در گفتگو با شبکه «CCTV:

رئیسی: امریکایی‌ها میز مذاکره را به خیابان بردند و شکست خوردند

کد خبر: 1205998

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امریکا و غرب در شناخت ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شدند، گفت: حاکمان فعلی و قدیم امریکا هیچ فرقی با هم ندارند.

رئیسی: امریکایی‌ها میز مذاکره را به خیابان بردند و شکست خوردند

به گزارش فارس، دکتر ابراهیم رئیسی در گفتگو با شبکه چینی «CCTV» گفت: از زمانی که عضو شانگ‌های شدیم تلاش‌مان این بوده که از اعضای فعال سازمان همکاری‌های شانگ‌های باشیم. این سازمان از جمله سازمان‌های موفق بوده و تاکنون توانسته به اهداف خود نزدیک شود. فعال شدن سازمان شانگ‌های می‌تواند آثار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در منطقه ایفا کند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال مجری شبکه چینی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: امریکایی‌ها در سخن اعلام می‌کنند که تحریم‌ها به خاطر فشار آوردن بر حکومت ایران است، اما نتیجه این تحریم‌ها در زندگی مردم است. وی تأکید کرد: امریکایی‌ها در واقع می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، چون ملت ایران ۴۴ سال است آن‌ها را در اهداف شان ناکام گذاشته‌اند. مدام می‌گفتند شش ماه دیگر حکومت ایران پایان می‌پذیرد، ولی کسانی که این حرف‌ها را می‌زدند خودشان دیگر نیستند.

رئیسی گفت: تحریم‌ها می‌خواست ملت ایران را متوقف کند، ولی ملت ما متوقف نشدند و از تحریم‌ها و تهدید‌ها برای خودشان فرصت ساختند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: حاکمان فعلی امریکا مدعی هستند که حاکمان قبلی امریکا اشتباه کردند، اما تفاوتی در رفتار حاکمان فعلی با قدیم امریکا نمی‌بینیم؛ حاکمان فعلی همانند گذشته دنبال تحریم هستند. حاکمان فعلی امریکا مدعی هستند ما دنبال توافق هستیم، اما عمل آن‌ها مطابق ادعای شان نیست. ما به دنبال توافق خوب هستیم، ولی آن‌ها توافق را دنبال نکردند. وی ادامه داد: امریکایی‌ها در برجام عهدشکنی کرده و میز مذاکره را ترک کردند، ولی ایران میز مذاکره را ترک نکرده است.

رئیسی گفت: امریکایی‌ها اعلام کردند به جای میز مذاکره می‌خواهیم در خیابان‌ها و جریان آشوب و اغتشاشات اهداف خود را دنبال کنیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: امریکا و برخی کشور‌های اروپایی امروز دچار اشتباه محاسباتی شدند و شناخت آن‌ها از ملت ایران اشتباه است.

منبع: روزنامه جوان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها