، مصی علینژاد، گلشیفته فراهانی، علی کریمی و عبدالله مهتدی) گرد هم بیایند تا به‌نوعی اتحاد خود را به نمایش بگذارند.

میان این جمع تنها گلشیفته فراهانی و علی کریمی بودند که به رضا پهلوی در ماجرای وکالت دادن بها داده بودند اما با شکست پروژه وکالت‌گیری، اپوزیسیون تصمیم گرفت این‌بار کنار هم در شب پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی کنند تا بعد از شکست اغتشاشات و آشوب‌ در ایران وانمود کنند همچنان در حال مبارزه هستند؛ با وجود این، از جمع 8نفره تنها 4 نفر حضور داشتند؛ شیرین عبادی و عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله پیام ویدئویی دادند و گلشیفته فراهانی پیامی مشترک با علی کریمی را خواند.

ترجیع‌بند صحبت‌های دانشگاه جورج‌تاون تقاضای مداخله کشورهای غربی و همکاری آنها علیه ایران و تحریم بیشتر کشور شد چنان‌که نازنین بنیادی بازیگر و پارتنر سابق تام کروز از افزایش فروش نفت ایران ابراز نگرانی کرد. حضور عبدالله مهتدی سرکرده کومله نشان داد که اپوزیسیون مرزبندی روشنی با تجزیه‌طلبان ندارد اما حامد اسماعیلیون مدعی شد: بخشی از جامعه نگران مسایلی چون آنارشی، تجزیه و استبداد هستند و ما باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

اسماعیلیون پیشتر نشان داده بود که مخالفتی با تجزیه‌طلبی ندارد و در اجتماع برلین که وی مسئول برگزاری آن بود، به تجزیه‌طلبانی همچون بهروز بوچانی نویسنده کُردتبار و تجزیه‌طلب، شهاب شیخی فعال کُرد و فریبا بلوچ تریبون داده شد.

حالا یک روز بعد از نشست دانشگاه جورج‌تاون، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله که تجزیه کردستان ایران از جمله اهداف آنهاست و در طول 44 سال گذشته بارها اقدام به ناامن کردن غرب کشور و حملات تروریستی کرده بودند، در مصاحبه با تلویزیون روداو متعلق به نچیروان بارزانی گفته است: ناسیونالیست‌های تندرو و پان‌ایرانیست‌ها ما را قبول ندارند و مخالف ملت خواندن ما هستند اما  پس از آزادی خواست خود را (تجزیه) مطرح می‌کنیم و الآن وقتش نیست، بعدها آرایش سیاسی عوض می‌شود و لزوما چنین نیست که افراد و نیروهایی که در حال حاضر به هم نزدیک‌اند در آینده هم چنین باشند."/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها