خبر جدید درباره ثبت نام سهام عدالت نوزادان /سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

کد خبر: 1207846

با و جود آنکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، اما هنوز زمان پرداخت دوره دوم سود سال 1400 سهام عدالت مشخص نیست. در همین حال وضعیت معاملات این سبد سهام هم مبهم است.

خبر جدید درباره ثبت نام سهام عدالت نوزادان /سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

واگذاری سهام عدالت جاماندگان، فروش آن و قیمت واقعی سهام به داستان دور و درازی تبدیل شده است و هر روز شاهد یک معضل جدید در این سهام هستیم.

نکته جالب توجه اما این است که پیمان حدادی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امر سهام عدالت پاسخگوی پیگیری‌های تجارت‌نیوز در این باره نبود و خبر دیگری هم از سوی سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتشر نشده است.

تقریبا یک سالی می‌شود که به طور جدی بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده و مسئولان هر روز این واگذاری را به فردا موکول می‌کنند و مشخص نیست بالاخره چه زمانی سهام عدالت واگذار خواهد شد.

هفته گذشته بود که حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی اعلام کرد: «برای سهام عدالت جاماندگان جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.»

این صحبت رئیس سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد که زمان واگذاری سهام عدالت مشخص نیست و احتمالا به امسال نرسد؛ این در حالی است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صف واگذاری سهام عدالت قرار دارند.

مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت می‌شود؟

امسال برای اولین بار پرداخت سود سهام عدالت مشمولان دو مرحله‌ای شد؛ اولین مرحله سود سهام عدالت بیش از یک ماه پیش و با تاخیر چند هفته‌ای پرداخت شد. اما این سود به برخی از مشمولان پرداخت نشد که علت آن عدم ارائه اطلاعات صحیح بود.

در اولین مرحله سهامداران 452 هزار تومانی 510 هزار تومان، سهامداران 492 هزارتومانی 555 هزارتومان سود و در نهایت سهامداران 532 هزار تومانی 600 هزار تومان و در نهایت سهامداران یک میلیونی نیز یک میلیون و 128 هزارتومان سود علی‌الحساب دریافت کردند. یعنی قرار است بخش دوم سود سهامداران عدالت پرداخت شود.

به نظر می‌رساند سود باقی مانده همانند دور اول باشد؛ اما زمان پرداخت احتمالا به سال آینده می‌رسد.

به نوزدان سهام عدالت تعلق می‌گیرد؟

بخش انبوهی از افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت را کودکان تشکیل می‌‎دهند و دلیل این امر این است که در هنگام اجرایی شدن دور اول ثبت نام سهام عدالت این کودکان هنوز متولد نشده بودند لذا سهام عدالت نیز به آن ها تعلق نگرفته است.

هنوز برگزاری دور دوم ثبت‌نام سهام عدالت به طور قطعی تصویب نشده و توسط مجلس در حال بررسی است و پیش‌بینی می‌شود که همانند نام نویسی دور اول کودکان نیز شامل حال این سهام شده و خانواده‌ها برای ثبت نام کودکان خود نیز بتوانند اقدام کنند.

نامه‎‌‌نگاری برای پرداخت سود

سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در نامه‌ای به ناشران خواستار پرداخت هرچه سری‌تر سود شدند و به نظر می‌رسد به واسطه این نامه اوایل سال آینده شاهد پرداخت سود باقی مانده سهام عدالت باشیم.

زمان فروش سهام عدالت

همچنان سهامداران به دنبال فروش سهام عدالت هستند و زمان مشخصی نیز فروش این سهام اعلام نشده است.

با وجود تمامی این مشکلات دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت پاسخی در خصوص این ابهامات به تجارت‌نیوز نداد.

اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است احتمالا سال آینده اجازه فروش بخشی از سهام عدالت به سهامداران داده شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها