ادعای مجدد انگلیسی ها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی

کد خبر: 1207111

وزارت دفاع انگلیس با تکرار ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که روسیه از نیمه فوریه دیگر از پهپادهای ایرانی استفاده نکرده است!

ادعای مجدد انگلیسی ها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، وزارت دفاع انگلیس درتازه‌ترین به‌روزرسانی اطلاعاتی این نهاد با تکرار ادعاها درباره ارسال و پهپاد از ایران به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین، مدعی شد که مسکو از تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) دیگر از این پهپادها استفاده نکرده است!

وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شد که نیروهای اوکراین دست کم ۲۴ فروند از پهپادهای «شاهد۱۳۶» ساخت ایران را حد فاصل اواخر ژانویه و اوایل فوریه سرنگون کرده‌اند.

این ادعا در حالی مطرح شده که تهران و مسکو به دفعات هرگونه تبادل تسلیحاتی و پهپادی به منظور استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

آمریکا به استناد همین گزارش‌ها و ادعاها، در نوامبر ۲۰۲۲ تحریم‌هایی را علیه کارخانه‌ها و افراد ایرانی دخیل در ساخت و انتقال پهپاد به روسیه اعمال کرد.

ادعاهای آمریکا و غرب در خصوص فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین درحالی است که آنها تاکنون از ارائه هرگونه سند و مدرک در این زمینه طفره رفته اند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها