جزئیات اصلاحات طرح شفافیت قوای سه‌گانه/ مواد 1 و 4 طرح شفافیت اصلاح شد

کد خبر: 1206062

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس گفت: اولین اصلاحات طرح شفافیت مجلس مربوط به ماده 1 بود که فعالیت‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی مطابق قانون بوده یا خیر، بر عهده کمیسیون ماده 18 قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات گذاشته شد.

جزئیات اصلاحات طرح شفافیت قوای سه‌گانه/ مواد 1 و 4 طرح شفافیت اصلاح شد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی راجع به اصلاحیات طرح شفافیت گفت: اولین اصلاحات طرح شفافیت مجلس شورای اسلامی مربوط به ماده 1 بود که فعالیت‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی مطابق قانون بوده یا خیر، بر عهده کمیسیون ماده 18 قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات گذاشته شد.

وی با اشاره به اصلاحات مواد دیگر نیز افزود: در ماده 2 و 3 نیز اصرار بر مصوبات کمیسیون شد، در ماده 4 نیز اصلاحاتش انجام شد و عبارت یک سال در گزارش دستگاه‌های اجرایی به مجلس جایگزین 6 ماه شد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه یکم اسفند) رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را در دستور کار خود قرار دادند و نمایندگان با اصلاح برخی از مواد آن جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس قبلاً نیز در مورد مواد (۳) و (۴) اصرار ورزیدند، به این ترتیب طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت رفع اختلاف نظر میان مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

متن کامل اصلاحیه کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه امده است:

   

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها