اژه ای: رهبر انقلاب دست چدنی پشت دست مخملی را برای مردم افشا کردند

کد خبر: 1205409

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که «پیروزی در مقابل قدرت‌های بزرگ غرب و شرق آموزه قرآن بود»، گفت: رهبر انقلاب دست چدنی پشت دست مخملی را برای مردم افشا کردند.

اژه ای: رهبر انقلاب دست چدنی پشت دست مخملی را برای مردم افشا کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۲۷ بهمن) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت موسی‌ کاظم (ع) و تبریک اعیاد و مناسبت‌های پرخیر و برکت ماه رجب‌المرجب، به حضور حماسی و باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: من از صمیم قلب و با تمام وجود، به سبب حماسه‌ای که مردم متدین، بصیر و زمان‌شناس کشورمان در یوم‌الله ۲۲ بهمن خلق کردند، هم شاکر خداوند متعال هستم و هم از مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به برنامه‌ها، تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های فراوان و گسترده قدرت‌های استکباری و شیاطین کوچک و بزرگ و جریانات مخالف اسلام، قرآن و نظام اسلامی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: مردم کشورمان در این شرایط و با وجود سختی‌هایی که در زندگی خود دارند، در سرمای شدید هوای روز ۲۲ بهمن و در حمایت از ارزش‌های نظام اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند و در نصف روز و در عرض چند ساعت امیدهای دشمنان و عوامل داخلی آنها را ناامید کردند. با مشاهده جمعیت بی‌نظیر، بااحساس و باشعور حاضر در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، با خود بار دیگر عهد بستم که با تمام وجود و با تمام توان در خدمت این مردم باشم.

وی با بیان این‌که «قرآن معجزه پیامبر اسلام (ص)، اعجازی همیشگی است»، گفت: قرآن کریم پاسخگوی جامع نیازهای بشر است و این کتاب آسمانی و مقدس، منظومه و مجموعه‌ای به هم پیوسته از آموزه‌هایی است که مشروط بر تامل و تدبر و تفقه و عمل به آنها، تضمین‌کننده دنیا و آخرت نه فقط یک جمعیت خاص در یک جغرافیای مشخص بلکه تمامی بشریت است.

رئیس دستگاه قضا با بیان این‌که «در قرآن کریم دریایی بی‌کران از مفاهیم و مضامین مورد نیاز ساحت‌های مختلف زندگی بشری نهفته است»، گفت: قرآن کریم به ما می‌آموزد که چگونه اقتدار و قدرت امنیتی و بازدارنده ایجاد و از منافع خود حراست کنیم و به چه شکل از مواهب دنیوی به منظور برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه استفاده کنیم؛ این معجزه الهی به ما می‌آموزد که چگونه فرهنگ و سیاست و اقتصاد را تنظیم و اجرا کنیم تا در عین وجود اختلافات فکری و سلیقه‌ای، از زندگی مسالمت‌آمیز بهره‌مند باشیم. اگر به آموزه‌های قرآن کریم توجه و عمل کنیم، آن‌گاه اختلافاتی که در ابعاد مختلف فکری و عملی و جسمانی و …‌ داریم، به سکوهایی برای ارتقاء و پیشرفت و بهره‌مندی‌های بیشتر ما از مواهب دنیوی تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به تأثیر و تأثری که مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بر یکدیگر دارند گفت: آموزه‌های قرآنی منظومه‌ای است که تمامی عرصه‌ها و ابعاد و شئون زندگی اجتماعی بشر را در خود جای داده است و چنانچه به صورت صحیح به این آموزه‌ها عمل کنیم، سعادتمند می‌شویم؛ اما چنانچه در بخش‌هایی از زندگی اجتماعی به مکاتب الحادی یا غربی تأسی کنیم و صرفاً آموزه‌های قرآنی را در بخش‌هایی مشخص از زندگی اجتماعی خود به کار ببریم، آن‌گاه به توفیق مطلوب نائل نمی‌شویم.

وی هم‌چنین با اشاره به اقتدار و قدرت و بازدارندگی و ابهتی که جمهوری اسلامی اسران در دنیا پیدا کرده است، اظهار کرد: اقتدار امروز ما ناشی از تبعیت و پیروی از امامین انقلاب است؛ همان‌ها که به صورت جامع به آموزه‌های قرآنی و دینی عمل کرده و می‌کنند؛ با همین رویکرد و نگرش است که مردم ما از ابتدای انقلاب بدون توجه به عده و عدّه‌ی قدرت‌های شیطانی، در برابر آنها ایستادند و آنها را به عقب راندند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مضامین قرآن کریم در باب دشمن‌شناسی گفت: با تامل و تدبر و عمل به آموزه‌های قرآنی می‌توانیم نفوذی‌ها و منافقین را بشناسیم؛ باید توجه داشت که خط نفاق فقط مخصوص صدر اسلام و یا دوره‌ای مشخص نبوده و نیست و امروز هم خط نفاق و نفوذ وجود دارد.

وی با اشاره به گسترش روحی تعاون و ‌مواسات و همدلی در مردم ایران اسلامی به واسطه تأسی به آموزه‌های متعالی قرآن کریم، گفت: مردم ایران اسلامی در تبعیت از مفاهیم و مضامین بلند و متعالی قرآنی در همه مقاطع زمانی به خصوص در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه و شیوع بیماری‌هایی نظیر کرونا و همچنین ایام خاصی همچون اربعین و … روحیه تعاون و مواسات و کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود را که متأثر از فرهنگ قرآنی است، به منصه ظهور می‌گذارند.

وی با اشاره به تأکیدات مندرج در آموزه‌های قرآنی مبنی بر توجه به حقوق مردم و محرومان گفت: با عمل به آموزه‌های قرآنی و توجه به حقوق مردم به ویژه ضعفا و ایتام، جامعه‌ای عادلانه‌تر و مطلوب‌تر خواهیم داشت.

رییس قوه قضاییه هم‌چنین باشاره به مقوله نشر اکاذیب و هتک آبرو و حیثیت افراد که بعضاً به سبب بی‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و اسلامی در جامعه ما مشاهده می‌شود، گفت: دشمنان با دستگاه‌های عظیم تبلیغاتی خود یک دروغی را در جامعه ما پمپاژ می‌کنند و بعضاً مشاهده می‌شود که خودمان آن دروغ را بازنشر می‌دهیم؛ این امر ناشی از عدم توجه کامل به دستورات و آموزه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف تربیتی فرزندان در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بسیاری از رفتارهای صحیح اجتماعی، اخلاق‌مداری، انضباط، عدم اسراف و احترام به دیگران را باید از سنین کودکی به فرزندان آموخت و در این صورت است که این فرزند در آینده به شهروندی اخلاق‌مدار، منضبط و خیرخواه تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که «ما امروز به شدت نیازمند آن هستیم که هر چه می‌توانیم بنیان خانواده را تقویت کنیم»، گفت: اگر نهاد خانواده با مودّت و صمیمیت بنا شود، جامعه نیز قابل قبول و ایده‌آل خواهد شد و چنانچه خدای ناکرده از بنیان خانواده غفلت کنیم ضررهای هنگفتی را متحمل می‌شویم. امروز دشمنان و شیطان‌صفتان در صدد تضعیف بنیان خانواده هستند و چنانچه بنیان خانواده تضعیف شود، جامعه خود به خود به سمت سستی و فترت حرکت می‌کند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه نظام اجتماعی اسلام بر بنیان نهاد خانواده بنا شده است، عنوان کرد: خداوند متعال برای تبیین کلمه حق و اقامه آن و هدایت بشر، بر روی یک خانواده و یک اهل‌البیت، حسابی ویژه‌ باز کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز با اشاره به شرکت ۳۴ هزار نفر در پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت، گفت: تربیت ۲۰ هزار حافظ قرآن در یک‌ دوره ۵ ساله، تشکیل شبکه فعال و منظم قرآنی و همچنین ایجاد یک سامانه جامع اطلاعات قرآنی، از جمله برنامه‌های آینده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم، با حضور رئیس قوه قضاییه از نفرات برگزیده پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در بخش‌های مختلف، تجلیل به عمل آمد و از طرح تربیت ۴ هزار حافظ قرآن و هزار معلم حفظ و روخوانی قرآن کریم نیز رونمایی شد.

میزان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها