محمد اسلامی: بازرسان آژانس از دیروز در حال بازدید هستند

کد خبر: 1206529

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران هستند و از دیروز در حال بازدید و بررسی هستند.

محمد اسلامی: بازرسان آژانس از دیروز در حال بازدید هستند

محمد اسلامی صبح  روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه ما در چارچوب پادمان روابط‌مان  با آژانس برقرار است، در مورد مطالب مطرح شده از سوی برخی از بازرسان آژانس در مورد میزان غنی سازی صورت گرفته در ایران و انتشار این ادعا از سوی رسانه بلومبرگ گفت:  در مورد این موضوع که یکی از بازرسان آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره، بازدید و بازرسی هستند تا ابهاماتی که بر اساس برداشت  ناصواب یک بازرس ایجاد شده بود برطرف شود. این ابهامات در حال برطرف شدن و در حال رفع و رجوع شدن است.

وی با بیان این که که ما به تعامل و  همکاری های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه میدهیم ، گفت :  همواره به این موضوع توجه داریم که از تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری مان با آژانس جلوگیری شود و همواره  از این موضوع جلوگیری می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات برجام و توافق برجام یک معامله بین ایران و 1+5 برای اعتماد سازی بوده است، تصریح کرد: متاسفانه طرف‌های اصلی این توافق  به تکالیف خود عمل نکرده‌اند به ویژه دولت آمریکا که نه تنها خود به تعهداتش در این توافق عمل نکرده ، بلکه  اجازه نداده است که دیگران نیز در این زمینه همکاری کنند و به تعهدات خود عمل کنند.

 این مقام مسئول در سازمان انرژی اتمی گفت:  این که یک جریان پرفشار سیاسی به دنبال این است که تعهدات برجامی به صورت یک طرفه انجام شود و  آنها خود به تعهدات شان در این توافق عمل نکنند، یک موضوع کاملاً غیرقابل قبول است. ما فشارهای سیاسی ، جوسازی‌ها و مسئله آفرینی‌ها را بر نمی‌تابیم‌.

ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها