هراس از قدرت پهپادی ایران

کد خبر: 1205323

یک مقام ارشد نظامی آمریکا در پی هراس از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای پیش بینی مبدا حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

هراس از قدرت پهپادی ایران

یک مقام ارشد نظامی آمریکا در پی هراس از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای پیش بینی مبدا حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که واشنگتن، رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا در خلیج فارس از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی مبدا حملات پهپادی ایران، استفاده خواهند کرد.

ژنرال ژاکلین ون اوست، فرمانده مرکز یو اس ترانسکام  و مسائل حمل و نقل و ترابری  آمریکا در سراسر جهان، این اظهارات را در  یک جلسه توجیهی رسانه ای مجازی پس از بازدید از تعدادی از کشورهای غرب آسیا، با ادعای تاکید بر امدادرسانی به ترکیه و سوریه بیان کرد.

این مقام نظامی آمریکایی گفت که گروه ضربت ۹۹ آمریکا از پهپادها برای ایجاد شبکه استفاده می کند و یک دفاع هوایی و موشکی یکپارچه برای مقابله با پهپادهای ایرانی و تعیین چگونگی اقدام جمعی دارد.

 در پی هراس واشنگتن از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران، ۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با برنامه پهپادی تهران شده‌اند.

به گزارش ایرنا، هنری کوئلار، نماینده کنگره آمریکا با رهبری گروه دو حزبی متشکل از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه ای از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است با برنامه پهپادی ایران مقابله کند.

در این نامه بر اساس اتهامات آمریکا و غرب در ماههای اخیر به ایران در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، از بایدن خواسته شده است که رویکردی هماهنگ و همه جانبه برای اختلال در زنجیره‌های تامین پهپادهای ایران و توقف جریان ورود قطعات پهپادی ساخت آمریکا به ایران به کار گیرد.

این مقام آمریکایی افزود که  تیم‌های مشترک پدافندی در منطقه از هوش مصنوعی برای غربالگری داده‌ها به منظور شناسایی تهدیدها و  پیش‌بینی مبدا تهدیدهای آتی» استفاده می‌کنند.

وی ادعا کرد که فعالیت یکپارچه شرکای شورای همکاری خلیج فارس از اطلاعات لازم از جمله استفاده از فناوری پیشرفته رژیم اسرائیل استفاده می کند. این یک راه طولانی است، اما  پیشرفت ها بسیار امیدوارکننده و نوید بخش است.

این مقام نظامی آمریکایی مدعی شد: بزرگترین نگرانی‌های ما تهدیدهای ناشی از ایران است. سیاست‌های خطرناک آنها باعث بی‌ثباتی می‌شود. باید به صورت جمعی با این چالش مقابله کنیم و اینگونه  می‌توانیم تهدیدها را با کمک هم ببینیم و به صورت مشترک به آن پاسخ بدهیم.

به گزارش ایرنا، غرب به رهبری آمریکا از ماهها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی ایران می گوید: محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

تهران معتقد است: استناد به بند ۴ (الف) ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ فاقد مبنای قانونی و حقوقی است؛ زیرا فعالیت های مشمول بند مذکور تنها در صورتی نیاز به تأیید قبلی شورا دارد که دولت صادرکننده آن اقلام مربوطه را بدون توجه به درج آنها در سند S/۲۰۱۵/۵۴۶ تعیین کند که "می تواند به توسعه سیستم های حمل سلاح هسته ای کمک کند". با این حال، ایران به‌طور رسمی و صریح اعلام کرده است که «هیچ‌گاه اقلامی را که به‌نظر می‌رسد می‌تواند به توسعه سیستم‌های حمل سلاح هسته‌ای کمک کند، نه تولید کرده و نه عرضه نکرده، و همچنین قصد تولید و عرضه آن‌ها را ندارد».

بر این اساس، ایران هیچ موردی را که مشمول بند ۴ (الف) ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ باشد، به روسیه منتقل نکرده است و هرگونه ادعای خلاف آن بی‌اساس بوده و رد می‌شود.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام گفت: ما قبلاً گفتگوهای دوجانبه با اوکراین برای رفع سوء تفاهمات موجود در این زمینه برگزار کرده ایم. علاوه بر این، تعدادی از پهپادهایی که قبل از جنگ اوکراین توسط ایران به روسیه منتقل شده‌اند - که ذیل ویژگی فنی مندرج در بند ۴ (الف) ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ قرار نمی گیرند، برای استفاده در جنگ اوکراین نبوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین، کمپین اطلاعات نادرست و اتهامات بی اساس علیه ایران باید پایان یابد. این تلاش ها هیچ هدفی جز منحرف کردن توجه از انتقال مقادیر انبوه تسلیحات پیشرفته توسط کشورهای غربی به اوکراین به منظور طولانی کردن درگیری ندارد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها