اظهار نظر ابطحی درباره عفو رهبری / این اقدام را عملی اصلاحی میدانیم

کد خبر: 1204915

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عفو رهبری باید مبنا و پایه رویکرد سیاسی کشور قرار گیرد، گفت: از آزادی دستگیرشدگان خوشحال هستیم و این اقدام را عملی اصلاحی در کشور میدانیم.

اظهار نظر ابطحی درباره عفو رهبری / این اقدام را عملی اصلاحی میدانیم

محمدعلی ابطحی در رابطه با عفو گسترده رهبر معظم انقلاب و پیرو آن «بسته وحدت آفرین» دولت، اظهار داشت: هر اقدامی که بتواند باعث کاهش خشونت و صمیمی‌تر شدن ارتباطات آحاد ملت با یکدیگر شود قطعاً مورد توافق و تأیید ملی خواهد بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح داشت: تفکر اصلاح طلبی این است که نواقص و ضعف‌ها را پیدا و در جهت رفع آنها اقدام کند.

ابطحی با بیان اینکه از آزادی دستگیر شدگان خوشحال هستیم و این اقدام را عملی اصلاحی در کشور میدانیم، گفت: امیدواریم عفو و بخشش گروهی که از سوی دولت مطرح شده به صورت یک پکیج در بیاید و مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری کنند.

وی با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو محکومان و متهمان حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: این عفو از این جهت اهمیت دارد که برای اولین بار به صورت رسمی اعلام شده است که آزادشدگان در ارتباطات با حوادث اخیر بوده‌اند؛ چراکه کمتر سابقه داشته است که به صورت رسمی در مورد زندانیان امنیتی و سیاسی اعلام نظر شود.

وی با بیان اینکه این عفو می‌تواند گشایشی در امور سیاسی کشور باشد، افزود: این اتفاق می‌تواند گشایشی باشد برای فهم و شنیدن حرف معترضان و کسانی که به معنای واقعی به وضع موجود اعتراض و انتقاد دارند.

ابطحی تاکید کرد: امیدواریم در آینده هم تلاش شود که دیدگاه اعتراضی که براساس قانون اساسی یک امر پذیرفته شده است، بهتر شنیده و دیده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان این‌که کسانی که دیدگاه افراطی در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبری را مورد توجه قرار دهند، گفت: این عفو که مورد تأیید رهبری قرار گرفته است، باید یک مبنا و پایه برای رویکرد سیاسی کشور باشد. / مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها