سرلشکر باقری: جهان به نشر فرهنگ ایثار و ظلم‌ستیزی محتاج است

کد خبر: 1205876

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی رسام با محوریت تولیدات فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت باید تلاش کند با معرفی، نشر و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، که از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، به گفتمان جهانی در بین آزادگان و عدالت‌خواهان مبدل شود.

سرلشکر باقری: جهان به نشر فرهنگ ایثار و ظلم‌ستیزی محتاج است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی رسام با محوریت تولیدات فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت باید تلاش کند با معرفی، نشر و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، که از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، به گفتمان جهانی در بین آزادگان و عدالت‌خواهان مبدل شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد‌ کل نیرو‌های مسلح به‌مناسبت برگزاری چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام» در پیامی تأکید کرد که این جشنواره باید با معرفی، نشر و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، که از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، به گفتمان جهانی در بین آزادگان و عدالت‌خواهان مبدل شود.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سینمای دفاع مقدس و مقاومت افتخار دارد سال‌ها حکایت‌گر دلدادگی، ایثار و پایمردی فرزندان رشید ایران عزیز در هشت فصل عشق، جهاد و مقاومت باشد؛ مردان و زنان وارسته‌ای که رسالت خویش را در نثار جان عزیزشان دیدند و برای پایایی و مانایی میهن، ملت، ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی و تحقق فرمان الهی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) آسمانی شدند.

ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوز دشمن از جنوب تا شمال غرب ایران برای همیشه‌ی تاریخ، جاودانه خواهد بود. در این میان نام خرمشهر، آبادان و دزفول، در جغرافیای خوزستان قهرمان، برای همیشه بر تارک تاریخ این سرزمین خواهد درخشید و یاد و نام مدافعان و حماسه‌سازان دین و میهن تا ابد روشنی‌بخش آسمان آبی ایران عزیز خواهد بود.

جهان امروز بیش از هر زمانی به نشر فرهنگ ایثار و مقاومت، ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری محتاج است؛ مقاومتی از سر قدرت و عزت که تجربه بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی مؤید این باور است؛ مقاومتی دلیرانه و حماسی که دشمنان مدعی حاکمیت جهانی را به زانو درآورده است. از این رو نه‌تنها دلاوری‌ها و مقاومت مردم عزیز ایران و مجاهدان راه حق و حقیقت در جای جای جهان هرگز فراموش نخواهد شد، بلکه باور داریم بیداری اسلامی و حرکت‌های آزادی‌خواهانه سراسر جهان تأثیر گرفته از ایستادگی ملت ایران و برگرفته از ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و رهبری داهیانه و حکیمانه ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و این حرکت پرشتاب بیش از گذشته به پیش خواهد رفت.

جشنواره بین‌المللی رسام با محوریت تولیدات فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که چهارمین دوره خود را در فضای عطرآگین خوزستان پشت سر می‌گذارد، باید تلاش کند با معرفی، نشر و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت که از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، به گفتمان جهانی در بین آزادگان و عدالت‌خواهان مبدل شود.

انتظار می‌رود جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده هزاران هنرمند متعهد، آزاده و شجاع سراسر دنیا که طی چهار دوره جشنواره با همه سختی‌ها و محدودیت‌های برخی کشورها، خصوصاً امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه، فریادگر ایستادگی و مقاومت در برابر نظام استکبار بودند، جریانی اثربخش و الهام‌آفرین ایجاد نموده و بر رشد و بالندگی آن بیفزاید.

از سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها که با حمایت‌ها و تلاش‌های خود، زمینه‌ساز «جهاد تبیین» در عرصه دفاع مقدس و مقاومت برای هنرمندان متعهد عزیز بوده تا با زبان و بیان هنر، از دریچه دوربین، زیبایی‌‎ها، ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس و مقاومت را خلاقانه به تصویر کشند، صمیمانه قدردانی نموده و به همه دست‌اندرکاران خصوصاً هنرمندان جوان و مشتاق همراه این جشنواره از سراسر جهان و برگزارکنندگان این جشنواره خداقوت عرض می‌نمایم و از درگاه ذات اقدس احدیت برای یکایک شما سلامتی و توفیقات روزافزون در این جهاد فرهنگی را مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمةالله برکاته

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

بهمن‌ماه ۱۴۰۱

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها