رئیسی: جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت‌ / وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد / معطوف به گره‌گشایی از مشکلات کشور هستیم

کد خبر: 1208324

رئیس جمهور با بیان اینکه بر پایان تنش آبی در سراسر کشور متمرکز شده‌ایم، گفت: از امروز جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت و آب گوارا به دست مردم خواهد رسید.

رئیسی: جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت‌ / وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد / معطوف به گره‌گشایی از مشکلات کشور هستیم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان بوشهر با ابراز خوشحالی از تحقق خواسته به حق مردم استان بوشهر در شیرین‌سازی آب دریا اظهار داشت: امروز شاهدیم با تلاش متخصصان کشورمان در گروه مپنا کار بزرگی انجام شده و مشکل آب شرب بوشهری‌ها برطرف شده است.

وی تامین آب مردم بوشهر از دریا را حق مردم این استان دانست و افزود: از تمام کارگران عزیز، متخصصان و همه مسئولانی که در اجرای این پروژه ها نقش داشتند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه گروه صنایع مپنا افتخارات بسیاری برای کشور داشته‌اند، تصریح کرد: جلوگیری از تنش آب از اقدامات جدی دولت است که وزیر نیرو با همتی جهادی و کار شبانه‌روزی تلاش داشته مشکل مردم کاهش یابد.

وی جیره‌بندی آب در شأن مردم ندانست و ادامه داد: از امروز جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت و آب گوارا به دست مردم خواهد رسید./ تسنیم

 افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق بوشهر / تامین آب ۵۰ درصد مردم ‌با آب‌شیرین‌کن‌

با حضور رئیس جمهور ‌دو پروژه‌ آب‌شیرین‌کن استان بوشهر به ‌بهره‌برداری رسید تا ‌آب ۵۰ درصد مردم این استان ‌با آب‌شیرین‌کن‌ تامین شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان تا قبل از استقرار دولت سیزدهم سه سایت با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در روز بوده است، می‌گوید: این ظرفیت با توجه به بهره‌برداری از دو پروژه آب‌شیرین‌کن در سفر رئیس‌جمهوری در مجموع به 9 سایت با ظرفیت 92 هزار مترمکعب رسیده است.

ابوالحسن عالی، دو پروژه آب‌شیرین‌کن‌های قابل ‌بهره‌برداری در سفر رئیس‌جمهوری را مربوط به شهرستان‌های بوشهر و دشتستان دانست و اظهار داشت: آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت 35 هزار مترمکعب و آب‌شیرین‌کن دشتستان با ظرفیت 6500 مترمکعب بهره‌برداری می‌شوند.

به‌گفته وی، این دو پروژه آب‌شیرین‌کن، آب را با آب طبیعی ترکیب و آب مورد نیاز جمعیتی حدود 250 هزار نفر را تامین می‌کنند.

عالی همچنین از 140 هزار مترمکعب پروژه در دست احداث یا امضای قرارداد خبر داد و گفت: این پروژه‌ها مربوط به شهرهای عسلویه، سیراف، کنگان، بنک، بوشهر و آب‌پخش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر افق توسعه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های این استان را 242 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این موضوع می‌تواند 50 درصد نیاز آبی استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن‌های احداثی طی سه سال آینده وضعیت آب آشامیدنی استان را به پایداری کامل می‎رساند، تأکید کرد: آب‌شیرین‌‌کن‌ها در شرایط خشکسالی نقش بسیار مهمی در تامین آب آشامیدنی خواهند داشت و تاب‌آوری جمعیت را افزایش می‌دهند.‌

2 سد در استان بوشهر آبگیری می‌شود

سد اخند در شهرستان عسلویه و سد باغان در شهرستان جم با مجموع اعتبار 26هزار و 800 میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس‌ جمهوری به بوشهر آبگیری ‌شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در این ارتباط اظهار کرد: این دو پروژه، نقش مهمی در تامین منابع پایدار آب شرب، صنعت و کشاورزی در شهرستان های عسلویه، جم و دشتی دارند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: سد باغان یکی از معدود پروژه های فاینانس خارجی در حوزه تامین آب است که با اعتباری معادل 333 میلیون یوان به مرحله آبگیری رسیده است.

وی افزود: این سد با حجم مخزن 32 میلیون مترمکعب، تامین آب در دو شهرستان را بر عهده دارد به نحوی که آب شرب در بخش ریز و انارستان شهرستان جم، آب صنعت در شهرستان جم و بخشی از حقابه های کشاورزی پایین دست در شهرستان دشتی را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: کاهش اتکا به منابع آب زیرزمینی، احیاء دشت های جم و ریز، بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش منابع تولید آب در استان بوشهر از دیگر اهداف این پروژه است.

محمدی اظهار کرد: این سد از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع 56 متر و طول تاج 311 متر است که آب قابل برنامه ریزی آن سالانه 16 میلیون مترمکعب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر سد اخند را دیگر پروژه آماده آبگیری در سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: این سد به عنوان نخستین سد مخزنی شهرستان عسلویه در حوزه روستای اخند در حال ساخت است.

علی محمدی اظهار کرد: سد اخند با حجم مخزن 2 میلیون مترمکعب، با هدف تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه اخند و جلوگیری از بروز خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات نفت و گاز ساخته می‌شود.

وی افزود: این سد از نوع بتنی وزنی، با حجم بدنه 45 هزار متر مکعب و طول تاج 113 متر است.

محمدی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری در این سد 700 میلیارد ریال است و با آغاز آبگیری آن، تامین آب شرب روستاهای اطراف از مخزن این سد امکان پذیر خواهد بود.

با آبگیری سدهای اخند و باغان، مراحل اصلی ساخت سد و امکان ذخیره سازی آب در مخزن آن فراهم شده و با تکمیل اجزای پایانی سد از جمله حوضچه آرامش، شیرآلات، جاده دسترسی و ساختمان کنترل، پروژه آماده بهره برداری کامل خواهد بود./ تسنیم

وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد

بوشهر- رئیس جمهور با بیان اینکه از وعده خود به مردم برای ایجاد اشتغال عقب نیستیم گفت: وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع مردم خورموج با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز آنچه که ملت بزرگ ایران از آن برخوردار هستند استقلال و آزادی است.

وی با اشاره به مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی بیان کرد: وفاداری مردم و استقلال ایران اسلامی و حمایت از مظلومان و مستضعفان موجب خشم دشمنان شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه «ما می‌توانیم» نه فقط در عرصه‌های نظامی و امنیتی شده است، تصریح کرد: در همه صحنه‌ها شاهد تحقق اراده ملت ایران و تجسم شعار ما می‌توانیم هستیم.

وی با اشاره به اینکه پارس جنوبی برای کشور تولید اقتدار کرده است ادامه داد: زنان و مردان ما تصمیم گرفتند که استقلال و خودکفایی را در عرصه‌های مختلف زندگی عملیاتی و اجرایی کنند.

آیت‌الله رئیسی افزود: تحریم و تهدید نسبت به کشور ما از سوی دشمنان بسیار شده است ولی به اذعان خودشان این فشارهای حداکثری با حضور و انسجام ملت ایران اسلامی شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه باعث شکست دشمن شده است خاطرنشان کرد: چون کشور ما در حال پیشرفت است، دشمن عصبانی شده و با جنگ ترکیبی می‌خواهد قطار پیشرفت را در کشور متوقف کند.

رئیس جمهور افزود: دشمن با همه ترفندها و نیرنگ‌ها در جنگ نظامی موفق نشد، در جنگ اقتصادی شکست خورد و در جنگ ترکیبی دنبال این است که بر سفره و معیشت مردم تأثیر بگذارد و مردم را ناامید کند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در برخی مدارس بیان کرد: دشمن می‌خواهد در مدارس ایجاد دلهره کند و دشمن دنبال این است که با ایجاد ناامنی و فضای ترس و ناامیدی در حوزه‌های مختلف ایجاد آشوب کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: علیرغم همه نقشه‌های دشمنان در روز ۲۲ بهمن مردم در همه شهرها و روستاها عزتمندانه و مقتدرانه حضور پیدا کردند و دشمن را شکست دادند. دشمنان اعتراف کردند که ۲۲ بهمن امسال با سال‌های قبل متفاوت است.

وی بیان کرد: وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مأمور کردیم که موضوعات اخیر در مدارس را سریع پیگیری کنند و با گزارش سریع و دقیق به مردم این توطئه را خنثی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با همه وجود خود پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند افزود: همه وظیفه داریم که در کنار مردم باشیم و بهترین و بیشترین خدمات را به آنها ارائه کنیم.

وی گفت: از سفر اول به استان بوشهر تا کنون گام‌های خوبی در زمینه رفع مشکلات آب برداشته شده است و امروز شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی در این استان بودیم تا مردم از آب گوارا برخوردار شوند.

آیت‌الله رئیسی از توسعه راه‌های این استان خبر داد و افزود: در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی اجرا شده است.

وی با اشاره به افتتاح و واگذاری مسکن مورد نیاز محرومان اظهار داشت: تلاش داریم با تأمین نیازهای مردم زمینه مسکن‌دار شدن زوج‌های جوان فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیکاری در استان بوشهر معنا ندارد افزود: درصد اشتغال در این دولت افزایش یافته و بیکاری کاهش یافته ولی همچنان باید زمینه توسعه اشتغال فراهم شود.

وی با بیان اینکه بیکاری نباید خانواده‌های ما را رنج بدهد، تصریح کرد: باید با توسعه تولید و صنعت شاهد توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری باشیم. دولت مصمم است که با کمک مردم حرکتی جهادی در عرصه اشتغال داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از وعده یک میلیون شغل در سال عقب نیستیم تصریح کرد: در استان بوشهر نیز شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم که به کمک مردم زمینه رفع مشکلات را فراهم کنیم اضافه کرد: تلاش می‌شود که شهرستان دشتی از شاخص‌های برخورداری بهره مند شود و زمینه توسعه گردشگری در این منطقه فعال می‌شود.

آیت‌الله رئیسی توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهرستان دشتی را یکی دیگر از مسائل دانست و بیان کرد: رفع نیاز به پزشک متخصص در این شهرستان نیز به جد دنبال می‌شود./ مهر

 واگذاری ۲۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر با حضور رئیس‌جمهور

در ادامه برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، ۲۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر به متقاضیان تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در ادامه برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، 2221 واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر به متقاضیان تحویل شد.

افتتاح ۲ قطعه از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر

همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۲ اسفند، ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این دوقطعه شامل ۱۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل اهرم-برازجان)به ارزش ۳هزارمیلیارد ریال و  سیزده و نیم کیلومتر بزرگراه چهارخطه به همراه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل کنگان-دوراهک) به ارزش ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد است که امروز افتتاح شد.

این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استاهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

رئیسی: دولت به هیچ وجه ‌گرفتار حاشیه نخواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به هیچ وجه ‌گرفتار حاشیه نخواهد شد، گفت: معطوف به گره‌گشایی از مشکلات کشور هستیم.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در ادامه برنامه‌های دومین روز از دومین سفر دولت مردمی به استان بوشهر، در جمع مردم نمازگزاران جمعه دشتستان در شهر برازجان حضور یافت.

رئیس جمهور در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان دشتستان، وحدت و انسجام بین خود و ابراز بیزاری از دشمن را در کنار ایمان به خدا و دلدادگی به انقلاب از ویژگی بارز مردم این منطقه دانست.

رئیس جمهور در ادامه احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر در جامعه اسلامی را مهم‌ترین آموزه نماز جمعه برشمرد و افزود: اگر امروز کشور در حال پیشرفت است، رمز آن وحدت و انسجامی‌ است که به برکت ولایت فقیه و تلاش و مجاهدت مردم در کشور وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی تلاش خستگی‌ناپذیر و گرفتار حاشیه نشدن را از مهم‌ترین دستور کارهای دولت برشمرد و تصریح کرد: دشمنان در تلاشند با حاشیه‌سازی خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت کشور را به حاشیه ببرند، از این رو یک روز با اغتشاشات خیابانی، روز دیگر با اختلال در بازار ارز و امروز با ایجاد فتنه در مدارس و نگران کردن خانواده‌ها در کشور توطئه می‌کنند، اما پیام استقبال گرم و پرشور شما از کاروان دولت خدمتگزار و حضورتان در عرصه‌های مختلف به دولتمردان آن است که به هیچ وجه نباید گرفتار حاشیه شوند و تمام تلاش خود را معطوف به گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.

رئیس جمهور سفر به بوشهر و حضور در جمع پرشور مردم برازجان و باخبر شدن از مسائل مردم این منطقه از نزدیک را برای دولت فرصتی مغتنم در خدمت‌رسانی به مردم آن عنوان کرد و اظهار داشت: در سفر اول نیازهای فوری استان احصا و برای رفع آنها تصمیماتی اتخاذ شد که بحمدالله در این سفر در سه بخش آب‌رسانی، مسکن و جاده‌های مواصلاتی به سرانجام رسید و پروژه‌های تکمیل شده امروز و دیروز افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در استان بوشهر است، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌هایی که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بیش از 14 سال متوقف و راکد مانده بود، اما دولت خود را مکلف به اتمام این پروژه‌ها می‌دانست و با همت مسئولان بسیاری از آنها تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور در ادامه تکمیل بیمارستان 17 شهریور برازجان و همچنین سد دالکی برای تامین آب مردم این منطقه را از جمله خواسته‌های اصلی مردم برازجان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و همت مسئولان این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تکمیل و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله رئیسی خطاب به مردم شهرستان برازجان تاکید کرد: آنچه شما مردم عزیز باید بدانید آن است که دولتمردان تمام توان خود را برای رفع مشکلات و پیشرفت این شهرستان و روستاهای آن در دستور کار قرار خواهند داد و حتما شما مردم را در جریان اقدامات انجام شده قرار خواهند داد.

رئیس جمهور همچنین در پایان خطاب به مسئولان شهرستان افزود: بدانید توفیق بنده و شما این است که در خدمتگزاری به مردم این سامان شبانه روز تلاش کنیم، چرا که سعادت دو دنیا در خدمتگزاری مخلصانه به این مردم است.

 به موازات پیشرفت‌های کشور دشمنی‌ها نیز افزایش یافته است

 رئیس جمهور گفت: امروز به موازات پیشرفت‌های کشور دشمنی‌ها نیز افزایش یافته و تازه‌ترین نمونه آن تلاش برای ایجاد فضای ناامنی در مدارس و نگرانی در میان خانواده‌هاست،

به گزارش ایرنا آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه و در جریان سفر دو روزه دولت مردمی به استان بوشهر، در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی این استان افزود: کسانی که به این بهانه امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند دغدغه سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را ندارند، بلکه هدف‌شان ایجاد بلوا در کشور به هر بهانه‌ای است.

وی با سنگین توصیف کردن وظیفه طلاب و فضلا در شرایط فعلی، «تعلیم» و «تعدیل» را ۲ وظیفه و تعهد بسیار مهم علما و روحانیون جامعه عنوان کرد و افزود: علما و روحانیون با تعلیم و تربیت نفوس مستعده در حوزه‌ها، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تلاش برای اقامه عدالت اجتماعی در همه عرصه‌ها نقشی اثرگذار در تعالی جامعه به عهده دارند.

رئیس جمهور علم‌آموزی و حمایت و تبیین ارزش‌های انقلابی را دو ویژگی حوزه انقلابی برشمرد و درباره ویژگی طلبه سیاسی گفت: طلبه سیاسی کسی است که نیاز جامعه را بشناسد و برای رفع آن آمادگی ایفای نقش داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: امروز طلاب و روحانیون ما در عمل به اعرف معروف‌ها که همان حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، وظیفه سنگینی به عهده دارد.

دکتر رئیسی افزود: حوزه‌های علمیه هم اصل و اساس و زیربنای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، هم باید حامی اصل این نظام باشند و هم در تربیت نیروی انسانی مستعد و ارائه راهکار جهت اصلاح امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه پیشرو باشند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با انسجام و وحدت مثال زدنی بین علمای شیعه و سنی استان می‌توان کارهای بسیاری در اجرای عدالت و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام داد، افزود: دولت نیز در این زمینه وظایفی به عهده دارد که تلاش خواهد کرد که آن را به نحو مطلوب به انجام برساند.

وی رفع مشکل اشتغال با اولویت به کارگیری نیروهای بومی و انقلابی، حل مشکل آلاینده‌های استان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ساماندهی تجارت ملوانان با حفظ و رعایت مقررات صادرات و واردات، رفع مشکل مسکن اقشار مختلف مردم با فعال‌سازی یا تشکیل تعاونی‌های مسکن و واگذاری زمین، توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان و فعال‌سازی اقتصاد این عرصه و اجرای قانون عفاف و حجاب با عنایت به ضرورت‌های شرعی را ضروری دانست .

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز به موازات پیشرفت‌های کشور دشمنی‌ها نیز افزایش یافته است که تازه‌ترین نمونه آن تلاش برای ایجاد فضای ناامنی در مدارس و نگرانی در میان خانواده‌هاست.

آیت‌الله رئیسی گفت: قطعا کسانی که به این بهانه امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده‌اند دغدغه سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را ندارند، بلکه هدف‌شان ایجاد بلوا و آشوب در کشور به هر بهانه‌ای است. در عین حال وزارت اطلاعات و وزارت کشور موظف شده‌اند به صورت دقیق مسئله را پیگیری و مردم را از نتیجه آن مطلع کنند.

بیکاری در کشور کاهش یافته است

رئیس جمهور گفت: طبق آمارها بیکاری در کشور از ۸.۹ درصد به ۸.۲ درصد کاهش یافته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه  ۱۲ اسفند  در نشست با خبرنگاران بوشهری با اشاره به اینکه مشکل بیکاری حل نشده است، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌هایی همچون پارس جنوبی و دریا در استان بوشهر باید شاهد افزایش اشتغال و رفع بیکاری در این استان باشیم.

وی بیان کرد: سفر به استان بوشهر را مغتنم می‌شمارم زیرا با حضور از نزدیک در میان مردم حضور مسائل و مشکلات بهتر شناسایی و شنیده می‌شود.

اعتبار خط ریلی بوشهر تامین شد

رئیس جمهور اضافه کرد: در دور اول سفر به استان بوشهر طرح‌هایی کوتاه مدت به خوبی انجام گرفت و طرح‌هایی بلند مدت نیز که نیازمند بودجه و اعتبارات است در نظر گرفته شد، در این راستا طرح جاده بوشهر - شیراز تمین اعتبار شده است.

رئیسی با اشاره به وجود برای تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز عنوان کرد: اعتبار پروژه تامین شده و به زودی شاهد تسریع عملیات اجرایی از چند نقطه خواهیم بود تا عقب‌ماندگی گذشته جبران شود.

وی گفت: یک میلیارد دلار اعتبار خط ریلی بوشهر در این سفر تامین شد و به‌عنوان یکی از مصوبات این سفر است.

جدا سازی مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی

رئیس جمهور با بیان اینکه مرزنشینان از گذشته با کشورهای همسایه داد و ستد داشته‌اند، گفت: ساماندهی ته‌لنجی به معنای ایجاد مشکل برای این فعالیت‌ها نیست، اما در خصوص جدا سازی مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی به نظر می‌رسد خواسته درستی است. باید کاری کنیم که ملوانان از این فرصت استفاده کنند و مقررات کشور در عرصه پولی و مالی و صادرات و واردات هم اجرا شود.

ثروت کشور در عسلویه دود می‌شود

رئیس جمهور با اشاره بازدید روز گذشته خود از عسلویه و وجود آلاینده‌های رنج‌آور اظهار کرد: ثروت کشور در این منطقه تبدیل به دود می‌شود، در حالی که می‌توان آن را تبدیل به ثروت کرد و حتی در تولید انرژی مورد استفاده قرار داد.

رئیسی بابیان اینکه به وزیر نفت دستور داده شد با سرعت برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی با همکاری جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های بومی در رفع آلایندگی‌ها تلاش شود، افزود:این مهم برای ساکنان و مردم مشکل ایجاد می‌کند باید رفع آلودگی در دستور قرار بگیرد.

به گفته وی، حق مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع برای توسعه یافتگی مناطق پیرامونی باید پرداخت شود.

پایان سفر رئیس جمهور به بوشهر

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که پنجشنبه ۱۱ اسفند به استان بوشهر سفر کرده‌ بود، ساعتی پیش این استان را به مقصد پایتخت ترک کرد.

 آیت الله رئیسی صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند در دومین سفر استانی خود به استان بوشهر وارد عسلویه شد. بوشهر سومین استانی بود که رئیس جمهور برای بار دوم به آن سفر می‌کرد.

روز اول رئیس جمهور با حضور در عسلویه فاز ۱۴ پارس جنوبی را افتتاح و سپس به مرکز استان بوشهر سفر کرد.

شرکت در اجتماعات مردمی، شرکت در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر، شرکت در مراسم جشن ازدواج آسان ۳۱۳ زوج، افتتاح ۱۵ طرح برق و آب، ۲۲۲۱ واحد مسکونی و ۲ پروژه بزرگراهی استان بوشهر، شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در استان بوشهر بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، نیرو، وزیر کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نفت، رئیس سازمان محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور و عضو شورای ارتباطات ریاست جمهوری نیز آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها