وزیر کشور: مدیریت بحران یک کار راهبردی است

کد خبر: 1204945

وزیر کشور گفت: مدیریت بحران یک کار راهبردی است و ما باید پیش از همه برای وقایعی که پیش می آید، برنامه ریزی داشته باشیم.

وزیر کشور: مدیریت بحران یک کار راهبردی است

احمد وحیدی صبح سه شنبه در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با اشاره به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و همچنین سوریه و ترکیه اظهار داشت: باید با استفاده از مهارت های مدیریتی، انسانی، نرم افزاری و تجهیزاتی مسأله بحران را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی در زمان بروز بحران مهم و با اهمیت است  افزود: بحران ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی دارد و باید همه جنبه های آن در نظر گفته شود.

وزیر کشور در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: در کشور با احساس مسئولیت همگانی بخش زیادی از بحران را مدیریت می‌کنیم و دستگاه‌های مختلف مانند سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه ها و نهادها با هم بسیج و هماهنگ هستند که این ظرفیت بزرگی در جمهوری اسلامی است.

وحیدی ادامه داد: نمونه این همکاری بین دستگاههای مختلف را در زلزله خوی، طبس، اندیکا، هرمزگان و حتی در زمان وقوع سیل داشتیم که سبب شد آنها با حضور همه جانبه و هماهنگ، به یاری هموطنان بشتابند.

وزیر کشور به امدادرسانی به زلزله زدگان خوی اشاره کرد و گفت: حضور به موقع نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده سبب شد با وجود اتفاق های ناخوشایند، در همان ابتدا نیازها و مشکلات اولیه زلزله زدگان برطرف شود.

نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور روز سه شنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها