عمویی: کنفرانس مونیخ ثابت کرد که غربی‌ها درگیر اشتباهات محاسباتی هستند

کد خبر: 1206286

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر اروپایی‌ها از سفارتخانه‌های خود در تهران بخواهند که گزارش دقیقی درباره اثربخشی فراخوان‌های افراد معاند برای پایتخت‌هایشان ارسال کنند متوجه خواهند شد که این افراد محبوبیت خاصی در جامعه‌ ایران ندارند.

عمویی: کنفرانس مونیخ ثابت کرد که غربی‌ها درگیر اشتباهات محاسباتی هستند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کنفرانس مونیخ یک اجلاس مشورتی است که معمولاً مقاماتی از کشورهای مختلف دعوت می‌شوند و درباره موضوعات امنیتی نظرات خودشان را بیان می‌کنند. از این منظر هیچ الزامی برای حضور کشورها در این کنفرانس وجود ندارد و مقامات کشورهای مختلف مستقلاً درباره حضور یا عدم حضور در این کنفرانس تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کنفرانس امسال مونیخ به یکی از ظرفیت‌ها برای اقدام علیه جمهوری اسلامی و افزایش فشار علیه ملت ایران تبدیل شده بود، افزود: در همین چارچوب به جای دعوت از نمایندگان رسمی ایران، جریانات معاند کشورمان به این اجلاس دعوت شدند. اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که این افراد چگونه نمایندگی ملت ایران را بدست آوردند و چه نسبتی با کشور ایران، دولت و مردم ایران دارند.

عمویی ادامه داد: مسئله دوم این است که این افراد با اقلیت حامی خود که نمی‌توانند نمایندگی اکثریت جامعه ایران را داشته باشند و مواضعی که در این اجلاس از برخی از این افراد بیان شد، در تضاد آشکاری با منافع ملت ایران قرار داشتند. اینکه فردی به ظاهر ایرانی در راستای تداوم سیاست فشار حداکثری علیه ملت و دولت ایران صحبت کند، بدون شک  خلاف منافع ملت ایران است و سوال کلیدی این است که چگونه می‌توانند این افراد را که نه ایرانیان را نمایندگی می‌کنند و نه حتی در ایران ساکن هستند را به عنوان حامیان ملت ایران به افکار عمومی جهان معرفی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دعوت از جریانات اپوزیسیونی ایرانی در مجامع بین المللی دو منشا عمده دارد، خاطرنشان کرد: ابتدا اینکه ناشی از خطای محاسباتی است که طرف مقابل دچار آن شده و احساس می‌کند که این افراد واقعا می‌توانند ملت ایران را نمایندگی کنند. این ادعا هم از جهت نقش این افراد و پذیرشی که در داخل جامعه ایران دارند و هم قدرت تاثیرگذاری آنها غلط است.

وی افزود:اگر اروپایی‌ها از سفارتخانه‌های خود در تهران بخواهند که گزارش دقیقی درباره اثربخشی فراخوان‌های این افراد برای پایتخت‌هایشان ارسال کنند متوجه خواهند شد که این افراد محبوبیت خاصی در جامعه‌ ایران ندارند.

عمویی گفت: علاوه بر این  برخی کشورهای اروپایی با وجود اینکه از جایگاه ضعیف این افراد در ایران آگاه هستند از ظرفیت آنها برای اعمال فشار و تلقین خواسته‌هایشان  علیه ایران استفاده می‌کنند تا با پر رنگ کردن بخشی از اپوزیسیون، به حاکمیت در ایران فشار وارد کنند تا جمهوری اسلامی در نهایت مجاب به دادن امتیازاتی به آنها شود. اما این گزاره نیز یک محاسبه غلط است چراکه جمهوری اسلامی نشان داده که علاوه داشتن  حمایت مردمی بالا در کشور، دوستان مهمی در دنیا دارد که نمونه آن سفر اخیر رئیس جمهور به چین بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: جمیع این شرایط بیانگر آن است که مجموعه طراحی‌های غرب علیه ایران برآمده از محاسبات غلط است. البته شاید یکی از موضوعاتی که می‌تواند برای اروپایی‌ها مهم باشد حضور تعدادی از این افراد معاند در احزاب سیاسی اروپایی است تا بتوانند به این واسطه برای حزب خودشان رای جمع کنند ولی واقعیت ابن است که اکثریت ایرانیان خارج از کشور علاقه مند به ایران هستند و در عالم واقع مدافع سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران نیستند و افرادی که در مجامع چون کنفرانس مونیخ شرکت می‌کنند با جامعه واقعی ایران نسبتی ندارند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها