مخبر: سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود

کد خبر: 1207632

معاون اول رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود به نحوی که شاهد رضایت‌مندی جامعه باشیم.

 مخبر: سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود به نحوی که شاهد رضایت‌مندی جامعه باشیم.

جلسه کارگروه ملی زیارت ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و 76 مسئله ملی و منطقه‌ای برای تسهیل سفرهای زیارتی مورد بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی، همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود به نحوی که شاهد رضایت‌مندی جامعه باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور از خدمت به زائران حرم مطهر رضوی به‌عنوان یک توفیق و افتخار یاد کرد و اظهار داشت: مقصد سفرهای نوروزی به‌صورت خاص به بقاع متبرکه و به‌خصوص مشهد مقدس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ضرورت دارد تصمیمات و مصوبات این جلسه برای میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی و سایر مقاصد زیارتی به صورت کامل اجرایی شود.

مخبر بر اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در پذیرایی از مسافران نوروزی و به‌ویژه زائران امام رضا (ع) تأکید کرد و افزود: باید با انگیزه‌بخشی و جلب مشارکت مردم، فرهنگ مسافرپذیری در شهرهای مقصد مسافران نوروزی و به ویژه مقاصد زیارتی را تقویت کنیم تا خدمت‌رسانی به مسافران افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید تمامی امکانات برای سفرهای ایمن برای مسافرین نوروزی و زوار فراهم شود، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد اجرای طرح‌های رفع نقاط حادثه‌خیز در مسیرهای منتهی به شهر مشهد را تسریع کند تا شاهد کاهش حوادث و تلفات در این سفرها باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ایجاد سامانه‌ای جامع برای اطلاع‌رسانی و خدمات‌دهی به زائران حرم مطهر رضوی را یک ضرورت دانست و گفت: لازم است سامانه‌ای جامع ایجاد شود تا تمامی اطلاعات لازم نظیر مسیرها، راه‌ها، اطلاعات مربوط به هتل‌ها، حمل و نقل و سایر موضوعات را به‌صورت متمرکز در اختیار زائران قرار دهد.

مخبر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز مکلف کرد ضمن بررسی زیرساخت‌ها، تصمیمات لازم را برای ایجاد امکانات و راه‌اندازی سامانه‌ای جامع جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اتخاذ کند.

در این جلسه که آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استانداران خراسان رضوی، تهران و قم نیز حضور داشتند گزارشی از الزامات میزبانی زائران حرم مطهر رضوی در نوروز 1402 و طرح خدمات‌دهی نوروزی با شعار زیارت، خانواده و همدلی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین با توجه به تقارن ایام نوروز با مناسبت‌های مذهبی و ماه مبارک رمضان، گزارشی از پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص تراکم جمعیت در مشهد مقدس و سایر شهرهای زیارتی ارائه شد و تصمیمات لازم جهت حل 76 مسئله مهم برای تسهیل خدمات‌دهی از جمله تأمین نیازهای مرتبط با اسکان زائرین، تأمین ارزاق، تأمین پارکینگ، حمل و نقل، ایمنی جاده‌ها، خدمات فرهنگی و مسائل مرتبط با بهداشت و درمان اتخاذ شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها