عموئی: چین رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده است

کد خبر: 1206403

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به این‌که دولت چین روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران راهبردی می‌داند، رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده است.

عموئی: چین رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با حضور حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر امور خارجه پرداخت و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، جلسه‌ای را با حضور وزیر امور خارجه برگزار کرد و آخرین تحولات سیاست خارجی کشورمان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بخش اصلی این جلسه به ارائه گزارش وزیر امور خارجه از سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه به پکن گذشت و در این جلسه، براساس گزارش اعلام شده با توجه به اینکه دولت چین روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران راهبردی می‌داند، رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: براساس گفت‌وگوهایی که میان طرفین انجام‌ شده، ۱۹ سند نیز به امضای طرفین رسید که این سندها در حوزه‌های مختلفی از همکاری، از جمله خودروسازی، زیست‌محیطی، فناوری و حوزه‌های انرژی هسته‌ای در دستور کار بوده و اسناد مختلف آن امضا شده است.

عمویی تأکید کرد: این اسناد ادامه‌دهنده چشم‌انداز همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین است که سال گذشته بین دو کشور به امضا رسید و بخشی از جزئیات این اسناد، تبدیل به قراردادهایی خواهد شد که این قراردادها بر همکاری‌های ایران و چین اثرگذار خواهد بود و در آینده به اطلاع عموم مردم خواهد رسید./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها