ترجمه/ یادداشتی از صالح البلوشی

زلزله ویرانگر و چهره زشت سیاست آمریکایی

کد خبر: 1204970

یک روزنامه‌نگار عمانی نوشت: در زمانی که همه کشورهای دنیا با مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و نسبت به ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور اقدام کردند آمریکا و اروپا در خصوص مردم سوریه کمترین اقدام و توجهی صورت ندادند.

زلزله ویرانگر و چهره زشت سیاست آمریکایی

صالح البلوشی روزنامه نگار عمانی/ ترجمه از سایت فردا: مواضع آمریکا و اروپا پس از زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه چندان عجیب و غیر منتظره نبود. از آغاز وقایع سوریه در سال 2011 تا کنون مواضع و رویکرد ایالات متحده و اروپایی ها کاملا روشن و مشخص بود است که آنها هدفی به جز سرنگونی دولت حاکم در سوریه و ایجاد بحران و آشوب در این کشور نداشتند، همان شرایطی که در آوریل 2003 در عراق صورت دادند و یا در سال 2012 با حمایت از گروه های تندرو و مسلح در لیبی اجرا کردند.

آمریکا و اروپا با همین روش موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم بی گناه سوریه شدند و پس از آنکه نتوانستند پروژه سرنگونی حکومت و چند پاره کردن این کشور را به نتیجه برسانند تحریم های سنگینی را علیه ملت و دولت سوریه وضه نمودند که قانون قیصر یکی از بدترین آنهاست.

در زمانی که همه کشورهای دنیا با مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و نسبت به ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور اقدام کردند آمریکا و اروپا در خصوص مردم سوریه کمترین اقدام و توجهی صورت ندادند و حتی از ارسال یک پیام تسلیت خودداری کردند. این آشکارترین نشانه از دروغگویی حکومت هایی است که مدعی بودند شدیدترین تحریم ها را با هدف آزادسازی ملت سوریه علیه دولت این کشور اعلام کردند تا مردم این کشور را از شر دیکتاتوری نجات دهند اما وقایع روزهای اخیر جعلی بودن این ادعاهای دروغین را نمایان ساخت.

حقیرتر از آمریکا و اروپا برخی چهره های مطرح رسانه ای هستند که خودشان را به عنوان مخالفان نظام حاکم در سوریه معری می کنند اما آنچنان از فضایل اخلاقی و انسانی دور شده اند که به جای فراموش کردن اختلافات و درگیری های سیاسی در این مقطع و در حالی که جهان با یک وظیفه و مسئولیت انسانی مواجه است در حساب های کاربری خودشان اعلام می کنند که باید از ارسال هرگونه کمکی به سوریه خودداری شود و از آمریکا درخواست می کنند به تحریم های ظالمانه خودش علیه این ملت در همین شرایط بحرانی ادامه بدهد.

به خوبی می دانیم که بسیاری از این چهره های رسانه ای و یا در واقع بلندگوهای اجاره شده ایالات متحده در سال های گذشته بعد از هر حمله موشکی به دمشق از خوشحالی می رقصیدند و روز و شب بدون آنکه شرمگین باشند از آمریکا درخواست می کردند با حمله نظامی حکومت سوریه را سرنگون کند. آنها شاید نتیجه دخالت نظامی آمریکا در عراق، لیبی و افغانستان را فراموش کرده باشند.

همزمان با آشکار شدن ادعاهای دروغین آمریکا و مواضع منافقانه اروپا در قبال سوریه زلزله ویرانگر البته مواضع مثبت دوستان حقیقی سوریه ازجمله برخی کشورهای عربی همچنین روسیه و ایران را نیز نمایان ساخت. کشورهایی که به سرعت به یاری مردم سوریه شتافتند و با همدردی و ارسال کمک های انسان دوستانه همدردی خودشان را نشان دادند. عمان نیز در این وقایع مواضع و عملکردی داشت که باعث افتخار بود. تماس مستقیم پادشان با بشار اسد و اعلام همدردی ملت عمان به همراه ارسال فوری کمک های دولت ازجمله مواد غذایی و سایر اقلام مورد احتیاج به کشورهای ترکیه و سوریه. همانطور که علاوه بر ایران و روسیه کشورهای عراق ، مصر ، امارات، الجزایر، تونس، لیبی، اردن و حتی هند، پاکستان و ونزوئلا هم کمک های خودشان را در سریع ترین زمان ممکن به سوریه ارسال کردند.

شکسته شدن تحریم های ظالمانه علیه سوریه باید به یک مطالبه جمعی از جانب کشورهای عربی، اسلامی و همینطور سایر کشورهای جهان مبدل شود. آزادگان جهان باید پوزه قانون ظالمانه قیصر را به خاک بمالند تا همچنان شاهد پیروزی قیام های اسلامی در برابر قوانین ظالمانه آمریکایی باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها