سردار قاآنی: رسانه امروز ابزاری در دست دشمن است

کد خبر: 1207555

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رسانه امروز ابزاری در دست دشمن است، گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن در دوره اخیر و بعد از شکست‌های متعددی که خورده شروع کرده است یکی از ابزارهای مهم و جزو اصلی‌ترین ابزارهایی که استفاده می‌کند، رسانه است.

سردار قاآنی: رسانه امروز ابزاری در دست دشمن است

سردار اسماعیل قاآنی روز دوشنبه در نخستین یادواره‌ شهدای رسانه‌ مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» اظهار کرد: شهادت فی‌النفسه یک رسانه است دلیل آن هم این است که وقتی فردی در مسیری شهید می‌شود با شهادتش حق بودن و ارزشمند بودن آن مسیر را اثبات می‌کند.

وی افزود: اگر این ارزش‌ها بر آن مترتب نباشد دلیلی ندارد که انسان آمادگی داشته باشد که همه وجودش را برای آن بگذارد لذا نفس شهادت بیانگر حرکت باصلابت و ارزشمند در یک مسیر حقیقی است.

فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: شهدای عالی مقام ما امروز در جهان با عمل خودشان اثبات کردند که جزو تابعین نبی مکرم اسلام(ص) هستند که در ارزش‌هایشان مقاومت کردند و با معنویت، ایثار و فداکاری تا آخرین لحظه زندگی ایشان رفتند. شهدای عالی‌مقام ما اثبات کننده عملی و تفسیر کننده واقعی این آیات کریمه قرآن کریم هستند.

قاآنی بیان کرد: وقتی این شهدا در فضای رسانه بروز و ظهور پیدا می‌کنند یک ارزش مضاعف هم به آنها اضافه می‌شود یعنی در یک نگاه کلی این شهدای عالی مقام ویژگی‌های ارزشمند و بزرگی که آنها را به مقصد شهادت رسانده و مبدل به کسانی شده‌اند که هم خودشان دارای این ویژگی بوده‌اند و هم با سلاح دوربین‌شان این ارزش‌ها را به همه عالم معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در کربلا بالاترین و ارزشمندترین حماسه‌های بشریت را داشتیم. اگر انتقال این حماسه‌ها از سوی وجود مبارک حضرت زینب کبری امام سجاد(ع) اتفاق نمی‌افتاد، این ارزش‌های بزرگ در آن میدان نهفته می‌ماند و شهدای رسانه در حقیقت مسیر این بزرگان را طی می‌کنند.

پرچم شهدای رسانه در جهان برافراشته تر از شهدای دیگر است

فرمانده سپاه قدس با اشاره به ارزش‌های بزرگی که توسط فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) در جبهه‌های مختلف مقاومت در مقابل استکبار و صهیونیسم جهانی به میدان آمد و این همه انسان‌های بزرگ این ارزش‌ها را به شکل عملیاتی پیاده کردند، گفت: اگر رسانه نبود این ارزش‌های بزرگ درست منعکس نمی‌شد.

قاآنی افزود: ما و شما در عصری زندگی می‌کنیم که واژه مقاومت جزو برجسته‌ترین واژه در مجامع مختلف اسلامی و غیراسلامی است، در مقابل واژه ارزشمند مقاومت این همه انسان‌ها سر تعظیم فرود نمی‌آوردند. شهدای عرصه مقاومت و رسانه‌هایی که همراه آنها بودند و شهدای عالی مقام رسانه توانستند به‌خوبی این جلوه‌های زیبای مقاومت را منعکس کنند.

وی بیان کرد: امروز شما در همه جهان می‌بینید که همه در مقابل مقاومت سر تعظیم فرود می‌آورند حتی دشمنان اسلام و دشمنان جبهه مقاومت وقتی به این واژه ارزشمند می‌رسند مجبور هستند که ادای احترام کنند.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و در راس آنها رژیم صهیونیستی برای دنیا تعریف کرده بودند که هرکس سلاح و تجهیزات و پول بیشتر دارد در جنگ‌ها و نبردها برنده است زیرا آنها از قبال فروش سلاح زندگی و ارتزاق می‌کردند.

سردار قاآنی افزود: آنها جنگ در دنیا راه می‌انداختند که در قبال آن سلاح بفروشند اما همه کسانی که تلاش می‌کردند که به همه دنیا بیاموزند که سلاح و تجهیزات، سرنوشت میدان‌های جنگ را تعیین می‌کند امروز اقرار می‌کنند که کسانی در میدان‌های مختلف نبرد موفق هستند که مقاومت بیشتر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جمله‌ای است که بسیاری از مراکز مطالعاتی، مسئولان و کارشناسان خبره نبردهای مختلف در دنیا امروز آن را بیان می‌کند و محصول فداکاری مردان مقاوم جبهه مقاومت است و انعکاس درست این ارزش‌ها توسط رسانه صورت می‌گیرد که در راس آنها شهدای عالی مقام رسانه بودند.

رسانه امروز به‌شکل گسترده ابزاری در دست دشمن است

فرمانده سپاه قدس یادآور شد: رسانه امروز اگرچه ابزاری در دست دشمن است و همه می‌دانید در این جنگ ترکیبی که دشمن در این دوره اخیر و بعد از شکست‌های متعددی که خورده شروع کرده است یکی از ابزارهای مهم و جزو اصلی‌ترین ابزارهایی که استفاده می‌کند رسانه است و رسانه به صورت گسترده در دست دشمن است.

سردار قاآنی بیان کرد: بحمدالله امروز جبهه مقاومت و رسانه مقاومت علیرغم همه محدودیت‌هایی که داشته با تلاش و جدیت هر روز ظرفیت خود را افزایش داده که البته باید استمرار پیدا کند اما رسانه با همین میزان توانی که داشته توانسته زیبایی‌های جبهه مقاومت را انعکاس بدهد و اثبات کند که هنوز ندا و دستور الهی و خواست نبی مکرم اسلام و معصومین برای ایستادن و مقاومت کردن بر سر ارزش‌ها است و این افتخار بزرگی است برای خانواده معظم شهدای رسانه است.

وی ادامه داد: ضمن احترام به محضر همه خانواده‌های شهدای عالی مقامی که امروز تحت عنوان شهدای رسانه مقاومت در جلسه شرف حضور دارید، عرض می‌کنم که شهدای شما پرچمشان در جهان برافراشته‌تر از بسیاری از شهدای دیگر است. هر شهید وقتی به زمین می‌افتد یک پرچم عزت و صلابت و ارزش‌های بزرگ اسلامی برافراشته می‌شود اما محصولات رسانه‌ای که شهدای عالی‌مقام شما تولید کرده‌اند هرکدام در هر کجای جهان که منتشر می‌شود بسیار شهیدساز است و ارزش‌های وجودی شهدای عالی مقام را در وجود انسان‌ها برجسته می‌کند.

فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: شهدای مقاومت برجستگی دارند و شهدای رسانه مقاومت بیشتر. این شهدای عالی مقام جزو کسانی هستند که همیشه مورد احترام و تکریم بزرگان بوده‌اند و رهبر معظم انقلاب جزو جلوداران رهبرانی هستند که سفارش و توصیه و ترغیب و تشویق می‌کنند و در مراحل مختلف خودشان برای کسانی که در زمینه رسانه کار سالم، فداکارانه و ایثارگرانه انجام می‌دهند، وقت می‌گذارند./ ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها