حسینی: حاکم اسلامی باید دغدغه دین و دنیای مردم را داشته باشد

کد خبر: 1206832

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود، گفت: خدمات و تأثیرات خاندان آل بویه در ابعاد مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد.

حسینی: حاکم اسلامی باید دغدغه دین و دنیای مردم را داشته باشد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود، گفت: خدمات و تأثیرات خاندان آل بویه در ابعاد مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سید محمد حسینی ظهر پنجشنبه در همایش ملی «خاندان آل بویه» در سیاهکل اظهار کرد: خاندان آل بویه از پیروان مکتب اهل بیت (ع) بوده که خدمات ارزنده‌ای در جامعه اسلامی از خود به یادگار گذاشتند که جا دارد بیش از این در این خصوص کار شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم که این خاندان بسیار منزه بوده یا ضعف و ایرادی نداشته‌اند، افزود: بلکه در اواخر و در زمان شاه سلطان حسین رو به انحطاط رفتند که این دوران قابل دفاع نیست.

حسینی با اشاره به اینکه اما کارهای بزرگ این خاندان را نمی‌توان نادیده گرفت، ادامه داد: با توجه به اینکه این خاندان مروج فرهنگ اهل بیت (ع) بوده و فضا را برای عالمان دیگر برای بحث و مناظره باز گذاشته بودند.

وی با بیان اینکه وقتی جوان ما در خصوص سرنوشت بزرگان و تأثیر گذاران گذشته مطالعه می‌کند یک عزم و اراده بالایی در او پدید می‌آید، گفت: این مطالعه سبب می‌شود که به اندک قانع نشده و تلاش بیشتری برای موفقیت صورت دهد.

تاریخ نویسان در حق پیروان مکتب اهل بیت (ع) جفا کردند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه شیعه در طول تاریخ مظلوم واقع شده است، ادامه داد: تاریخ نویسان در حق پیروان مکتب اهل بیت (ع) جفا کردند و حقایق را نادیده گرفته و در برخی زمان‌ها تحریف و سیاه نمایی کردند.

حسینی با تاکید بر اینکه شخصیت، خدمات و تأثیرات خاندان آل بویه در ابعاد مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد، اضافه کرد: بر اساس این موارد و بررسی‌ها از این خاندان فیلم ساخته شود تا تأثیر گزاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه دوران خاندان آل بویه دوران طلایی تاریخ ایران به شمار می‌رود، ادامه داد: احیای جشن عید غدیر، مراسم سوگواری، ترویج زیارت و احداث استراحتگاه‌هایی در بین راه زیارتگاه‌ها، بازسازی اماکن متبرکه، احداث بیمارستان‌ها و.. از اقدامات مؤثر این خاندان بوده که به یادگار مانده است.

حاکم اسلامی باید دغدغه دین و دنیای مردم را داشته باشد

حسینی با تاکید بر اینکه بعد از اغتشاشات اخیر مردم ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا در حماسه ۲۲ بهمن وارد صحنه شدند، افزود: این حماسه حضور خط بطلانی بر ادعاهای دشمن مبنی بر اینکه مردم ایران دیگر انگیزه‌ای ندارند کشیده شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بر همین اساس آل بویه نیز دارای سربازان وفاداری بودند که غالباً از دیلمان بوده و سبب شد پیروزی‌هایی به دست بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه حاکم اسلامی دغدغه دین و دنیای مردم را داشته باشد، اضافه کرد: در همین دهه‌های گذشته مقام معظم رهبری شعار هر سال را بر اساس اقتصاد، تولید نامگذاری کرده است و همواره دغدغه معیشت مردم را داشته است.

حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر مسئله محوری داشته و نه اینکه کلیاتی نوشته شود که با واقعیت‌ها تطابق نداشته باشد، ادامه داد: راهبردها، برنامه‌ها، و اقدامات عملی باید در دستور کار قرار گیرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها