ادعای وال‌استریت ژورنال درباره احتمال سفر گروسی به تهران

کد خبر: 1207504

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال در یک رشته پیام توییتری به گمانه‌زنی درباره احتمال سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روزهای آتی و نتایج این سفر پرداخت.

ادعای وال‌استریت ژورنال درباره احتمال سفر گروسی به تهران

 لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در صفحه توییترش به گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران پرداخت و نوشت: تصور من این است که شانس قابل توجهی برای سفر رافائل‌گروسی به ایران در هفته آتی وجود دارد. همچنین از نظر من، گزارش پادمانی که همراه با گزارش فصلی[آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] منتشر می‌شود، نیز تا اواخر هفته آتی و با توجه به نتایج سفر منتشر خواهد شد.

نورمن افزود: اگرچه، تاکید می‌کنم که احتمال نمی‌رود توافقی گسترده در زمینه تحقیقات پادمانی درباره ذرات هسته‌ای اعلام‌نشده انجام شود. بیشتر احتمال دارد که شاهد تلاش گروسی برای افزایش دفعات بازرسی‌ها در فردو، نطنز و جاهای دیگر در بحبوحه نگرانی‌ها درباره سطوح بسیار بالای غنی‌سازی در ایران باشیم.

نورمن در ادامه تاکید کرد که هیچ یک از این موارد هنوز تایید نشده‌ و نتایج سفر که ممکن است شامل توافق درباره دفعات بازرسی‌ها، توافق گسترده‌تر پادمانی‌ یا عدم توافق باشد، هنوز تعیین نشده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها