در دیدار نوروزی و محمد مایگا سفیر جدید مالی در تهران چه گذشت؟

کد خبر: 1204633

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی گفت: مجالس دو کشور و به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی می توانند با مراودات دوجانبه، در افزایش حجم تبادلات اقتصادی و فرهنگی موثر باشند.

در دیدار نوروزی و محمد مایگا سفیر جدید مالی در تهران چه گذشت؟

 محمد مایگا سفیر جدید مالی در تهران، امروز یکشنبه (23 بهمن ماه) با  حسن نوروزی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی دیدار و گفتگو کرد.

نوروزی در ابتدای این دیدار با اشاره بر ضرورت حفظ و توسعه سطح مناسبات دوکشور، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالی در شرایط مطلوبی ارزیابی می شود.

وی در این خصوص افزود: ظرفیت روابط پارلمانی، در گسترش همکاری‌های مجالس دو کشور بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با بهره مندی از آن، به سطح بالاتری از روابط دوستانه دست پیدا کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران و مالی بتوانند در تعامل با یکدیگر، عرصه های همکاری در حوزه های مختلف را شناسایی نمایند.

وی افزود: مجالس دو کشور و به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی می توانند با مراودات دوجانبه، در افزایش حجم تبادلات اقتصادی و فرهنگی موثر باشند.

وی در این راستا بر آمادگی کشورمان برای توسعه هرچه بیشتر روابط با مالی، تأکید کرد.

نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی دارد و ما همواره برای روحیه استقلال طلبی مردم مالی در مبارزه با استعمار ارزش قائلیم و به شما دست یاری و همکاری می‌دهیم.

سفیر مالی در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت تداوم گفتگوهای پارلمانی میان ایران و مالی گفت: پارلمان مالی از توسعه گفتگوها میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: معتقدیم این قبیل دیدارها و تبادل هیات‌ها در سطوح مختلف از جمله روسای مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی، تأثیر مستقیمی در تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور خواهد گذاشت.

محمد مایگا در پایان افزود: از توسعه همکاری‌ها بویژه در حوزه تجاری، صنایع، کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده شاهد افزایش تعاملات مقامات دو کشور در این عرصه‌ها باشیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها