واکنش سلیمی به انتقاد برجامی روحانی

کد خبر: 1206126

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اظهارات فردی که فراموش کار شده قابل اعتنا نیست زیرا تاریخ ها به یادش نمی آیند.

واکنش سلیمی به انتقاد برجامی روحانی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اظهارات فردی که فراموش کار شده قابل اعتنا نیست زیرا تاریخ ها به یادش نمی آیند.

علیرضا سلیمی ،  در واکنش به ادعاهای مطرح‌شده درباره اینکه قانون مجلس شورای اسلامی مانع رسیدن کشورمان به توافق  برجامی شد، گفت: متاسفانه آقای روحانی دچار فراموش شده زیرا ترامپ قبل از تشکیل مجلس یازدهم به طور یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد لذا اکنون وی باید به توضیح دهد چرا متن برجام را به نوعی تنظیم کردند که کاخ سفید بدون هیچ هزینه از آن خارج شوند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار کرد: نباید فراموش کرد پس از اقدام یاد شده و حتی قبل از تشکیل مجلس یازدهم شاهد دوبرابر شدن تحریم های حداکثری ایالات متحده علیه کشورمان بودیم که امری قابل تامل است و در واقع بر خلاف مفاد برجامی است.

وی ضمن یادآوری اینکه مجلس دهم با آقای روحانی همسو بود اما رهبری بارها تصریح کردند که برجام خسارت محض بود، ادامه داد: بنابراین می توان اذعان کرد اظهارات فردی که فراموش کار شده  قابل اعتناء نیست زیرا تاریخ ها به یادش نمی آیند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه موضوع مذاکرات منتفی شده بود و حتی غربی ها پاسخ تلفن وزیر امور خارجه وقت را هم نمی دادند، افزود: این مهم در حالیست که نمایندگان مردم در مجلس یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران دست کشورمان در روند مذاکرات را پُر کردند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تاریخ اتفاقات رخداده در خصوص مذاکرات را فراموش نمی کند لذا توصیه می شود آقای روحانی یکبار دیگر مسائل را مرور کند، خاطرنشان کرد: در واقع بعد از این اقدام راهبردی قوه مقننه، غربی ها مجددا خواستار برگزاری مذاکرات شدند زیرا این قانون ظرفیت های دیپلماسی جدیدی برای مذاکره کنندگان کشورمان ایجاد کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها