نظر نماینده مجلس درباره بسته ترکیبی وزارت راه و شهرسازی دربحث مسکن

کد خبر: 1204583

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بسته ترکیبی وزارت راه و شهرسازی دربحث مسکن راهگشاست.

نظر نماینده مجلس درباره بسته ترکیبی وزارت راه و شهرسازی دربحث مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بسته ترکیبی وزارت راه و شهرسازی دربحث مسکن راهگشاست.

مجتبی یوسفی عضو، با اشاره به اینکه حوزه مسکن بیش از 50درصد هزینه سبد خانوار را شامل می‌شود، گفت: برای تامین مسکن مورد نیاز کشور دو راه حل کوتاه مدت و بلندمدت وجود دارد که در راهکارهای کوتاه مدت، استفاده از مولفه‌های مالی از جمله اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تبدل مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی می‌تواند موثر باشد. همچنین در راهکار بلندمدت تامین مسکن با اصلاح بافت فرسوده می تواند راهکاری کارگشا باشد که علاوه بر تامین مسکن به نوسازی بافت فرسوده نیز می‌انجامد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون تولید ملی مسکن، مجلس شورای اسلامی توجه به بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را دنبال کرد؛ چراکه احداث مسکن در شهرهای جدید با توجه به این‌که فاقد زیرساخت مناسب هستند، مردم را با مشکلاتی از قبیل اشتغال، خدمات، مؤلفه‌های فرهنگی و... مواجه می‌کند.

وی با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده خاطرنشان کرد: بانک‌ها مکلف شدند سالانه 20 درصد از تسهیلات خود بالغ بر 360هزار میلیارد تومان را به مسکن اختصاص دهند که این امر با تغییر دولت، اهتمام رئیس‌جمهور و برنامه‌ریزی جدید وزارت راه در دوران سکانداری مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی می‌تواند به نتایج مثبتی منجر شود.

یوسفی همچنین اظهار کرد: ارایه مشوق‌هایی از جمله اعطای حداکثر دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری های انتفاعی و دیگر موارد می تواند اتفاقی قابل توجه در نوسازی بافت فرسوده و تشویق سازندگان و مالکان به نوسازی در بافت فرسوده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز با اشاره به پیگیری پرداخت تسهیلات مسکن تشریح کرد: حل موضوع مسکن به‌عنوان پیشران اقتصادی باعث رونق اقتصاد می‌شود و نیاز اساسی مردم است، که در این راستا بسته ترکیبی وزارت راه و شهرسازی راهگشاست و این موضوع با کمک و نظارت مجلس شورای قابل پیگیری است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها