آیت‌الله نوری همدانی: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند

کد خبر: 1208266

مرجع تقلید شیعیان گفت: اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

آیت‌الله نوری همدانی: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند

 مرجع تقلید شیعیان گفت: اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

آیت الله نوری همدانی، ۱۱ اسفند در دیدار با فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، امنیت را مقدمه و زمینه ساز رشد و توسعه در جامعه دانست و عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه‌ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت، عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهار کرد: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می‌خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند.

وی ادامه داد: اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

وی افزود : رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می‌کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودن مایحتاج و نیازهای ضروری مردم است.

این مرجع تقلید ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (ع) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر است که حضرت در نامه‌ای به او نوشتند: ای مالک! « إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد. شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع مشکلات و برقراری امنیت و آسایش آن‌ها تمام ظرفیت‌ها را بکار بگیرید.

نوری همدانی ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت یادآور شد: ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزاران به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و تمامی حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسئلت می‌نماییم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها