کنعانی: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مذاکره است

کد خبر: 1206921

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور است و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست.

کنعانی: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مذاکره است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور است و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: روابط ایران و روسیه مبتنی بر اراده سیاسی رهبران عالی دو کشور است و ایران و روسیه ظرفیت های زیادی دارند و همکاری های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، انرژی، حمل‌ونقل و در زمینه‌های بانکی و مالی در حال گسترش است و دو کشور ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیاد، مشترک و مکمل دارند.

وی ادامه داد: ما خوش بین هستیم که بتوانیم در چارچوبی که رهبران دو کشور تعریف کردند، رو به روز شاهد شکوفایی روابط ایران و روسیه باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: روابط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور است و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست. جمهوری اسلامی ایران با نگاه به ضرورت استفاده از راهکار سیاسی از ابتدای آغاز این مناقشه هم با طرف اوکراین و هم با طرف روسیه تماس های خود را برقرار کرده است و تلاش کرد راهکاری را برای پایان دادن به منازعه از طریق سیاسی پیدا کند.

کنعانی افزود: کشورهایی که ده ها میلیارد دلار تسلیحات برای یک طرف جنگ صادر می کنند، اقدامشان کمک به پایان درگیری و حمایت از راهکار سیاسی نیست.

جمهوری اسلامی ایران معتقد به مذاکره است

وی در ادامه در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت:طرفی که به برجام متعهد نبود و به طور غیرقانونی و یک طرفه از این توافق بین المللی خارج شد دولت آمریکا بود. اکنون هم در شرایط کنونی جمهوری اسلامی هنوز هم معتقد به مذاکره است، روند مذاکره می تواند منجر به از سرگیری توافق شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکا رفتارهای متناقضی در ارتباط با برجام نشان داده است و توافق در زمانی می تواند شکل بگیرد که اراده سیاسی مشترک نزد همه طرف ها از جمله دولت آمریکا وجود داشته باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها