واکنش پورابراهیمی به ادعای دولتمردان/ برای دولت هزینه اضافی ایجاد نکردیم

کد خبر: 1208497

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس سقف بودجه را افزایش نداده و امسال تنها سالی است که نمایندگان در ارائه پیشنهادات خود لزوم عدم افزایش سقف بودجه را به خوبی رعایت کردند.

واکنش پورابراهیمی به ادعای دولتمردان/ برای دولت هزینه اضافی ایجاد نکردیم

محمدرضا پورابراهیمی در ضمن رد ادعای افزایش سقف بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس ارائه کرد، بنده اعداد و ارقام بودجه را دیدم و در ادامه هم گزارش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس را مشاهده کردم.

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی که روی لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق بودجه داشتم، باید بگویم که بین گزارش اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با لایحه بودجه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شد، تفاوت بسیار جزئی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفاوت اعداد و ارقام مندرج در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه که در حال بررسی در صحن مجلس است، با لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت بسیار جزئی و حول و حوش ۵ درصد است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس سقف بودجه را افزایش نداده است، گفت: امسال تنها سالی است که نمایندگان در ارائه پیشنهادات خود درباره بودجه لزوم عدم افزایش سقف بودجه را بسیار خوب رعایت کردند.

پورابراهیمی بیان کرد: مجلس بر اساس صلاح و مصلحت کشور کاملاً درست می‌داند که نباید سقف بودجه افزایش پیدا کند و بر همین مبنا بین لایحه دولت و آنچه ما در مجلس برای بودجه سال آینده مصوب کردیم، تفاوت چندانی وجود ندارد.

وی در واکنش به ادعای برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه مغایرت زیادی بین لایحه دولت و مصوبات بودجه‌ای مجلس وجود دارد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. طبیعتاً مجلس قانون‌گذار است و باید مصوباتی را تصویب کند و دولت هم باید آن را بعد از قانونی شدن اجرا کند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که هزینه اضافی برای دولت ایجاد نشود و مصوباتی نداشته باشیم که برای دولت بار اضافی باشد و نتواند تکالیفش را اجرا کند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها