رییسی پیش از عزیمت به چین چه گفت؟ | برنامه رئیس جمهور در چین

کد خبر: 1204830

رئیس دولت سیزدهم گفت: اجرایی شدن سند راهبردی ایران و چین در سفر به چین دنبال خواهد شد.

رییسی پیش از عزیمت به چین چه گفت؟ | برنامه رئیس جمهور در چین

رئیس جمهور پیش از عزیمت به چین گفت: با کشور چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی و در جهت استقلال سیاسی مواضع مشترک داریم؛ این مواضع ما را کنار هم قرار داده تا همکاری خوبی با چین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل مختلف در سطح منطقه و جهانی داشته باشیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی پیش فرودگاه مهراباد را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد.

رئیسی پیش از عزیمت به این سفر، طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: ما در سازمان همکاری‌های شانگهای عضویت داریم و این عضویت ارتباط ما را با کشورهای منطقه و آسیا نزدیک می‌کند؛ با این عضویت، ارتباط ما با زیرساخت‌های منطقه‌ای قطعی شده و و زمینه خوبی برای ارتباط با کشورهای آسیا از جمله کشور بزرگ چین فراهم شده است.

وی افزود: ما ارتباطات جهانی و بین‌المللی خوبی داشته و با کشور چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی و در جهت استقلال سیاسی مواضع مشترک داریم؛ این مواضع ما را کنار هم قرار داده تا همکاری خوبی با چین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل مختلف در سطح منطقه و جهانی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در این سفر با رئیس‌جمهور چین و مسئولان عالی این کشور دیدار می‌کنیم و همکاران من با همتایان خود ملاقات‌ها و نشست‌هایی خواهند داشت. امیدواریم این سفر برای توسعه رواط همه‌جانبه با چین موثر باشد و موجب ارتقای سطح روابط باشد، چراکه این خواست دو کشور است.

برنامه رئیس جمهور در چین

بر اساس این گزارش، آیت الله رئیسی ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی در کنگره ملی چین مورد استقبال رسمی شی‌جین‌پینگ همتای چینی خود قرار خواهد گرفت و پس از مذاکرات مشترک و ملاقات خصوصی، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

دیدار نخست‌وزیر و رئیس کمیته دائمی کنگره خلق چین، حضور و سخنرانی در دانشگاه پکن، دیدار با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چینی، گفتگو با نخبگان و فعالان اقتصادی چین و گفتگو با ایرانیان مقیم از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر سه روزه خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت، رئیس‌کل بانک مرکزی و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها