اژه‌ای: عواقب مفاسد فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

کد خبر: 1207624

رئیس دستگاه قضا گفت: گاهی عواقب مفاسد فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست و ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

اژه‌ای: عواقب مفاسد فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز در دیدار با نخبگان استان مرکزی اظهار کرد: افراد نخبه ظرفیت‌ها و ثروت‌های استان هستند، تلاش شود در استان با این ماهیت معنوی که دارد از این ظرفیت‌ها بهره بیشتری ببرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مطالب مختلفی از دو دیدگاه عنوان شد، یک نگاه این است که بنده در قوه قضاییه هستم و مسوولیت سنگینی دارم و باید تلاش کنم که در این راه از خدا کمک می‌خواهم تا این خواسته‌ها را را به جلو ببرم که برخی از این دیدگاه‌ها انتظار به جایی است.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: در جلسات شورای عالی فرهنگی، شورای اقتصادی و... دیگر جلسات مسائل و درخواست‌های مطرح شده را پیگیری خواهم کرد، قول می‌دهم با همه توان آن را انجام دهم اما این قول را نمی‌دهم که همه آنها اجرایی شود چراکه ممکن است موارد قانونی سد راه آن باشد.

 اژه‌ای با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... از برنامه‌هایی است که قوه پیگیری می‌کند، تصریح کرد: گاهی عواقب مفاسد فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست و ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی گفت: مبارزه همه جانبه بدون تبعیض با همه مظاهر فساد وظیفه کل نظام است، در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی باید اقدامات صورت گرفته به صورت دقیق مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار گیرد، رسیدگی همزمان به همه مفاسد اقتصادی از همه جنبه‌ها باید با توجه به ضرورت‌ها اولویت بندی شود.

اژه‌ای افزود: باید بستر و گلوگاه فساد بسته شود، یکی از برنامه‌های دستگاه قضا مقابله با مجرمین و فساد است اما باید از فعالان اقتصادی که با سلامت کار می‌کنند حمایت کنیم و اجازه ندهیم یک کارگاه کوچک تعطیل شود.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت باید تامین  شو و سرمایه‌گذار با احساس امنیت کامل سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: سرمایه‌گذار تا احساس امنیت نکند، سرمایه‌گذاری نکرده و اشتغالی هم ایجاد نخواهد شد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امروز اگر با مشکلاتی روبرو هستیم بخش عمده‌ای از آن مربوط به دشمن است، اما بخش دیگر مربوط با ناهماهنگی‌ها بخشی به خاطر ضعف در مدیریت‌ها است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها