رئیسی: تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند /تحریم ها در واقع همان جنگ است اما ابزار آن عوض شده

کد خبر: 1205612

رییس جمهور ایران در گفت‌وگو با شبکه‌ای چینی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی نتوانسته است به هدف خود که «متوقف کردن مردم ایران» بود، دست پیدا کند.

رئیسی: تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند /تحریم ها در واقع  همان جنگ است اما ابزار آن عوض شده

به گزارش شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در گفت‌وگو با این شبکه که بخشی از آن منتشر شده است، درباره تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه ایران گفت: در واقع این همان جنگ است، اما ابزار آن عوض شده است؛ دیروز ابزار نظامی بود، امروز ابزار تحریم است و آن‌ها بسیار بی‌رحمانه این تحریم‌ها را دنبال می‌کنند. حتی دارو را که مورد نیاز بیماران است، برای ایران تحریم‌ کرده‌اند. حتی برای بیماران پروانه‌ای که بچه‌ها به آن مبتلا هستند و برای خانواده‌هایشان بسیار زجرآور است، داروهای مورد نیازشان را تحریم کرده‌اند.

رئیسی ادامه داد:  واکسن کرونا را هم تحریم کردند. در اولین دیداری که با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک داشتم، ایشان در ابتدای دیدار از من عذرخواهی کرد. گفت که «من عذر می‌خواهم که هر چه تلاش کردم، نتوانستم تحریم‌ها را نسبت به واکسن کرونا از روی ایران بردارم.»

او تاکید کرد: شما و همه مردم دنیا خوب  می‌دانید که تحریم‌ها نتیجه‌اش فشار آوردن بر مردم است؛ آن‌ها در سخن این را اعلام می‌کنند که تحریم‌ها به خاطر فشار آوردن بر حکومت ایران است، اما نتیجه این تحریم‌ها در زندگی مردم است.

رییس جمهور ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: آن‌ها و طرفدارانشان همیشه اعلام می‌کردند که حکومت ایران این شش ماه، آن شش ماه، امسال یا آن سال پایان می‌پذیرد، اما قریب به نودتا شش ماه می‌گذرد و آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زدند، خودشان دیگر نیستند؛ بعضی‌هایشان در این عالم نیستند و بعضی‌هایشان دیگر مسئولیتی ندارند و یا ناتوان شده‌اند. اما می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران بسیار درخشنده‌تر، توانمندتر و کارآمدتر از همیشه دارد ادامه می‌دهد.

رئیسی همچنین گفت: تحریم‌ می‌خواست ملت ما را متوقف کند،اما ملت ما و جوان‌های ما متوقف نشدند و دچار کندی و ایستایی نشدند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها