تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

کد خبر: 1207196

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، 6 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم بهبود عملکرد این وزارتخانه در کمیت و کیفیت تولیدات سینمایی. همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزیر دادگستری: ضرورت اقدام برای حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رفع مشکل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ فرهنگیان.

- تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم رسیدگی به کمبود وجه نقد در دستگا‌های خودپرداز بانک‌ها. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم افزایش نظارت ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر قیمت محصولات. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم تخصیص اعتبار لازم به بخشداری‌های گیلان.

- تذکر مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر کشور: ضرورت تسریع در ارتقاء دو بخش پاتاوه و لوداب به شهرستان. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر فرهنگ: ضرورت راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد.

- تذکر حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در تعیین قیمت شکر تولید داخلی.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر دفاع: لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران مطابق با قانون بودجه 1401. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تغییر وضعیت ایثارگران در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران در سازمان‌های تابع آن وزارتخانه.

- تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزرای آموزش و پرورش و کار: ضرورت تلاش برای سوادآموزی و مهارت آموزی به جا ماندگان از تحصیل به ویژه در شهرستان‌های محروم و مرزی کشور. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت: ضرورت ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از ایجاد رانت بین دلالان خودرو و خودروسازان.

- تذکر عبدالجلال ایری نماینده کردکوی و ترکمن به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تهیه و تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی در سطح ملی و استانی.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم ارتقاء درجه شهرستان بهارستان و قرار دادن آن در لیست شهرهای محروم و ضرورت تسریع در ارتقاء پرند به شهرستان.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر کار: لزوم اعمال 25 درصد باقی مانده متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر ارتباطات: لزوم جلوگیری از افزایش بی‌رویه آبونمان تلفن ثابت خانگی توسط شرکت مخابرات.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جبران ضعف عملکرد وزرای میراث فرهنگی، ارشاد و آموزش و پرورش، تذکر وی به رئیس جمهور درخصوص ضرورت توجه به مطالبات بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، تذکر به وزرای آموزش و پرورش و علوم درخصوص ضرورت اقدام جدی و جامع برای جلوگیری از انتشار سوالات کنکور و امتحانات نهایی و تضییع حقوق داوطلبان

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص لزوم اجرایی شدن جمع آوری فاضلاب رشت و اصلاح شبکه برق شهرستان های رشت و خمام، تذکر وی و جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم تکمیل مدارس شهرستان های رشت و خمام، تذکر وی به وزیر ارتباطات درخصوص لزوم رسیدگی به زیرساخت های ارتباطی روستاها

- تذکر کمال حسین پور نماینده سردشت و جمعی از نمایندگان به وزرای بهداشت و کار درخصوص ضرورت محاسبه 2 سال دوره آموزشی بهورزی در سنوات خدمتی بهورزان و لحاظ آن در زمان بازنشستگی، تذکر وی و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر صمت درخصوص ضرورت خروج بازار خودرو از انحصار خودروسازان و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و صدور مجوز واردات خودرو، تذکر وی و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و کشور درخصوص ضرورت جلوگیری از تعطیلی گاه و بیگاه مدارس و دانشگاه های کشور به بهانه های مختلف

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم پیگیری نهضت ملی مسکن کشور

- تذکر احمد راستینه نماینده شهرکرد و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت نوآوری برای پیشبرد طرح های عمرانی و واگذاری اعتبارات در 3 ماهه اول سال برای مناطق سردسیر در لایحه بودجه 1402

- تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات درخصوص لزوم نظارت و رسیدگی به انتشار محتوای خلاف شئونات اسلامی در شبکه های اجتماعی داخلی

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر کشور درخصوص لزوم تجهیز شهرداری ها به خصوص شهرداری های کوچک

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار و جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم اختصاص بخشی از یارانه 15 درصدی دولت به واحدهای نانوایی برای کارگران شاغل در آنها/خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها