رئیسی: در مهار گاز مشعل‌های پارس جنوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود

کد خبر: 1208191

رئیس جمهور با بیان اینکه ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند، گفت: باید از با توان این شرکت‌ها و جوانان متخصص برای مهار، جمع‌آوری و بازیافت گازهای مشعل‌های پارس جنوبی اقدام شود.

 رئیسی: در مهار گاز مشعل‌های پارس جنوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز در آیین افتتاح فاز 14 پارس جنوبی، این طرح را جلوه‌گاه یک اراده قوی، تلاش ماندگار دست‌اندرکاران صنعت نفت دانست و اظهار داشت: فاز 14 پارس جنوبی دستاورد مهم است و آثار بسیار ارزشمندی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه فاز 14 پارس جنوبی شعار ما می‌توانیم را تحقق عملی بخشید، گفت: این فاز با توان متخصصان داخلی دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طراحی و اجرا پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی گفت این پروژه با طراحی تولید کالا، عزم و اراده استوار ایرانی اجرا شده و برای کشور اقتدار آفرین است.

رئیسی با اشاره به طرح ناتمام فاز 11 گفت: شرکت‌های متعهد به اجرای فاز 11 پارس جنوبی ایران را ترک کردند و تصور کردند کار روزی زمین می‌ماند، اما متخصصان ایرانی اثبات می‌کنند و با همت دنبال می‌کنند تا این طرح نیز تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی تاکید کرد: در میادین مشترک باید بیش از پیش کار کنیم و تمرکز و سرعت بالایی در این میادین باید داشته باشیم.

رئیس جمهور اقتصاد انرژی را برای کشور بسیار مهم و ارزشمند دانست و بیان کرد: باید از این مزیت‌ها بهره ببریم.

رئیسی با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی صنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: خسارت وارد شده در توقف پروژه ال.ان‌.جی باید با تلاش مضاعف جبران شود.

وی اضافه کرد: 2 میلیارد دلار در پروژه ال‌ان‌جی سرمایه‌گذاری شده و رها شده بود که کار بزرگی در یک سال اخیر انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه 500 شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند، گفت: باید از با توان این شرکت‌ها و جوانان متخصص برای مهار ، جمع‌آوری و بازیافت گازهای مشعل‌های پارس جنوبی اقدام شود.

رئیس جمهور رسیدگی به حقوق کارگران را یک ضرورت دانست و افزود: در پرداخت ‌حقوق به موقع کارگران نباید کم‌کاری شود.

رئیسی توجه صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: نباید در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی کم‌کاری شود.

وی  خاطرنشان کرد: پارس جنوبی درآمد بالایی برای کشور دارد و باید به مشکلات مردم منطقه رسیدگی شود.

رئیس جمهور گفت: مصرف بهینه نفت و گاز امر مهمی است که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه به بهترین شکل انجام شود.

رئیسی خواستار حضور بانک‌ها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شد و اضافه کرد: در حوزه انرژی ظرفیت بالایی برای فعالیت داریم و سرمایه‌گذاری در این عرصه مهم است.

وی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و یادآور شد: دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: ایران قوی با اقتصاد قوی محقق می‌شود و تقویت اقتصاد مورد تاکید است که امیدوارم با جدیت در این مسیر گام برداریم.تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها